Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Dying Light 2 - Audycja: hak, wspinaczka na wieżowiec VNC

Walka z wiralami, wspinaczka na najwyższy budynek w grze.

Audycja to osiemnasta misja główna w Dying Light 2, a zarazem jedno z najtrudniejszych wyzwań w całej grze. Przez pierwszą część będziesz walczył z mnóstwem zarażonych, w końcowym etapie czeka cię świetny etap parkurowy, podczas którego odblokujesz nowe narzędzie.


Na tej stronie:


Spotkaj się z Jackiem i Juanem w Rybim Oku

Na początku misji udaj się do Rybiego Oka. Podążaj za wskaźnikiem misji, porozmawiaj ze stojącym przy schodach strażnikiem i dołącz do spotkania. Po rozmowie wyjdź na zewnątrz, idź za znacznikiem i porozmawiaj z Lawan.

Będziesz mógł zdecydować (1) czy idziesz do wieży od razu czy wpierw porozmawiasz z Frankiem. Gdy wybierzesz tę drugą opcję, otrzymasz opcjonalny cel, by iść do mężczyzny na krótką wymianę zdań.


Porozmawiaj z Rowe'em w wieżowcu VNC

Idź teraz do wieżowca VNC na spotkanie z Rowe'em. Przed wyprawą upewnij się, że masz duże zapasy przedmiotów leczących i wihajstrów - bardzo się tutaj przydadzą. Możesz je samodzielnie wytworzyć. Wejdź do budynku VNC i porozmawiaj z Rowe'em (2).


Udaj się do drugiej wieży

Po krótkiej wymianie zdań padnie prąd. Idź teraz do wskazanej windy, porozmawiaj z Wierzbowskim stojącym przy wejściu, a następnie wdrap się przez sufit (3) i dostań się na wyższe piętro.

Czeka cię tutaj jedna z najbardziej irytujących sekcji w całej grze - musisz przekraść się obok kilku Przemieńców (4). Są to specjalni zainfekowani, których znasz z poprzednich misji. W starciu bezpośrednim nie masz z nimi żadnych szans.

Wykorzystaj liczne miejsca do ukrywania się (5) i poruszaj się powoli w stronę znacznika misji. Ignoruj uśpionych zarażonych, zwracaj uwagę wyłącznie na wspomnianych Przemieńców. Staraj się, by między tobą i potencjalnym wrogiem była zawsze jakaś przeszkoda.

Nie spiesz się - poczekaj, aż wróg zrobi rundkę i pójdzie w innym kierunku i dopiero wtedy kontynuuj marsz. Jeśli dojdzie do wykrycia, wykorzystaj świetliki UV i inne źródła tego światła - jak latarka UV - by ogłuszyć wrogów i ucieknij kawałek, by zgubić pościg.

Po przebiciu się przez piętro zbiegnij po schodach na dół i przejdź pod pudłami (6), by dojść do nowej strefy - w której nie ma już Przemieńców.


Udaj się do rozdzielni, przywróć zasilanie, sprawdź bezpieczniki

Znajdziesz się na wzniesieniu, a pod tobą będzie pomieszczenie z drzwiami (7), przez które musisz przejść. Dookoła pełno jest zarażonych. Możesz spróbować się przekraść bądź wybić ich przy pomocy łuku. Przejdź przez drzwi i zbadaj Leona (8) leżącego pod ścianą.

Pozbieraj leżące przy nim przedmioty, a następnie przejdź dalej. Rozpraw się z Chrisem (9), zbierz nieśmiertelnik z jego ciała, a następnie wejdź w interakcję z oznaczoną skrzynką z bezpiecznikami.

Załatw grupę wirali, która się pojawi, a następnie aktywuj po kolei skrzynki z bezpiecznikami (10) - wskazuje na nie znacznik 2. Po wejściu w interakcję z każdą z nich pojawi się kilka dodatkowych wirali - odejdź od skrzyni i się z nimi rozpraw bądź wcześniej rzuć pod nogi świetlik UV, by spokojnie aktywować skrzynkę.

Po włączeniu wszystkich trzech wróć do skrzynki w miejscu, w którym pokonałeś Chrisa i przywróć zasilanie w budynku. Jeśli w czasie rozmowy z Leonem powiedziałeś mu, że zaraz po niego wrócisz, gra oznaczy jego lokalizację - ale po dotarciu tam go nie znajdziesz.


Przeciągnij kabel przez piwnicę

Podejdź do skrzynki i weź kabel (11), a następnie przeskocz przez barierkę (12) przy schodach, by wylądować na najniższym piętrze.

Podepnij tam kabel do czerwonej skrzynki A (13), a następnie wciśnij przycisk A (14) na lewo od niej, by otworzyć dalsze przejście.

Zapamiętaj lokalizację zielonej skrzynki B (15), ale jeszcze nie bierz z niej kabla. Zamiast tego wskocz do wody i płyń na wprost. Po dotarciu do zamkniętej bramy opłyń ją od lewej strony, a następnie podpłyń do niej od tyłu. Wejdź w interakcję z bramą (16), by otworzyć przejście.

Wróć teraz do zielonej skrzynki B, weź kabel i wskocz z nim do wody. Płyń cały czas prosto, potem przez niedawno otwartą bramę i wypłyń na powierzchnię. Podepnij kabel do czerwonej skrzynki B (17).

Wyjedź teraz windą na górę gdzie czeka cię rozmowa z Rowe'em, podczas której otrzymasz nowe narzędzie, Wykrywacz GRE. Posłuży ci później do wykrywania nowych miejsc z inhibitorami. Porozmawiaj teraz z żołnierzami, by przewinąć czas.


Porozmawiaj z Mattem, poszukaj ocalonych, zabij zarażonego

Po odzyskaniu kontroli idź do znacznika misji, gdzie czeka cię rozmowa z Jackiem Mattem, a następnie długa animacja wyjazdu windą na górę, podczas której dojdzie do ataku.

Wyjdź z windy i poczekaj, aż pojawi się nowy typ zarażonego (18). Ten napuchnięty wróg wybuchnie, gdy otrzyma obrażenia bądź zbliży się do ciebie. Jako że zadaje to olbrzymie obrażenia, walcz z nim - i z innymi tego typu - za pomocą broni dystansowych, jak łuk czy sztylety.

Czeka cię tutaj wymagające starcie z mnóstwem wirali i wybuchowych zarażonych. Stań przy ścianie, by mieć bezpieczne plecy i najlepiej rzuć pod nogi świetlik UV. Eliminuj wybuchowych wrogów z dystansu, a wiralami zajmij się potem.


Znajdź Rowe'a i zdobądź nadajnik, przetrwaj

Przeszukaj teraz ciała poległych (19) kompanów z SP, by zebrać ich nieśmiertelniki, które są jednocześnie jedną ze znajdziek w grze.

Po chwili odezwie się Jack Matt, a ty otrzymasz nowe zadanie. Zbliż się do drewnianej bariery (20) by ją odsunąć i dostać się do miejsca, w którym leży ranny Rowe. Porozmawiaj z nim, by otrzymać nadajnik. Potem wejdź w interakcję z oznaczonymi drzwiami (21), by zainicjować kolejne starcie z zarażonymi.

Ponownie stań ze ścianą za plecami, rzuć świetlik UV pod nogi i eliminuj nadchodzących zarażonych. Pamiętaj, by wysadzać wybuchowych wrogów daleko od siebie. Po chwili dojdzie do krótkie transformacji, którą znasz z poprzednich misji - wykorzystaj nowe siły, by błyskawicznie rozprawić się z zagrożeniem.


Znajdź sprzęt Nocnych Biegaczy, użyj haka

Po walce czeka cię długa rozmowa z Frankiem i Lawan. Po niej idź w stronę znacznika misji, wdrap się na górę (22) i otwórz drzwi windy. Wyjdź przez sufit na górę i zbierz przedmiot wbity w ścianę (23), by zyskać hak.

Wybierz hak jak każdy inny wihajster, a następnie wyceluj w lampę nad twoją głową, by zablokował się na niej celownik (24). Wystrzel hak tak jak używasz wihajstra, by rozbujać się i przeskocz na drugą stronę. Od tego momentu możesz używać do tego celu haka, by znacząco ułatwić sobie poruszanie się.

Przeskocz przez kolejną przepaść, zaczepiając hak na lampie przy suficie. Powtarzaj tę czynność aż trafisz do nowego pomieszczenia.


Dotrzyj na szczyt wieżowca VNC

Przesuń deskę blokującą przejście, a następnie ponownie wykorzystaj hak, by przedostać się na drugą stronę. Najpierw wymierz w pierwszą lampę (25), przeskocz do przodu i w locie złap się drugiej lampy (26) przy pomocy haka.

Wbiegnij do budynku i przebij się szybko przez kolejne pomieszczenia, podążając za znacznikiem misji. Zignoruj zarażonych - nie musisz z nimi walczyć. Gdy wyjdziesz na zewnątrz, złap się lampy (27) za pomocą haka i przeskocz na drugą stronę.

Wykorzystaj wiszącą nad tobą lampę (28), by dostać się na ścianę do wspinania się przed tobą. Obróć się i przeskocz na konstrukcję (29) nad wspominaną lampą. Ponownie się obróć i wskocz na drugą ścianę do wspinaczki (na lewo od poprzedniej), by dojść na górę.

Przebiegnij przez kilka pięter, kierując się do góry, by po chwili trafić na dach. Stań na krawędzi zawalonego mostu, by wywołać rozmowę z Jackiem Mattem. Teraz idź do kontrolki dźwigu (30) i ją aktywuj, by go przesunąć. Wykorzystaj wiszące pod belką lampy, by zaczepić się hakiem i przedostać do znacznika misji.

Wdrap się po konstrukcji (31) na górę. Obróć się o 180 stopni i wykorzystaj lampę przed tobą, by przedostać się na następną półkę. Teraz obróć się w prawo i wejdź po uszkodzonej elewacji na górę. Tam czeka kolejna lampa (32), dzięki której przedostaniesz się wyżej.

Obróć się o 180 stopni i wskocz na belkę przed tobą. Obróć się w prawo i wykorzystaj lampę (33), by wskoczyć na kolejną uszkodzoną elewację i wdrapać się na górę.

Przebiegnij przez budynek na drugą stronę. Wskocz na belkę , a następnie na konstrukcję (34), by dostać się na górę. Obróć się teraz do tyłu i wykorzystaj dwie kolejne lampy, by kontynuować podróż. Potem wdrap się na piętro.

Trafisz do pomieszczenia pełnego wrogów. Możesz wykorzystać lampy (35), by bezpiecznie przekraść się nad ich głowami. Przebiegnij na drugą stronę, by na nowo wyjść na powietrze.

Wdrap się po uszkodzonej elewacji (36) na górę, obróć kamerę do tyłu i wykorzystaj hak, by zaczepić się lampy i przelecieć na platformę. Przejdź na jej prawy koniec, obróć się w stronę elewacji i wykorzystaj kolejną lampę, by przelecieć i wylądować koło drabiny. Wejdź z nią w interakcję, by ją zrzucić - może ci się przydać.

Wdrap się na dach, przeskocz na platformę przed tobą, obróć się do tyłu i złap się lampy hakiem, by dolecieć do uszkodzonej elewacji. Wdrap się po niej na górę. Przebij się przez kolejne pomieszczenie, by dojść do nowej strefy.

Przebiegnij przez drewnianą kładkę, a następnie wykorzystaj lampę (37), by dolecieć do uszkodzonej elewacji do wspinania się. Dojdź do samego końca, obróć kamerę do tyłu i przeskocz na platformę nad lampą, której przed momentem się chwyciłeś.

Obróć się ponownie i przeskocz na kolejny fragment uszkodzonej elewacji i wespnij się na samą górę, na oznaczone na żółto elementy. Obróć się w prawo i wskocz przez dziurę w ścianie do budynku.

Wybiegnij na zewnątrz i kieruj się wzdłuż kładki. Tutaj musisz wykorzystywać anteny (38) jako punkty zaczepowe do haka. Biegnij dalej, następnie po pochyłej powierzchni i wykorzystaj kolejną antenę.

W kolejnej sekcji musisz przeskoczyć pomiędzy kilkoma lampami. Zasada jest ta sama - łap się jednej, poczekaj, aż postać przeleci do przodu, a następnie chwytaj kolejnej, aż dolecisz do drugiego końca.

Na drugiej stronie złap się anteny, poczekaj, aż postać doleci do przodu, a następnie obróć kamerę w lewo i skocz na platformę. Łap się kolejnych punktów, a następnie wdrap się na górę, do ściany pokrytej ogniwami słonecznymi.

Idź do prawej strony, a następnie wdrap się po powierzchni przypominającej schody (39). Wdrap się na platformę, a następnie kontynuuj po schodach do kolejnej, ustawionej wyżej ciebie. Przeskocz z niej na platformę na dole (40) - wykorzystaj ścianę do ślizgu.

Przeskocz na kolejną platformę i wykorzystaj dźwigi (41) jako punkty zaczepowe dla haka. Potem wdrap się po ścianie-schodach na górę, do nowej platformy.

Przebiegnij na drugi koniec, wykorzystaj dźwig do przedostania sią na nową platformę i wdrap się po kolejnej ścianie do góry. Wejdź na platformę, a z niej kontynuuj wspinaczkę do góry.

Zeskocz na dół i w locie złap się dźwigu (42), by wylądować na niewielkiej platformie pod nim. Teraz wdrapuj się na górę, by dotrzeć do podstawy wieży radiowej.


Włącz nadajnik i zamontuj urządzenie

Wejdź po drabinie na górę, odwróć się do tyłu i wykorzystaj belkę (43) jako punkt zaczepowy dla haka. Wejdź po kolejnych dwóch drabinach na górę.

Wskocz teraz na element anteny (44), wdrap się na górę i wskocz na ostatnią platformę (45). Wejdź w interakcję ze skrzynką, by przywrócić nadawanie.

Będziesz musiał zdecydować, czy chcesz oddać kontrolę Jackowi czy Frankowi. Wpłynie to na wydarzenia z końcówki gry - wybierając Franka, będziesz mógł ocalić mnóstwo osób przed śmiercią. Po wszystkim czeka cię jeszcze krótkie spotkanie z Lawan, które zakończy misję.

Następnie: Dying Light 2 - But: wspomnienia Lawan

Spis treści: Dying Light 2 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Dying Light 2 - Zagubione światło: lampy UV

O autorze

Awatar Jakub Bugielski

Jakub Bugielski

Guide Writer

Fan strategii wszelakich - z naciskiem na RTS-y - i produkcji niezależnych, dla których na bok odkłada tytuły AAA. Entuzjasta gotowania, miłośnik elektroniki i majsterkowicz-amator.

Komentarze

More On Dying Light 2 Stay Human

Najnowsze artykuły