Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Lepiej późno niż wcale. A Plague Tale Requiem dostało 60 FPS na konsolach

Przygotowanie trybu wydajności sporo zajęło.

Przed Redfall i Gotham Knights to A Plague Tale: Requiem wzbudzało największe kontrowersje w związku z brakiem trybu wydajności i koniecznością gry w 30 FPS na konsolach. Ponad pół roku po premierze gracze konsolowi mogą zagrać w 60 klatkach na sekundę.

Wielka szkoda, że takiej opcji zabrakło na premierę, ponieważ wielu graczy mogło zrezygnować z gry przez niską płynność, a zatem całkowicie ominąć fantastyczne pod każdym innym względem A Plague Tale: Requiem. Gra zebrała znakomite recenzje i oferuje sporo świetnej zabawy, a ponadto wygląda naprawdę dobrze. Niestety 30 klatek na sekundę to dla wielu dziś zdecydowanie za mało.

Na szczęście to już przeszłość - A Plague Tale: Requiem dostało dziś aktualizację, która wprowadza do gry tryb wydajności na PS5 i Xbox Series X, a także dodaje kilka nowych opcji do menu ustawień graficznych na PC, o czym twórcy z Asobo Studio poinformowali na swoim oficjalnym Twitterze.

Niestety twórcy nie podzielili się dotąd szczegółami technicznymi, nie wiemy więc, w jakiej konkretnie rozdzielczości działa gra w trybie wydajności, ani jak stabilny jest klatkaż podczas rozgrywki, jednak aktualizacja jest już dostępna, więc można łatwo przekonać się na własne oczy, czy twórcy sprostali wyzwaniu.

A Plague Tale: Requiem to przygodowa gra akcji z perspektywą z trzeciej osoby, która zadebiutowała 18 października ubiegłego roku. Produkcja zebrała przychylne opinie graczy i recenzentów, a jej średnia w serwisie Metacritic wynosi obecnie 82% (wersja PC). Poruszająca historia Amicii i Hugo kontynuuje wątki z A Plague Tale: Innocence.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Read this next