Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Książki i albumy o grach wideo - prezent dla gracza

Ciekawe propozycje.

Jeśli jesteś miłośnikiem gier wideo lub szukasz prezentu dla gracza, to poniżej znajdziesz wyjątkowe propozycje, które warto rozważyć.

Książki o grach można podzielić na takie, które opowiadają historię procesu produkcji konkretnego tytułu, książki nawiązujące lub opisujące historię, ale również wysokiej jakości albumy - te ostatnie stanowią niemal kolekcjonerskie rarytasy.


„Konsole do gier 2.0” - autor Evan Amos

Kolekcjonerski album z wysokiej jakości ze zdjęciami niemal wszystkich konsol i urządzeń do gier, jakie zostały wydane. Wśród nich pierwsze konsole, ale i wszystkie lubiane mikrokomputery, jak Spectrum, Atari, Commodore, Amiga. Oczywiście nie brakuje Nintendo, Xboksa i PlayStation - w większości wypadków możesz na zdjęciach zajrzeć do środka konsol!

Album wydany jest w twardej, szytej oprawie, na grubym, kolorowym papierze, 312 stron - wysoka jakości i duże rozmiary (format zbliżony A4) powodują, że ta ksiązka idealnie nadaje się na prezent dla gracza i odzdobi każdą półkę miłośnika gier.


„Legendy gier wideo” - autor Bartłomiej Kluska

Opowieść o dwudziestu najwybitniejszych twórcach gier wideo. Prześledzisz losy znakomitych twórców, ale przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na gry i całe gatunki. Autorem jest Bartłomiej Kluska - znany publicysta, pisarz i autor kilku książek o grach.

Książka została pięknie wydana - w ładnej okładce, na kolorowym papierze, z autorskimi ilustracjami twórców, screenshotami oraz osiami czasu, które w przystępny sposób narysowują kontekst historyczny. Do tego dziesiątki pozytywnych opinii od zadowolonych Czytelników i dobre recenzje w mediach.


„Sid Meier. Wspomnienia” - autor Sid Meier

Sid Meier, autor Cywilizacji, napisał świetne wspomnienia, z humorem i dystansem do siebie i wydarzeń z przeszłości. Oprócz autobiograficznych wątków, mamy tutaj wgląd w proces twórczy i projektowanie gier, a także decyzje, które Sid Meier musiał podjąc, by jego wizjonerskie gry wideo ostatecznie ujrzały światło dzienne. Wydawcą książki jest Znak Horyzont, a za przekład odpowiada Jerzy Wołk-Łaniewski.


Gamebook Wydawnictwo zostało założone przez zespół redakcyjny Eurogamera. To niezależne, małe wydawnictwo. Jeśli kupisz którąkolwiek ze wskazanych poniżej ksiązek, wspierasz inicjatywę i pojawienie się kolejnych propozycji w przyszłości.

Read this next