Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Plague Tale Requiem - rozdział 2: Nowo przybyli

Miasto, dzielnica biedoty, arena, korba i cylindry.

Drugi rozdział A Plague Tale Requiem pod tytułem Nowo przybyli rozgrywa się w Prowansji. Zwiedzimy całkiem nowe miasto i poznamy jego mroczne sekrety.


Na tej stronie:


Miasto i jarmark

  • Początek rozdziału jest spokojny. Cały czas kieruj się w górę miasta mijając jarmark i inne atrakcje. Po drodze możesz zwrócić uwagę na stragan z kwiatami po prawej stronie targu - trzeba będzie tu wrócić później.
  • Trafisz na koncert muzykantów. Daj Hugo obejrzeć występ, odwróć się i idź w lewo, po schodach.
  • Po pewnym czasie wpadniesz na Lucasa. Porozmawiaj z chłopcem i idź za nim do domu.

Dzielnica biedoty, znajdź Magistra Vaudina

  • Teraz droga w przeciwnym kierunku - podążaj za Lucasem na jarmark. Musisz znaleźć florystkę - być może rozmawiałeś z nią wcześniej. Kobieta wciąż będzie siedzieć przy swoim straganie z kwiatami.
  • Sprzedawczyni skieruje dzieci do swojego męża. Idź w stronę niewielkiej bramy i porozmawiaj z mężczyzną grabiącym liście.
  • Po rozmowie przejdź przez wspomnianą wyżej bramę i kieruj się w dół miasta. Lucas zauważy na arenie znak Zakonu. Strażnicy was nie przepuszczą, więc idź w prawo, podążając ulicą.
  • Trafisz do dużej, drewnianej budowli. Wejdź po schodach i przejdź przez drzwi.

Wnętrze areny

  • Idź korytarzem i przejdź przez drzwi, nad którymi wyryto symbol Zakonu.
  • Teraz wejdź do pomieszczenia po prawej, złap wózek i z pomocą Lucasa przepchnij go pod wysoką ścianę. Wespnij się na górę.
  • Idź do końca magazynu i przeciśnij się pod półką. Zobaczysz strażnika dręczącego mężczyznę. Nie interweniuj, tylko wykorzystaj zamieszanie i wymknij się na zewnątrz drzwiami po lewej.
  • Omiń strażnika na zewnątrz i przejdź przez dużą bramę do wnętrza areny.
  • W środku kręci się kilku najemników. Unikając wykrycia idź do końca korytarza i wejdź po drewnianych schodach. Na górze będą drzwi przez które musisz przejść.
  • Przeskocz przez okno na zewnątrz, po czym idź dalej ulicą aż dotrzesz do wózka. Użyj procy, aby zniszczyć zaczep i zrzucić klatkę na podwozie.
  • Złap za wózek i przepchnij go aż pod ścianę na końcu ulicy. Dzięki temu wespniesz się i wejdziesz do środka.
  • Przejdź przez budowlę i wyjdź przez drzwi na zewnątrz. Kręci się tu wielu strażników. Twoim celem jest dotarcie do drzwi po przeciwnej stronie obszaru.
  • Przejdź przez budynek aż dotrzesz do slumsów. Pomost zapadnie się a dzieci spadną do podziemi.

Podziemia dzielnicy biedoty

  • Po obejrzeniu scenki trzymaj przycisk sprintu i uciekaj przed szczurami.
  • Po zamknięciu drzwi weź ze ściany pochodnię i odganiaj szczury. Możesz podpalać koksowniki, by światło odstraszało gryzonie.
  • Dotrzyj do końca obszaru, odstaw pochodnię na uchwycie i wespnij się na murek.
  • Teraz czeka cię bardzo podobna sekwencja, z tym, że zamiast pochodni masz patyki, które weźmiesz ze stosów. Patyki po jakimś czasie gasną, więc poruszaj się od koksownika do koksownika, za każdym razem podpalając biorąc nowy kawałek drewna.
  • Ostatni koksownik wisi na łańcuchu, więc podpal patyk i rzuć nim w palenisko. Przejdź pod źródłem światła i wejdź po drabinie na górę.
  • Teraz zostajesz rozdzielony z Lucasem. Podobnie jak poprzednio korzystaj z patyków, aby odganiać gryzonie i podpalać koksowniki. Na końcu rzuć patykiem w koksownik przy Lucasie i rzuć mu jeszcze jeden, niepodpalony patyk.
  • Gdy chłopak dotrze do ciebie to odwróć się i wejdź po drabinie.

Zagadka z korbami, winda

  • Po jakimś czasie dotrzesz do dużego pomieszczenia z windą. Przekręć dużą korbę, przez co pojawią się szczury.
  • Wejdź do pomieszczenia po lewej i wdrap się po drabinie. Rozkaż Lucasowi zakręcić korbą, co podniesie małą windę. Przejdź po tak utworzonym pomoście, złap wózek i ustaw go na windzie.
  • Teraz poproś Lucasa o puszczenie korby. Zeskocz na dół i przepchnij wózek pod ściankę po przeciwnej stronie pomieszczenia. Weź siarkę ze skrzyni.
  • Wyjdź z alkowy, miń dużą korbę i wejdź do bocznego pomieszczenia na drugim końcu podestu.
  • Na ziemi kręci się dużo szczurów. Strzelając z procy zrzuć na ziemię mięso i przejdź po belce na drugi podest. Teraz zrób to samo z kolejnym truchłem na końcu pokoju. Gdy szczury będą jadły to zeskocz na dół i szybko wespnij się po drabinie. Weź alkohol ze skrzyni i po drabinach wróć do Lucasa.
  • Teraz wyjdź do głównej sali, zgodnie z instrukcjami gry wytwórz Ignifer i strzel w duże palenisko na środkowej windzie.
  • Musisz dotrzeć do dwóch korb, aby całkiem obniżyć windę. Po zejściu drabiną na dół sali skieruj się w lewo. Podpal oba paleniska i korzystając z połączenia naczynia oraz Ignifera rozgoń szczury i pobiegnij do schodów na końcu pokoju.
  • Złap za korbę i posłuchaj Lucasa. Zostaw chłopca tutaj i pobiegnij do pomieszczenia po przeciwnej stronie. Teraz czeka cię podobna sekwencja - poznanymi metodami wytwórz wystarczająco dużo światła, aby dotrzeć do drabiny na końcu pokoju.
  • Złap za korbę i obniż windę. Kiedy będziesz gotowy puść mechanizm, zeskocz na dół i biegnij w stronę widny na środku, która zacznie się unosić.
  • Idź dalej przez slumsy aż trafisz na obszar z wrogami. Twoim celem jest dotarcie do kamiennej bramy. Po uporaniu się z najemnikami i szczurami wejdź do środka.

Zagadka z cylindrami, zablokowane drzwi

  • Teraz musisz strzelać procą w cylindry i obracać je zgodnie z Instrukcjami Lucasa. Prawidłowa sekwencja to (od lewej): Symbol przypominający 3, symbol przypominający Ø, symbol przypominający Q i na końcu symbol przypominający Ö.
  • Po lewej otworzą się drzwi. Wejdź po schodach i obejrzyj scenkę. Rozdział zakończy się.

Następnie: Plague Tale Requiem - rozdział 3: Brzemię krwi

Spis treści: A Plague Tale Requiem - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Plague Tale Requiem - rozdział 1: Pod nowym niebem

O autorze
Awatar Maciej Żbik

Maciej Żbik

Staff Writer

Maciek interesuje się technologią odkąd zepsuł swój pierwszy komputer. Pasjonuje go elektronika z lat 80. i 90. Miłośnik anime i majsterkowicz.

Komentarze