Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Dying Light 2 - Poradnik, Solucja

Kompletny przewodnik po grze: wskazówki, zadania, aktywności i sekrety.

Witajcie! Przed wami poradnik do Dying Light 2. To kontynuacja udanej produkcji polskiego studia Techland, ponownie opowiadająca o świecie opanowanym przez groźnego wirusa. Głównym bohaterem jest Aiden Caldwell, który próbuje odnaleźć swoją siostrę Mię.

Miejsce akcji gry dostarcza pełno wyzwań i atrakcji, a mapa przepełniona jest aktywnościami. W naszej publikacji znajdziecie masę porad związanych z rozgrywką, opis przejścia oraz sekrety gry.

Życzymy dobrej zabawy i wysokiej odporności na zarazę w Dying Light 2!


Spis treści poradnika - skocz do sekcji na tej stronie:


Porady i rozgrywka

Zaczynamy od podstaw, ale i bardziej zaawansowanych mechanik. Dowiesz się tu między innymi, jak w pełni cieszyć się światem gry, jak zarządzać ekwipunkiem i walczyć. Nie zabrakło wielu podpowiedzi dotyczących rozwoju postaci.

Kwestie techniczne

Podstawy

Broń i ekwipunek

Aktywności na mapie

Po zmroku

Kupcy i rzemieślnicy

Rozwój postaci


Zadania główne

Zaczynamy przygodę fabularną w Dying Light 2. Droga nie jest usłana różami! Poniżej znajdziesz kompletny opis przejścia wszystkich zadań głównych. Tam, gdzie mogliśmy, zaznaczyliśmy ważne wybory i ich konsekwencje.


Misje poboczne

W trakcie przemierzania świata gry natkniesz się na bardzo dużo misji pobocznych. Sprawdź, czy odszukałeś wszystkie lub skorzystaj ze wskazówek, jak przejść konkretną misję poboczną.

Old Villedor

Central Loop


Sekrety i znajdźki

Jesteś kolekcjonerem znajdziek? Poniżej znajdziesz lokalizacje wszystkich ukrytych obiektów i sekretów.

Kody do sejfów:

Pamiątki, graffiti i nagrania:


Aktywności dodatkowe

W tej sekcji znajdziesz wszystkie aktywności dodatkowe niezwiązane z innymi grupami - jak zrzuty wojskowe czy przywracanie zasilania w stacjach elektrycznych.

Zrzuty wojskowe:

Stacje elektryczne:


Poradnik do Dying Light 2 - interfejs i wskazówki

Interfejs i ikony na ekranie - przyjrzyjmy się oznaczeniom, które będziesz obserwował przez cały czas rozgrywki.

  1. Stan zdrowia postaci
  2. Śledzone zadanie: jego sugerowany poziom, nazwa i aktualny cel
  3. Przedmioty pod ręką. Góra: przedmioty do rzucania. Prawo: broń. Dół: latarka. Lewo: przedmioty do rzucania (wihajstry)
  4. Pasek wytrzymałości (energii)
  5. Kompas. Zobaczysz tu oznaczone zadania oraz najbliższe aktywności
  6. Poziom (ranga) postaci
  7. Aktualna godzina

Wskazówki na start:

- W nocy zdecydowanie bezpieczniej poruszać się wysoko nad ziemią, po dachach. Na dole czai się mnóstwo Wyjców, które, gdy cię zobaczą, rozpoczną pościg.

- Nie pomijaj rozgrywki nocą. Tylko po zmroku zdobędziesz trofea z zarażonych, które są konieczne do ulepszania przedmiotów i schematów.

- Szukaj Inhibitorów, to jedne z najcenniejszych przedmiotów w grze. Nie dość, że pozwalają rozwinąć pasek zdrowia lub wytrzymałości, to jeszcze zwiększają czas, w którym możesz pozostać w ciemności.

- W szybkim kole wyboru medykamentów miej zawsze przynajmniej jeden przedmiot leczący oraz jeden uzupełniający Odporność.

- Modyfikacje broni nie tylko nakładają na nie specjalne efekty, ale też zwiększają ich trwałość.

- Na początku gry postaraj się odblokować dużo bezpiecznych miejsc na mapie, np. wiatraków, kryjówek Nocnego Biegacza itp. Mogą okazać się zbawieniem podczas rozgrywki w nocy.

- Świetlik to podręczne źródło światła UV, które całkowicie cofa licznik Odporności. Warto mieć przy sobie kilka sztuk w razie awaryjnych sytuacji.

- Zwracaj uwagę na sugerowany poziom przeciwników i zadań i podejmuj się tych, które są dostosowane do postaci.

- Zaznaczona na czerwono wartość Wytrzymałości przy aktywności oznacza, że nie masz wystarczającej energii, by je ukończyć.

- Włócznie to broń, której nie możesz co prawda przenosić w plecaku, ale gdy je podniesiesz i rzucisz, zadają spore obrażenia. Znajdziesz je w różnych miejscach, gdzie toczy się walka.


Dying Light 2 - wprowadzenie do fabuły

Akcja Dying Light 2 rozgrywa się dwadzieścia dwa lata po wydarzeniach z pierwszej części, w roku 2036. Opowiada odrębną historię, przez co znajomość fabuły „jedynki” nie jest wymagana. Po zapanowaniu nad epidemią wirusa w Harran, naukowcy kontynuują badania nad zmutowanym szczepem wścieklizny.

Jak to zwykle bywa, wirus wymyka się spod kontroli, wydostaje na zewnątrz laboratorium i infekuje wszystkich, doprowadzając do globalnej pandemii. Relatywnie bezpieczne pozostają pojedyncze małe osady i jedno miasto, Villedor, do którego trafia główny bohater i postać sterowana przez gracza, Aiden Caldwell.

Aiden jest pielgrzymem, osobą przemierzającą wyniszczone przez zarazę pustkowia i dostarczającą przesyłki pomiędzy ludzkimi osadami. Po dotarciu do Villedor wplątuje się w wojnę pomiędzy ocaleńcami i Stróżami Prawa. Od podejmowanych przez gracza decyzji zależy to, jak zmienią się stosunki obu frakcji, a także sam świat Dying Light 2.


Dying Light 2 - najważniejsze postacie

Aiden Caldwell - główny bohater, którym steruje gracz. Pielgrzym podróżujący pomiędzy osadami ludzkimi, jednocześnie poszukujący swojej zaginionej siostry, Mii.

Spike Rudolph - pielgrzym i niejako mentor głównego bohatera. Jego historia sięga pierwszej części, pojawia się także w prologu i epilogu Dying Light 2.

Hakon - były członek Nocnych Biegaczy i postać, która przez sporą część gry nam towarzyszy. Ta charyzmatyczna postać skrywa mnóstwo tajemnic, a podczas rozgrywki mamy możliwość zadecydować o jego dalszym losie.

Lawan - mieszkanka Central Loop i jedna z kluczowych postaci w grze. Prowadzi vendettę, polując na wiele osób, które przewijają się podczas rozgrywki.

Jack Matt - przywódca Stróżów Prawa, rządzący tą frakcją twardą ręką. Bezpieczeństwo swoich ludzi stawia ponad resztą, co w ciągu rozgrywki doprowadzi do wielu spięć pomiędzy nim, a głównym bohaterem.

Juan Rainer - ekscentryczny kolekcjoner sztuki, jedna z osób decyzyjnych w Central Loop, a także totalne przeciwieństwo surowego i stonowanego Jacka Matta.

Frank Marwey - jak Hakon, jest byłym członkiem nocnych biegaczy, który po nieudanej misji topi swoje żale w alkoholu, całymi dniami przebywając w kantynie Central Loop. W zależności od naszych poczynań, możemy pomóc odzyskać mu dawną chwałę.

O autorze

Awatar Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Deputy Editor

Przemek jest z-cą redaktora naczelnego, nadzoruje dział informacyjny oraz wspomaga kierowanie działem poradników. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Komentarze