Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Dying Light 2 - Wskaźniki zarazy: szpital, inhibitor

Zdobycie markera.

Wskaźnik zarazy to trzecia w kolejności misja główna w Dying Light 2. W jej trakcie zwiedzisz pełen zarażonych szpital, zdobędziesz pierwszy inhibitor i poznasz działanie mechaniki odporności postaci.


Na tej stronie:


Spotkaj się z Hakonem w szpitalu

Misja ta rozpocznie się zaraz po tym, jak położysz się spać na koniec zadania Coraz silniejszy. Pozbieraj przedmioty w kryjówce Cilliana, wyjdź na zewnątrz i podążaj w stronę znacznika.

Jako że jest noc, musisz poruszać się po dachach. Jeśli zejdziesz na ulicę, ryzykujesz wykrycie przez Wyjca (1). Gdy tak się stanie, przeciwnik swoim krzykiem ściągnie na ciebie uwagę pobliskich wrogów i konieczna będzie ucieczka do bezpiecznego miejsca (jak kryjówka Cilliana).

Dobiegnij do drzwi szpitala, na które wskazuje znacznik misji i wejdź z nimi w interakcję. Obiegnij teraz budynek by znaleźć autobus (2). Wejdź do niego i przejdź na jego drugą stronę, by dostać się do szpitala. Uważaj na pobliskich Wyjców.


Podążaj za Hakonem, otwórz drzwi

Oczyść piętro i udaj się na górę, by dołączyć do Hakona. Po chwili dotrzesz do drzwi, które będziesz musiał otworzyć wytrychem, wpierw musisz go jednak stworzyć. Otwórz ekwipunek, przejdź do zakładki Wytwarzanie (3) i wykorzystaj schemat wytrychu (4), by go stworzyć. Jeśli masz dość surowców, możesz wykonać ich kilka.

Wejdź teraz w interakcję z drzwiami, by rozpocząć ich otwieranie. By otworzyć drzwi, musisz odpowiednio ustawić górny wytrych (5) za pomocą myszki (lewy analog), a następnie przekręcić dolny (6) wciskając klawisz A (prawy analog).

Jeśli dobrze ustawiłeś górny wytrych, zamek obróci się w lewo. Jeśli napotkasz opór, przestań ruszać dolnym wytrychem i skoryguj pozycję górnego. Im później pojaw się opór, tym bliżej do otwarcia zamka. Powtarzaj to do momentu, aż uda ci się sforsować zabezpieczenie.

Jeśli masz problemy z tą mechaniką, zajrzyj na stronę otwieranie zamków, wytrych gdzie szczegółowo opisujemy proces tworzenia wytrychów i otwierania przy ich pomocy zamków.


Wejdź w głąb szpitala

Idź dalej za Hakonem, by po chwili zainicjować rozmowę. Wykorzystaj dostępne opcje dialogowe i kontynuuj marsz. Po chwili dotrzecie do pomieszczenia pełnego śpiących zarażonych.

Musisz przekradać się obok wrogów - jeśli podejdziesz zbyt blisko, wykryją cię. Wykorzystaj zmysł przetrwania, by ich oznaczyć, a następnie utrzymuj dystans kilku metrów. Korzystaj z ukrytych przejść (7) oznaczonych ikonką oka - gdy tam będziesz, pozostaniesz niewidoczny dla wrogów.


Znajdź biało-zieloną skrzynię GRE

Przekradnij się obok wrogów i przejdź przez kilka pomieszczeń. Gdy dotrzecie do windy czeka cię krótka scena. Po niej spróbuj wspiąć się po żółtej ścianie (8), jednak ze względów fabularnych ci się to nie uda.

Obróć kamerę w dół i otwórz właz w podłodze, a następnie drzwi windy, po czym czeka cię scena przerywnikowa z Przemieńcem.

Po scenie czeka cię kolejny etap skradankowy. Przemykaj obok wrogów i korzystaj z osłoniętych miejsc (9), by nie dać się wykryć. W tym miejscu pojawią się także patrolujący wrogowie (10) - za wszelką cenę się do nich nie zbliżaj, bo cię wykryją.

Przejdź przez kilka kolejnych pomieszczeń, by finalnie trafić na skrzynię GRE (11). Zbliż się do niej i ją otwórz, by zdobyć inhibitor (12). Po tym uruchomi się samouczek, w trakcie którego dowiesz się jak korzystać z tych przedmiotów i wzmocnisz kondycję bohatera.

Więcej na temat tych przedmiotów znajdziesz na stronie inhibitory: jak znaleźć i użyć.


Wróć do szybu windy, wybiegnij na słońce

Odwróć się teraz i skieruj do drzwi (13) po lewej stronie. Wyjmij drewnianą nogę blokującą je i przez nie przejdź. Wróć teraz do windy i wdrap się przez właz w suficie - ten sam, przez który przed momentem zeskoczyłeś na dół w drodze do inhibitora.

Obróć kamerę do góry i wskocz na ścianę (14) pomalowaną na żółto. Wespnij się na górę i w lewo, obróć się o 180 stopni i skocz do drzwi (15). Dołącz do Hakona, by zainicjować krótką scenkę, podczas której zdobędziesz swój marker.

Z przedmiotem tym związana jest odporność twojej postaci - co opisujemy na stronie odporność: jak przywrócić i przedłużyć. W tym momencie przybierze ona krytyczny poziom - marker zaświeci się na czerwono, a na ekranie pojawi się licznik odmierzający czas.

Masz kilkadziesiąt sekund na dotarcie na światło stanowiące bezpieczną strefę. Biegnij w stronę znacznika misji, wskocz po przeszkodach i wdrap się na górę (16). Zignoruj goniących cię wrogów i po prostu biegnij za kolejnymi znacznikami.

Przeklikaj dostępne opcje dialogowe, a następnie ponownie podejdź do Hakona. Otrzymasz od niego lornetkę, a także rozpocznie się samouczek związany z tym narzędziem. Twoim celem jest oznaczanie obiektów. By to zrobić, po prostu przesuwaj kamerę, aż wskaźnik (17) zacznie się zmniejszać.

Po chwili obiekt zostanie oznaczony i będzie widoczny na twojej mapie. Otrzymasz także możliwość przybliżania i oddalania widoku mapy świata. W tym momencie zadanie to dobiegnie końca.

Następnie: Dying Light 2 - Jedyne wyjście: Aitor, Lucas

Spis treści: Dying Light 2 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Dying Light 2 - Coraz silniejszy: Hakon, Cillian

O autorze

Awatar Jakub Bugielski

Jakub Bugielski

Guide Writer

Fan strategii wszelakich - z naciskiem na RTS-y - i produkcji niezależnych, dla których na bok odkłada tytuły AAA. Entuzjasta gotowania, miłośnik elektroniki i majsterkowicz-amator.

Komentarze