Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Nowa gra twórców Microsoft Flight Simulator też wykorzysta chmurę

Tym razem może chodzić o wyścigi.

Wygląda na to, że studio Asobo stojące za bardzo udanymi grami z dylogii A Plague Tale oraz Microsoft Flight Simulator 2020 pracuje nad kolejnym wysokobudżetowym projektem, który wykorzysta chmurę Azure. Informacje pochodzą z profilu LinkedIn jednego z czołowych pracowników.

Mowa o Olivierze Goguelu, który został dyrektorem technicznym nowego projektu. Na razie nie wiemy zbyt wiele, ale najwyraźniej produkcja zmierza docelowo na PC i w dużej mierze oparta będzie na chmurze. Goguel napisał jedynie, że prowadzi zespół techniczny w pracach nad niezapowiedzianą grą z segmentu AAA.

Warto też zauważyć, że Goguel ma spore doświadczenie w pracy z platformą chmurową Azure firmy Microsoft, którą wykorzystano między innymi w Microsoft Flight Simulator 2020 do stworzenia realistycznego świata na podstawie map Bing oraz streamowania danych w czasie rzeczywistym do komputerów i konsol graczy.

Możemy zatem domyślać się, że tajemniczy projekt Asobo Studio najprawdopodobniej wykorzysta chmurę obliczeniową Azure w podobny lub zbliżony sposób. Warto też przypomnieć plotki z jesieni ubiegłego roku, według których francuscy deweloperzy zajmują się obecnie grą wyścigową.

Nietrudno spekulować, że Asobo może pracować nad realistycznym symulatorem wyścigowym korzystającym z chmury obliczeniowej, ale należy pamiętać, że francuskie studio ma na swoim koncie także efektowne, ale zręcznościowe wyścigi w otwartym świecie - Fuel z 2009 roku. Studio pomagało też przy pracach nad grami z serii The Crew, między innymi opracowując wersje na konsole Xbox360.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Read this next