Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Książki o grach wideo - nowości dla graczy

Ciekawe propozycje.

Jeśli lubisz poznawać gry wideo nie tylko siedząc przed ekranem, to mamy dla Ciebie kilka wyjątkowych książek dla graczy, które warto dodać do swojej półki. Poniżej znajdziesz nowość, która ukazała się w 2023 roku, ale nie tylko.

Książki o grach można podzielić na takie, które opowiadają historię procesu produkcji konkretnego tytułu, książki nawiązujące lub opisujące historię, ale również wysokiej jakości albumy - te ostatnie stanowią niemal kolekcjonerskie rarytasy.

Gamebook Wydawnictwo zostało założone przez zespół redakcyjny Eurogamera. To niezależne, małe wydawnictwo. Jeśli kupisz którąkolwiek ze wskazanych poniżej ksiązek, wspierasz inicjatywę i pojawienie się kolejnych propozycji w przyszłości.


„Legendy gier wideo” - autor Bartłomiej Kluska

Pierwsza książka wydawnictwa Gamebook spotkała się z dużym uznaniem i zainteresowaniem Czytelników. To opowieść o dwudziestu najwybitniejszych twórcach gier wideo. Prześledzisz więc ich losy, ale przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na gry i całe gatunki.

Książka została pięknie wydana - w ładnej okładce, na kolorowym papierze, z autorskimi ilustracjami twórców, screenshotami oraz osiami czasu, które w przystępny sposób narysowują kontekst historyczny. Do tego dziesiątki pozytywnych opinii od zadowolonych Czytelników i dobre recenzje w mediach.


„Sid Meier. Wspomnienia” - autor Sid Meier

Książka przeszła nieco niezauważaona w momencnie swojej premiery w Polsce, ale teraz możesz ją kupić w wyjatkowym pakiecie razem z powyżej prezentowanymi „Legendami gier wideo”. Sid Meier, autor Cywilizacji, napisał świetne wspomnienia, z humorem i dystansem do siebie i wydarzeń z przeszłości.

Oprócz autobiograficznych wątków, mamy tutaj wgląd w proces twórczy i projektowanie gier, a także decyzje, które Sid Meier musiał podjąc, by jego wizjonerskie gry wideo ostatecznie ujrzały światło dzienne. Wydawcą książki jest Znak Horyzont, a za przekład odpowiada Jerzy Wołk-Łaniewski.


„Konsole do gier 2.0” - autor Evan Amos

Kolekcjonerski album z wysokiej jakości zdjęciami niemal wszystkich konsol do gier, jakie zostały wydane. Wśród nich pierwsze konsole, ale i wszystkie lubiane mikrokomputery, jak Spectrum, Atari, Commodore, Amiga. Oczywiście nie brakuje Nintendo, Xboksa i PlayStation - w większości wypadków możesz na zdjęciach zajrzeć do środka konsol!

Album wydany jest w twardej oprawie, na grubym, kolorowym papierze - wysoka jakości i duże rozmiary (format A4) powodują, że ta ksiązka idealnie nadaje się na prezent dla gracza i odzdobi każdą półkę miłośnika gier. To jednak propozycja dla każdego fana gier.

Premiera we wrześniu / październiku. Obecnie możesz zapisać się na listę oczekujących i otrzymać darmowego ebooka.


Darmowe ebooki

Gamebook oferuje również darmowe ebooki o grach (w formacie PDF oraz EPUB) - wystarczy zapisać się na newsletter, dzięki któremu bedziesz otrzymywać informacje o nowych ksiązkach i ciekawostki z procesu wydawniczego.

Pierwszy z nich to historia czasopisma „Bajtek”, legendarnego komputerowego magazynu. Drugi to „Ludzie, którzy stworzyli Tomb Raider” - przedruk artykułu z Eurogamera, ale na nowo przeredagowany i poprawiony. Świetna historia o początkach gry.

O autorze
Awatar Redakcja

Redakcja

Eurogamer.pl

Bardzo lubimy pracę zespołową.

Komentarze