Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Plague Tale Requiem - rozdział 11: Kołyska stuleci

Podziemna świątynia, zagadka z wózkami, zagadka z drzwiami, most.

Rozdział 11 gry A Plague Tale Requiem, nosi nazwę Kołyska Stuleci. Hugo, Amicia i Sophia znaleźli w forcie tylko część poszukiwanych odpowiedzi. Muszą odszukać miejce, gdzie przetrzymywano nosiciela. Trafiają do podziemnej świątyni.


Na tej stronie:


Dotrzyj do mapy

  • Pierwszym zadaniem jest dotrzeć do znanej już mozaiki w ruinach. Korzystaj z pryzmatu Sophii i poruszaj się od jednej lampy do drugiej. Gdzieniegdzie światło nie sięga, rozglądaj się wówczas za dodatkowymi rzeczami do podpalenia. Musisz dotrzeć do dużego budynku.
  • Znajdziesz wózek z koksownikiem. Skorzystaj z liny i kotwiczki, aby usunąć kłodę spod wózka. Kiedy pojazd się do ciebie stoczy, przepchnij go, aby utorować sobie dalszą drogę.
  • Wózek w końcu utknie. Czeka cię jeszcze krótka przeprawa przez drogę. Musisz dotrzeć do podestu.
  • Wrócisz do mapy. Zejdź na dół i posłuchaj dialogu, że wejście jest pod mozaiką. Teraz wróć na półpiętro i wejdź w interakcję z kolumną. Przewrócisz ją i otworzysz wejście. Obejrzyj scenkę.

Podziemna świątynia

  • Początkowo idź cały czas przed siebie, aż dotrzesz do zamkniętej kraty. Poczekaj aż Sophia znajdzie wybuchową beczkę i strzel w nią podpalającym pociskiem.
  • W kolejnym pomieszczeniu przejdź przez dziurę w ścianie, wespnij się na murek i strzel przez dziurę w beczkę przy drzwiach. Zawróć się i przejdź teraz przez odblokowane drzwi.
  • Trafisz na kolejne zamknięte drzwi. Idź korytarzem do góry, aż trafisz na wóz. Przejdź przez dziurę w kracie i zakręć korbą. Wóz stoczy się i otworzy przejście.

Zagadka z wózkami na szynach

  • Po dotarciu do dużej platformy szybko zapal ogień, bo pojawią się szczury. Szybko zapal ogień i skorzystaj z kotwiczki, do przybliżenia na ile się da trzech wózków. Dla uproszczenia nazwijmy je: lewy, środkowy i prawy. Możesz nimi poruszać się po szynach w przód i tył, lewo i prawo.
  • Zacznij od prawego wózka. Pchnij go kolejno: do przodu, w lewo i do tyłu - z powrotem w stronę platformy startowej.
  • Teraz wózek środkowy pchnij raz do przodu - dalej i tak nie pojedziesz przez zniszczone szyny.
  • Dzięki temu znajdziesz się blisko lewego wózka. Dostań się do niego i pchnij go maksymalnie w prawo. Dzięki temu zobaczysz tył zniszczonego wozu. Strzel ogniem w beczkę.
  • Wróć do środkowego wózka i pchnij go w stronę startowej platformy.
  • Na koniec wróć do wózka prawego. Pchnij go do przodu, w lewo i znowu do przodu. Dzięki temu dotrzesz do mostu. Przejdź przez przeprawę.

Zagadka z wielkimi drzwiami i blokadami

  • Od razu po rozwiązaniu jednej zagadki czeka cię kolejna. Po obejrzeniu scenki będziesz stać frontem do drzwi. Od razu skieruj się na lewo, do niewielkiego pomieszczenia. We wnęce po lewej będzie korba. Każ towarzyszowi ją przekręcić i wyciągnij wózek najdalej jak się da.
  • Teraz każ jednemu z towarzyszy pociągnąć za dźwignię (1). Kiedy to zrobi, strzel z kotwiczki (2) w blokadę (3) i pociągnij za linę. W ten sposób odblokujesz drzwi z jednej strony.
  • Następnie idź do mechanizmu po prawej stronie. Najpierw każ jednemu z towarzyszy przesunąć mechanizm (4). Kiedy to zrobi, drugi towarzysz niech pociągnie blokadę (5). Wówczas rozkaż pierwszemu towarzyszowi puścić mechanizm (cały czas ktoś musi trzymać blokadę) i razem zakręćcie korbą (6) na środku, aż otworzysz drzwi.
  • Idźcie dalej, aż traficie na most.

Most i ucieczka z podziemii

  • Idź przez most, aż traficie na zablokowany element przeprawy. Zeskocz na dół i szybko biegnij do drabiny. Teraz przeciśnij się między łańcuchami i strzel w przeciwwagę.
  • Przejdź między łańcuchami. Zejdź na dół, zapal światła wszędzie, gdzie się da i podążaj dostępną ścieżką. Na końcu wespnij się na zniszczony mur. Zniszcz kolejną przeciwwagę i przejdź między łańcuchami.
  • Teraz podpal wózek z koksownikiem i zejdź na dół. Przepchnij wózek, aż dotrzesz do tarcz strzeleckich. Wejdź na kamienny podest po prawej, aż zobaczysz kotwiczkę. Z jej pomocą przyciągnij rzuconą przez Sophię beczkę i wysadź tarcze strzeleckie.
  • Wróć do wózka i przesuń go dalej. Wejdź po drabinie i dołącz do Sophii i Hugo. Następnie idź cały czas przed siebie i w dół wysokiej wieży.
  • Po obejrzeniu scenki miejsce zacznie się zapadać. Biegnij cały czas przed siebie. Sophia biegnie pierwsza - obserwuj, gdzie skręca i obieraj tę samą drogę. Po ucieczce misja zakończy się.

Następnie: Plague Tale Requiem - rozdział 12: Zasłużone życie

Spis treści: A Plague Tale Requiem - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Plague Tale Requiem - rozdział 10: Rodowód

O autorze
Awatar Maciej Żbik

Maciej Żbik

Staff Writer

Maciek interesuje się technologią odkąd zepsuł swój pierwszy komputer. Pasjonuje go elektronika z lat 80. i 90. Miłośnik anime i majsterkowicz.

Komentarze