Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Dying Light 2 - wybory: wpływ na fabułę

Na co wpływają decyzje podczas misji głównych.

W trakcie wykonywania zadań głównych w Dying Light 2 niejednokrotnie będziesz musiał podjąć decyzję. Nie ma ona natychmiastowego wpływu na rozgrywkę, może jednak mieć konsekwencje w przyszłości. Z tej strony dowiesz się, które wybory wpływają na przebieg fabuły.


Na tej stronie:


Jak rozpoznać kluczowe wybory

Wybory tego typu rozpoznasz po ikonce przypominającej rozwidlenie drogi (1) - w trakcie podejmowania decyzji masz też ograniczony czas (2).


Wejście do motelu Tango

W trakcie misji głównej Nalot będziesz musiał zdecydować, czy chcesz wejść do motelu Tango czy od razu iść do Aitora. Jeśli udasz się od Aitora, misja natychmiast się zakończy - w drugim wypadku będzie kontynuowana.


Pomoc Sophie

Jeśli w poprzednim wyborze wszedłeś do motelu Tango, na koniec misji Nalot będziesz musiał podjąć kolejną decyzję. Wybierając opcje "Możemy pomóc sobie nawzajem" i "Pomogę" przekonasz Sophie do siebie, przez co ujawni ci swoje plany dotyczące wieży ciśnień. Wybór ten nie ma jednak krytycznego wpływu na fabułę.


Pomoc lub walka z Jackiem i Joe

Na koniec zadania Wieża ciśnień, gdy dotrzesz na szczyt wieży, spotkasz Jacka i Joego. Możesz im pomóc, unikając walki, wybierając wpierw opcję "Negocjuj", a następnie "Pomogę wam".

Jeśli w pierwszym przypadku wybierzesz inną opcję, spróbują oni zdetonować ładunki. Gdy się to nie uda i wskażesz opcję "Nie ma takiej opcji", czeka cię walka 2 na 1. Zdobędziesz dzięki temu trochę doświadczenia, ale Jack i Joe zginą i nie pojawią się potem w innych zadaniach - i nie odblokuje się poboczne zadanie z nimi związane.


Przydzielenie wieży ciśnień do ocaleńców lub SP

Po spotkaniu z Jackiem i Joe będziesz musiał przydzielić wieżę ciśnień do ocaleńców bądź SP - w ramach mechaniki podziału miasta.

Przydzielenie wieży ciśnień wpływa na to, za którą frakcją się opowiesz

O ile późniejsze wybory nie mają na nic wpływu, tak ten sprawi, że opowiesz się za jedną z frakcji. Wpłynie to na misje, które odblokujesz, a także wydarzenia w przyszłości:

  • Jeśli przydzielisz wieżę ciśnień do ocaleńców, rozpoczniesz misję Rewolucja, w trakcie której wysadzisz wiatrak SP;
  • Jeśli oddasz wieżę SP, zamiast misji Rewolucja uruchomi się W Mrok. Po tej misji dojdzie do ataku na Bazar, przez co spora jego część zostanie zniszczona - nie będziesz mógł rozpoczynać tam misji i handlować.

Z punktu widzenia użyteczności, przydzielenie wieży do ocaleńców jest znacznie bardziej opłacalne, gdyż nie ma tak naprawdę żadnych konsekwencji w przyszłości.


Ocalić Hakona czy zostawić go na śmierć

Na koniec wspomnianej wcześniej misji Rewolucja będziesz musiał zdecydować o losie Hakona. Ma to olbrzymi wpływ na dalszą rozgrywkę:

  • Jeśli pomożesz Hakonowi, odblokujesz zadanie poboczne Aleja snajperów. Dodatkowo, podczas misji głównej Nocni biegacze będziesz mógł się z nim pogodzić i go oszczędzić, co wpływa na zakończenie gry i jest jednym z wymagań do osiągnięcia najlepszego wariantu;
  • Jeśli pozostawisz Hakona na śmierć, spotkasz go jeszcze później, jednak nie będzie możliwości pogodzenia się z nim.

Opowiedzenie się ze Jackiem Mattem czy Juanem

Na końcu zadania głównego Witamy na pokładzie będziesz musiał zdecydować, czy pozostaniesz z Jackiem Mattem czy pomożesz Juanowi. W pierwszej sytuacji odblokujesz zadanie Zagubione światło, w drugiej z kolei Katedra - choć oba wybory finalnie zaprowadzą do tego samego rozwoju fabuły.

Dogadanie się z Jackiem Mattem lub Juanem wpływa na to, jaką misję główną otrzymasz

Kto przejmie kontrolę nad wieżą

Na koniec misji głównej Audycja musisz zdecydować, komu oddasz kontrolę nad wieżą. Ma to olbrzymi wpływ na to, co stanie się z mieszkańcami miasta podczas finałowych misji. Możesz:

  • Oddać kontrolę Jackowi Mattowi. Rozpocznie on nadawanie propagandy - finalnie nic tym nie zyskasz, a podczas nalotu zginie mnóstwo mieszkańców miasta;
  • Pozwolić Juanowi podsłuchiwać. Jeśli opowiedziałeś się za Juanem, będzie on mógł zainstalować pluskwę na antenie, dzięki czemu zyskasz dodatkowe informacje o Jacku i odblokujesz poboczne zadanie - ale finalnie podczas nalotu także zginą mieszkańcy miasta;
  • Oddać kontrolę Frankowi. Frank uruchomi swoje radio, pomagając ocaleńcom i rozbudowując społeczność. Dzięki temu, w czasie nalotu rakietowego, Frank ostrzeże mieszkańców, co znacznie zmniejszy liczbę ofiar.

Los Hakona

Gdy podczas zadania Nocni biegacze spotkasz Hakona, będziesz mógł podjąć kilka decyzji, które pozwolą mu przeżyć. Pierwszy wybór (przed pierwszą walką) nie ma znaczenia, jednak po drugim starciu wybierz "Nie walczmy", a po pojawieniu się Lawan "Posłuchaj mnie, Lawan. Nie rób tego."

Te opcje sprawią, że Hakon przeżyje, a Lawan mu odpuści. Dzięki temu pojawi się w kolejnych misjach. Co więcej, umożliwi ci odblokowanie najlepszego zakończenia w grze. Jeśli wybierzesz inne opcje dialogowe, Hakon umrze.


Los Franka

Podczas misji Przełom będziesz mógł zdecydować o losie Franka. Jeśli zdecydujesz się mu pomóc, ocalisz go, co finalnie umożliwi ci odblokowanie najlepszego zakończenia w grze. Jeśli jednak podążysz za ciężarówką, Frank umrze, Lawan nie dołączy do Nocnych biegaczy, a przed tobą zamknie się najlepsze zakończenie.


Decyzje dotyczące Pułkownika

W trakcie finałowych misji spotkasz Pułkownika, lidera renegatów. Masz tutaj dwa ważne wybory. W pierwszym możesz uwierzyć Pułkownikowi, przez co Lawan nie rzuci się za nim w pościg, a ty unikniesz mnóstwa walk. Jeśli opowiesz się za Lawan, dojdzie do walki, a ciebie czeka mnóstwo dodatkowych starć w drodze do kompleksu X13.

Drugi raz musisz wybrać między Pułkownikiem a Jackiem Mattem. Jeśli wybierzesz tego pierwszego, dojdzie do walki z SP - jeśli w poprzednim wyborze (Los Franka) Frank przeżył, Nocni biegacze wspomogą cię w walce. Dodatkowo, opowiadając się za Pułkownikiem, czeka cię znacznie łatwiejsza przeprawa do kompleksu X13.

Jeśli przyznasz rację Jackowi Mattowi, Pułkownik zginie. Finalnie dotrzesz do kompleksu X13, ale czekać będzie cię więcej walk - nie dowiesz się także, kto finalnie stał za atakiem na Franka.


Finałowy wybór - zakończenie gry

Na koniec ostatniej misji, X13, będziesz musiał zdecydować, co zrobić z rakietami. Możesz:

  • Zdetonować ładunki i zniszczyć kompleks X13. W tym wypadku Lawan się poświęci, ale nie zginą mieszkańcy miasta. Jednakże, jeśli podczas poprzednich wyborów pozwoliłeś Hakonowi przeżyć, ocali on Lawan przed śmiercią - a ty odblokujesz tym samym najlepsze zakończenie w grze;
  • Ocalić Lawan i poświęcić miasto. Lawan się nie poświęci, jednak nikt nie zdetonuje ładunków. Pociski uderzą w miasto, zabijając mnóstwo osób. Jeśli Hakon przeżył, ocali w tym wypadku siostrę bohatera, Mię.

Spis treści: Dying Light 2 - Poradnik, Solucja

O autorze

Awatar Jakub Bugielski

Jakub Bugielski

Guide Writer

Fan strategii wszelakich - z naciskiem na RTS-y - i produkcji niezależnych, dla których na bok odkłada tytuły AAA. Entuzjasta gotowania, miłośnik elektroniki i majsterkowicz-amator.

Komentarze