Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Dying Light 2 - Droga pielgrzyma: początek gry

Nauka wspinania i walki, Spike, latarnia, tunele metra.

Droga pielgrzyma to pierwsza misja główna w Dying Light 2, która rozpoczyna rozgrywkę. Podczas tego zadania poznasz podstawowe mechaniki rozgrywki - nauczysz się poruszać, walczyć i zbierać przedmioty.


Na tej stronie:


Wespnij się na górę, podążaj za Spikiem

Gdy tylko odzyskasz kontrolę nad postacią, idź w kierunku znacznika misji (1). Przeskocz przez dziurę za pomocą widocznego na ekranie przycisku, a następnie wdrap się na ścianę - także za pomocą skoku. Obróć się teraz i wdrap się na górę po ścianie porośniętej liśćmi (2).

Kontynuuj bieg za kolejnymi znacznikami misji i postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie. Dotrzyj finalnie do Spike'a, mężczyzny, który wydaje ci instrukcje, by rozpocząć krótką rozmowę. Idź za nim do kolejnego punktu.


Zbierz miód i rumianek, stwórz Lek

Podejdź do ula (3) i wciśnij klawisz interakcji, by zebrać miód. Od tego momentu możesz korzystać ze zmysłu przetrwania - na ekranie wyświetli się informacja o tym, który klawisz go aktywuje (4).

Wciśnij wskazany przycisk, by aktywować zmysł i podświetlić pobliskie przedmioty, z którymi możesz wejść w interakcję. W pobliżu znajdziesz rumianek (5). Zbliż się do niego i go zbierz, a następnie rozejrzyj się po okolicy i znajdź jeszcze przynajmniej jedną taką roślinę.

Po wszystkim wróć do Spike'a, by uruchomić krótki samouczek - wyjaśni on jak tworzyć przedmioty, w tym wypadku Lek (6) przywracający zdrowie. Postępuj zgodnie z instrukcjami, by wytworzyć przedmiot.

Uwaga - zanim udasz się do kolejnego miejsca, zbadaj okolicę i pozbieraj dodatkowy miód i rumianek. Przyda ci się to do wytworzenia dodatkowych porcji Leku.


Przeszukaj dom, rozejrzyj się po ogrodzie

Podążaj dalej za Spikiem, aż dotrzecie do ogrodzenia. Poczekaj, aż otworzy bramę (7), a następnie po prostu w nią wejdź - twoja postać automatycznie przeciśnie się na drugą stronę. Otrzymasz nowy cel - przeszukać dom. Obejdź budynek od prawej strony, zbliż się do wnęki (8), kucnij i wejdź do środka.

Wykorzystaj zmysł przetrwania, by oznaczać przedmioty w budynku (9). Następnie wchodź z nimi w interakcję, by przeszukać pojemniki i zdobyć cenne przedmioty - przydadzą ci się one później.

Zwróć uwagę na przedmioty, które możesz zbadać (10). Wejście z nimi w interakcję pozwoli ci dowiedzieć się więcej na temat świata gry, jest też wymagane, by pchnąć fabułę do przodu. W tym miejscu znajdziesz także pierwszy przedmiot kolekcjonerski (11) w grze - jest to gazeta leżąca na stole.

Przeczesuj kolejne pomieszczenia, aż dotrzesz do drzwi (12). Przejdź przez nie, by trafić do ogrodu, który także musisz sprawdzić. Po chwili Spike poprosi cię, byś dołączył do niego na tarasie. Udaj się na piętro i podejdź do mężczyzny - jest przy nim znacznik misji.

Rozpocznie się rozmowa, podczas której możesz wybierać opcje dialogowe. Te oznaczone na biało (13) pozwolą ci dowiedzieć się więcej na dany temat, żółte (14) z kolei pchną rozmowę dalej.


Dotrzyj do anteny radiowej

Po rozmowie otrzymasz od Spike'a broń - zostanie ona automatycznie założona na postać. Wybiegnij teraz z budynku i skieruj się do znacznika misji, gdzie znajdziesz bramę do otwarcia (15).

Idź teraz prosto do wskaźnika misji. Możesz zwiedzić mijane po drodze budynki, by zebrać trochę surowców, jednak nie jest to obowiązkowe. Po chwili trafisz na wejście do tunelu (16). Musisz przebić się na jego drugą stronę.

Wewnątrz czeka na ciebie sporo wrogów. Najłatwiej jest ich po prostu ominąć - przeskakuj po kolejnych wrakach i unikaj konfrontacji. Nie masz na ten moment odpowiedniej broni, by poradzić sobie ze wszystkimi.

Po drugiej stronie znajdziesz drabinę (17). Wykorzystaj ją, by dostać się na górę, a następnie wdrap się po kolejnej.

Dotrzesz do desek (18) przymocowanych do ściany. Musisz po nich przeskoczyć, by dostać się na drabinę zlokalizowaną po drugiej stronie. Po prostu biegnij przed siebie i naciskaj przycisk skoku.

Wbiegnij na szczyt, a następnie zbliż się do zawieszonej liny (19). Podskocz i naciśnij klawisz skoku, by się jej chwycić i zjechać bezpiecznie na dół. Biegnij w stronę znacznika, a następnie przejdź przez niewielką jaskinię.

Dotrzesz do prowizorycznego mostu (20). Przebiegnij po nim na drugą stronę - uważaj, by nie spaść na dół. Za zakrętem czekają lina do bujania (21). Skocz na nią, by przedostać się nad przepaścią.


Znajdź bezpieczne miejsce do spania, oczyść teren z zarażonych

Po chwili dobiegniesz do domu. Obejdź go od prawej strony i wejdź w interakcję z bramą garażową (22). Zainicjujesz tym samym scenkę przerywnikową, podczas której pojawi się grupa zombie i nowy wróg.

Ten specjalny przeciwnik (23) cechuje się dużą mobilnością, zadaje też spore obrażenia. Zanim się za niego weźmiesz, rozpraw się z regularnymi zombie. Następnie poczekaj, aż szybki zombie zeskoczy na ziemię i zacznij okładać go bronią - po kilku ciosach padnie na ziemię.

Po walce wejdź przez bramę garażową, którą przed momentem próbowałeś otworzyć. Zbliż się do generatora (24) i go uruchom. Dzięki temu przywrócisz zasilanie do budynków.

Wyjdź z garażu i przejdź do głównego budynku. Przeszukaj go dokładnie i skieruj się na piętro. Przejdź przez zaryglowane drzwi i wejdź w interakcję z czerwonymi śladami (25) na ziemi. Następnie podejdź do szafy (26) i z nią także wejdź w interakcję. Przesuniesz mebel by odkryć bezpieczną strefę.

W tego typu miejscach nikt nie może cię zaatakować, znajdziesz tutaj także łóżko i schowek, w którym możesz chować przedmioty. Wejdź w interakcję z oznaczonym łóżkiem, by przespać noc.


Spotkaj się z kontaktem w tunelach metra

Po długiej serii scen przerywnikowych postać automatycznie wejdzie w interakcję z radiem. Wybierz częstotliwość 140.200 (27), by zadzwonić do swojego kontaktu. Wyczerp wszystkie opcje dialogowe, a po chwili znajdziesz się na zewnątrz.

Biegnij przed siebie i wykorzystaj linkę (28), by szybko i bezpiecznie dostać się na dół. Czeka cię teraz długa przeprawa. Kieruj się cały czas w stronę znacznika misji. Możesz przeszukiwać napotykane budynki, jeśli chcesz - zyskasz sporo cennych materiałów i przedmiotów.

Gdy dotrzesz do blokady, obejdź ją z prawej strony (29), gdzie znajdziesz dziurę w ogrodzeniu. Wbiegnij do metra i przemierzaj ciemne korytarze, by po chwili zainicjować serię scen.


Znajdź kontakt Spike'a, wyeliminuj zamaskowanych zbirów

Gdy odzyskasz kontrolę nad postacią, otrzymasz latarkę, a także instrukcje, jak ją włączyć. Zrób to i kieruj się w stronę znacznika. Zniszcz drewnianą barierę (30) przy pomocy broni.

Przechodź przez kolejne korytarze i zbieraj porozrzucane przedmioty. Po chwili dotrzesz do ślepego zaułka. Wskocz do wentylacji (31) i przejdź tunelem na drugą stronę.

Czeka cię tutaj walka, poprzedzona kilkoma sekwencjami treningowymi. Nauczysz się wykonywać doskonałe bloki. Odblokujesz także pierwszą umiejętność walki, Kopnięcie z Odbitki, a gra wyjaśni ci, jak z niej korzystać. Rozpraw się ze wszystkimi bandziorami, a następnie podejdź do kontaktu Spike'a.


Ucieknij przed Waltzem i jego pachołkami

Rozpocznie się kolejna seria scen przerywnikowych, po której czeka cię sekwencja ucieczki. Biegnij po prostu przed siebie, cały czas kierując się za znacznikiem misji. Po przebiciu się przez kanały dotrzesz do drabiny. Gdy się na nią wdrapiesz, misja dobiegnie końca.

Następnie: Dying Light 2 - Coraz silniejszy: Hakon, Cillian

Spis treści: Dying Light 2 - Poradnik, Solucja

O autorze

Awatar Jakub Bugielski

Jakub Bugielski

Guide Writer

Fan strategii wszelakich - z naciskiem na RTS-y - i produkcji niezależnych, dla których na bok odkłada tytuły AAA. Entuzjasta gotowania, miłośnik elektroniki i majsterkowicz-amator.

Komentarze