Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Plague Tale Requiem - rozdział 4: Obowiązek opiekunki

Port, Joseph, wytwarzanie smoły, ucieczka z miasta.

W czwartym rozdziale A Plague Tale Requiem, zatytułowanym Obowiązek opiekunki, rodzina de Rune szykuje się do opuszczenia Prowansji. W tym celu Amicia i Lucas muszą znaleźć zaufanego przemytnika.


Na tej stronie:


Dotrzyj do portu

  • To krótki i prosty segment. Podążaj cały czas za Lucasem, który przeprowadzi cię przez ulice miasta, magazyn i w końcu wyprowadzi poza mury, do portu.

Port - znajdź łódź zakonu

  • Po wyjściu z kanałów idź w lewo i wespnij się na drewnianą ściankę.
  • Przedzierając się przez pierwszy obszar portu nie musisz obawiać się żołnierzy, gdyż znajdujesz się poza ich zasięgiem. Skradaj się przez całą drogę, przechodząc przez dostępne przejścia.
  • Po dotarciu do końca górej platformy zeskocz przez klapę w podłodze.
  • Będąc już na dole trafisz na niewielki placyk z kilkoma żołnierzami. Twoim zadaniem jest wejść na schody po lewej.
  • Po wejściu na górę skręć od razu w prawo, gdzie znajduje się zasłonięta belkami szczelina do przeciśnięcia się.
  • Po drugiej stronie muru trafisz na żołnierzy pchających wózek. Zachowaj dystans, dotrzyj do pochodni i obserwuj rozwój wydarzeń.
  • Kiedy pojawią się szczury, to Lucas zauważy, że na ziemi jest dużo łatwopalnej smoły (zielonkawa substancja). Podpal ją, po czym idź wzdłuż plaży.
  • Zobaczysz wózek z koksownikiem. Rozpal ogień i przepchnij wózek aż pod otwartą bramę kawałek dalej. Przejdź przez nią do kolejnej przystani.
  • Pozbądź się szczurów i wejdź do budynku po lewej.

Pierwsza zagadka z wytwarzaniem smoły

  • Po chwili pojawią się szczury. Odwróć się i kamieniem zniszcz blokadę na drzwiach pomieszczenia z korbą.
  • Wejdź do odblokowanego pokoju i poczekaj aż Lucas wejdzie na platformę. Teraz zakręć korbą.
  • Kiedy Lucas da znak, puść korbę i wróć na środek pomieszczenia. Po zmieszaniu alkoholu z żywicą podpal powstałą mieszankę.
  • Przejdź kawałek dalej i postępuj zgodnie z instrukcjami, aby Lucas rzucił ci składniki nowej mieszanki. Wytwórz smołę, połącz ją z naczyniem i rzuć do zbiornika przed sobą.
  • Podpal utworzoną kałużę, przejdź kawałek dalej i podpal ostatni zbiornik smoły. Wejdź po schodach i przejdź przez drzwi.
  • Idź jedyną dostępną drogą, przechodząc przez kolejne budynki, szpary w murach i drzwi.

Druga zagadka z wytwarzaniem smoły

  • Trafisz do podobnej pracowni jak wcześniej, tylko teraz z większą liczbą mechanizmów do mieszania składników.
  • Zacznij od użycia procy do obniżenia zwodzonego mostu. Po chwili z chaty wyjdzie żołnierz, który pomoże dzieciom w dalszej części zagadki.
  • Poczekaj aż mężczyzna podniesie łódź blokującą mechanizm i platforma z alkoholem „przyjedzie” do ciebie. Zakręć korbą i podpal utworzoną poniżej smołę.
  • Nie schodź z platformy, posłuchaj rozmowy i rozkaż Lucasowi zakręcić korbą, co przesunie meszalnik do kolejnego zbiornika żywicy. Kiedy znajdziesz się w odpowiedniej pozycji, każ towarzyszowi puścić korbę, zrób mieszankę i ją podpal.
  • Teraz ponownie wydaj rozkaz Lucasowi i użyj korby po swojej stronie, aby podnieść łódź. Kiedy platforma przejedzie pod łodzią, to puść korbę i daj Lucasowi znak do zwolnienia mechanizmu. Wytwórz smołę i podpal.
  • Ogień nie sięga dość daleko, aby Lucas mógł przejść. Zgodnie ze wskazówką żołnierza rzuć smołą w płonącą misę, aby wzmocnić ogień. Następnie podnieś łódź, żeby twój towarzysz dotarł do końca doku i zejdź na dół.
  • Na koniec opuść procą most zwodzony, aby strażnik mógł do was dołączyć.
  • Żołnierz rozpozna Amicię oraz Lucasa i przystąpi do ataku. Rzuć w niego smołą zgodnie ze wskazówką Lucasa i wbiegnij do budynku po lewej stronie portu.

Las i ucieczka przed szczurami

  • Po obejrzeniu scenki czeka cię krótka przeprawa przez las. W tym etapie większym zagrożeniem są szczury niż żołnierze, gdyż Joseph będzie ostrzeliwał wojskowych z kuszy, gdy tylko za bardzo się do ciebie zbliżą.
  • Przejdź przez las i wioskę. Twoim celem jest dotarcie do dużej bramy i przejście przez niewielkie drzwi po prawej.
  • Po obejrzeniu kolejnej scenki czeka cię intensywna scena ucieczki przed szczurami. Po prostu trzymaj przycisk sprintu i przeskakuj nad przeszkodami.
  • Teraz czeka cię jeszcze przeprawa przez zniszczone miasto. Idź przed siebie aż dotrzesz do łodzi Josepha. Misja zakończy się.

Następnie: Plague Tale Requiem - rozdział 5: Co pozostało

Spis treści: A Plague Tale Requiem - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Plague Tale Requiem - rozdział 3: Brzemię krwi

O autorze
Awatar Maciej Żbik

Maciej Żbik

Staff Writer

Maciek interesuje się technologią odkąd zepsuł swój pierwszy komputer. Pasjonuje go elektronika z lat 80. i 90. Miłośnik anime i majsterkowicz.

Komentarze