Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

A Plague Tale Requiem - Poradnik, Solucja

Opis przejścia, mechanika, znajdźki i sekrety.

Witamy w poradniku do A Plage Tale Requiem. Jest to kontynuacją opowieści o losach młodej dziewczyny - Amicii de Rune - oraz jej brata - Huga. Podobniej jak w poprzedniej odsłonie, naszym celem jest ochrona najbliższych przed szczurzą zarazą.

W niniejszej publikacji znajdziecie najważniejsze informacje dotyczące mechaniki i rozgrywki. Zamieściliśmy również pełen opis przejścia wszystkich rozdziałów. Dla osób pragnących odnaleźć wszystkie sekrety w grze przygotowaliśmy dział ze znajdźkami, gdzie wskazujemy dokładne położenie przedmiotów do zebrania.

Zapraszamy zatem do lektury poradnika i życzymy dobrej zabawy w A Plague Tale Requiem!

Spis treści poradnika - skocz do sekcji:

Rozgrywka, walka i postać

W tej części zapoznasz się z podstawowymi informacjami, które dotyczą rozgrywki. Dowiesz się tutaj o cichej eliminacji, ale też umiejętnościach czy ekwipunku.

Opis przejścia

Poniżej zamieściliśmy kompletny opis przejścia wszyskich misji w grze. Jeśli gdzieś utknąłes, skorzystaj z ponizszych stron, by znaleźć rozwiązanie.

Znajdźki i sekrety

W tej sekcji znajdują się strony, pokazujące wszystkie sekretne przedmioty, które można zebrać w grze.

Pytania i odpowiedzi

Tutaj zamieściliśmy kwestie techniczne dotyczące gry A Plague Tale Requiem. Warto zapoznać się z najważniejszymi informacjami.

Porady na start

  • Skradanie to podstawa w grze. Można, co prawda, zdecydować się na siłowe rozwiązania, ale główna bohaterka najlepiej radzi sobie, pozostawiając w cieniu. Nastaw się więc na unikanie kontaktu z przeciwnikami i cichą eliminację wrogów lub przenikanie obok nich.
  • Uważnie rozglądaj się za zasobami, dzięki którym wytworzysz amunicję alchemiczną niezbędną w walce i podczas rozwiązywania zagadek środowiskowych. Podczas eksploracji poszczególnych poziomów uważnie przeszukuj teren. Obracaj się, gdyż często skrzynie ukryte są za ścianą lub za murkiem.
  • Ulepszaj swój sprzęt i rozsądnie wybieraj kolejne ulepszenia, by postać zyskała nowe zdolności, które wykorzystasz podczas rozgrywki. Poświęciliśmy osobną stronę na ten temat w naszym poradniku.
  • Jeśli skończyło ci się miejsce w ekwipunku na zasoby, koniecznie wykorzystaj najpierw materiały, które masz przy sobie do wytworzenia amunicji alchemicznej. Potem dopiero zbierz zasoby, które właśnie odnalazłeś. To pozwoli ci z zaoszczędzić cenne surowce.
  • Twoja postawa, czyli to, czy będziesz unikał wrogów, czy pozbawiał ich życia, nie ma wpływu na zakończenie. Nie musisz się więc obawiać kar związanych eliminowaniem wrogów .
  • Jeśli chcesz wymaksować postać i zdobyć wszystkie trofea, pamiętaj, że postęp z podstawowej rozgrywki przeniesiesz do trybu Nowej Gry +. Wówczas rozpoczniesz rozgrywkę od początku, ale ze wszystkimi ulepszeniami, umiejętnościami i znajdźkami, które zdobyłeś/aś podczas pierwszego przejścia.
  • Choć noże możesz wykorzystywać do zabijania przeciwników, oszczędzaj je. Lepiej zrobisz, jeśli je zachowasz, by otworzyć stoły warsztatowe, gdyż tylko tak można się do nich dostać.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

A Plague Tale: Requiem

PS5, Xbox Series X/S, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Marcin Dolata

Marcin Dolata

Guide Editor

Marcin jest koordynatorem działu poradników.