Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

God of War Ragnarok - Poradnik, Solucja

Opis przejścia, misje główne oraz zadania poboczne, wszystkie sekrety.

Witajcie! Przed wami poradnik do God of War Ragnarok, a więc kontynuacji przygód Kratosa, greckiego boga wojny - a także jego syna, Atreusa.

W naszym obszernym przewodniku znajdziecie kompletny opis przejścia, misje główne, walki z bossami, zadania poboczne, a także ilustrowane podpowiedzi ze znajdźkami i sekretami z gry, wraz z mapami.

Życzymy przyjemnej lektury i świetnej przygody w God of War Ragnarok!


Spis treści poradnika - skocz do sekcji:


Porady i rozgrywka

Zaczynamy od wskazówek związanych z początkiem przygody i pierwszymi krokami stawianymi w grze. Warto poznać wszystkie aspekty rozgrywki.


Postać i ekwipunek

W tej sekcji zajmujemy się szeroko pojętym rozwojem postaci, a także wyposażenia Kratosa, co pozwoli być silniejszym na polu walki i łatwiej pokonywać wrogów. Tytuł ma odrobinę niezręczne menu, które na początku sprawia niemałe kłopoty.

Rozwój postaci i walka

Topór, ostrza i handel

Pozostałe


Świat gry

To bardzo obszerny dział naszego poradnika - dowiesz się z niego wiele ciekawostek, ale też zagadnień, na które natkniesz się w trakcie przygody. Jeśli nie wiesz, co masz zrobić dalej w grze lub co do czego służy, tutaj prawdopodobnie znajdziesz odpowiedź.

Ciekawostki i nietypowe rzeczy

Napotkane przeszkody

Mapy świata


Zadania główne - opis przejścia

W tej sekcji przygotowaliśmy cały opis przejścia gry - czyli wszystkie główne misje fabularne. W trakcie tzw. Drogi natkniesz się na wiele walk i zagadek, które bywają trudne. Z pomocą przychodzi nasz ilustrowany przewodnik.

Początek gry:

Poszukiwania Tyra:

Podróż do Alfheimu i Świątynia Światła:

Atreus spotyka Angrbodę:

Dotarcie do obozu Frejra:

Wizyta w Asgardzie:

Poszukiwania Norn:

Wyprawa do Helheimu:

Misja ratunkowa:

Przygotowania:

Epilog:


Zadania poboczne - Przysługi

Świat God of War Ragnarok aż kipi od zdań pobocznych, które tutaj występują pod postacią licznych Przysług. Jest ich bardzo wiele w każdym zakątku, dlatego przygotowaliśmy spis, który znajdziesz poniżej w postacie alfabetycznej, ale też z podziałem na światy.


Znajdźki i sekrety

Czym byłaby gra z serii God of War, gdyby nie skrzynie, skarby, łupy, nieodkryte miejsca i wiele więcej sekretów, skrywanych we wszystkich światach i obszarach gry. Tak jest również i w Ragnarok - w tym rozdziale znajdziesz zatem wszystkie podpowiedzi związane ze znajdźkami i sekretami.

Znajdźki w Svartalfheim:

Znajdźki w Alfheim:

Znajdźki w Vanaheim:

Znajdźki w Helheim:

Znajdźki w Midgard:

Znajdźki w Niflheim:

Znajdźki w Muspelheim:


Pytania i odpowiedzi

Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na pytanie i zagadnienie powyżej, być może jest jeszcze coś, w czym moglibyśmy ci pomóc. Poniżej zatem liczne dodatkowe pytania i od razu odpowiedzi na najpopularniejsze zagadnienia.


Interfejs i wskazówki

To już prawie koniec spisu treści naszego poradnika do God of War Ragnarok. Pozostał jeszcze opis wszystkich ikon i elementów, które wyświetlają się na ekranie podczas rozgrywki, a także szereg dodatkowych informacji, jak wskazówki oraz opis kluczowych postaci z gry.

Interfejs i ikony na ekranie gry

  1. Relikt - atak specjalny. Kolorowa ikona oznacza, że jest gotowy do użycia, a szara (po części wypełniona) - że się ładuje
  2. Ataki runiczne aktualnie wybranej broni. Kolorowe ikony oznaczają, że są gotowe do użycia, a szare (po części wypełnione) - że się ładują
  3. Aktualnie wybrana broń
  4. Pasek życia
  5. Pasek Spartańskiego Szału. Jeśli pod spodem widzisz ikony przycisków L3 i R3, moc jest gotowa do użycia
  6. Atak specjalny towarzysza
  7. Strzały towarzysza. Dźwiękowe (zielone) lub pieczęci (różowe). Segmenty obok ikony wskazują, ile strzał jest teraz dostępnych
  8. Kompas. Wskazuje kierunki świata, najbliższe aktywności oraz zadania, które śledzisz w dzienniku

Wskazówki na start

- Tarcza Kamienny Mur to prawdopodobnie najlepsza tarcza dla mniej doświadczonych graczy. Pozwala grać bardziej defensywnie i ze spokojem wybierać moment na atak.

- Rozbijaj wazy, które spotkasz na drodze. W każdej znajduje się srebro.

- Niemal w dowolnej chwili możesz powrócić do poprzednio odwiedzonych krain - nie martw się więc, że nie zebrałeś wszystkiego.

- Mało tego: niektóre obiekty nawet z pierwszych światów nie są dostępne do zebrania, zanim nie znajdziesz odpowiedniego wyposażenia. Dopiero wtedy trzeba tam wrócić.

- Mało osób o tym wie, ale trafiając Lewiatanem w nogi pomniejszych przeciwników, przewrócą się. Daje to szansę na kontratak lub kilka trafień z daleka w nieruchomy cel. Sztuczka nie działa na bossów i minibossów.

- Kamień wskrzeszenia to bardzo potężny przedmiot, dzięki któremu zyskujesz jeszcze jedną szansę na walkę po śmierci. Możesz jednak przenosić tylko jeden na raz.

- Staraj się zaglądać w każdy zakamarek. W różnych miejscach świata ukryto nie tylko znajdźki, ale też zadania poboczne, których warto nie pominąć.

- Będąc w krasnoludzkim sklepie, zawsze zaglądaj do skrzyni obok. Co pewien czas znajdziesz tam cenne przedmioty.

- Niebieska część paska życia Kratosa oznacza, że został dotknięty Bifrostem. W trakcie tego stanu staraj się nie otrzymać dodatkowych obrażeń, bo wywoła to bolesną eksplozję Bifrostu.

- Na arenach walki możesz znaleźć kolumny lub gruz, które Kratos może rzucić we wrogów.

- Nie zapominaj o wydawaniu PD na nowe ataki na drzewku umiejętności. Im wcześniej kupisz umiejętność, tym wcześniej będziesz mógł ją ulepszyć o dodatkowy efekt ogłuszenia, obrażeń lub żywiołu.

- Jednocześnie pamiętaj, że wydanych punktów doświadczenia nie da się cofnąć, a w miarę przygody przybywają kolejne elementy, na które wydaje się PD.

- Pieczęcie stawiane na różnych elementach świata przez różowe strzłały można zwiększyć, strzelając kilkukrotnie w to samo miejsce.

- Zakładka „Cele” w głównym menu to dziennik. Możesz tam śledzić wszystkie swoje zadania.

- Pomarańczowy pasek życia wroga oznacza „ognistą powłokę”, którą możesz zdjąć za pomocą Lewiatana. Analogicznie sprawa wygląda z niebieskim paskiem, lodem i Ostrzami Chaosu.


God of War Ragnarok - bohaterowie gry, poradnik

Bohaterowie gry

  • Kratos - główny bohater serii God of War, pół-bóg, który później stał się bogiem. Syn Zeusa i spartanki Callisto. W przeszłości, w wyniku podstępu, przez przypadek zabił swoją pierwszą żonę i córkę. Później w ramach zemsty zabił niemal wszystkich bogów Olimpijskich. Następnie udał się do północnych krain, gdzie spędził dziesiątki lat w samotności, aż wreszcie poznał Faye, z którą połączyła go miłość i urodził im się syn - Atreus. Z nieznanej przyczyny Faye umiera, a Kratos i Atreus - w grze God of War z 2018 roku - wyruszyli w Drogę, by rozrzucić jej prochy z najwyższego szczytu Dziewięciu Światów.
  • Atreus - syn Kratosa, z którym odbył poprzednią podróż. Atreus jest już starszy, a ojciec szkoli go i przygotowuje do samodzielnej walki. Według Kratosa, synowi wciąż brakuje dyscypliny i musi się jeszcze wiele nauczyć, by zapanować nad emocjami. Atreus jest dociekliwy i przyjazny, ale jednocześnie nieco lekkomyślny i zafascynowany prastarymi przepowiedniami oraz tym, że jest w nich opisywany jako „Loki”. Co z tego wyniknie, dowiemy się w trakcie przygody.
  • Mimir - „najmądrzejszy z ludzi” lub bardziej powszechnie: „gadająca głowa”. Mimir zasłużył sobie na miano przyjaciela Kratosa, ale jest też niejako mentorem dla młodego Atreusa. Słynie ze swoich opowieści, które często przerywane są przez Kratosa, gdy nadchodzi walka.
  • Brok - krasnoluda poznaliśmy w poprzedniej części, w trakcie drogi na szczyt. Brok to arcymistrz kowalstwa i to on wspólnie z bratem Sindrim wykuli Lewiatana - czyli niezwykły topór Kratosa. Brok słynie z mówienia wprost tego, o czym myśli, nawet jeśli wychodzi przez to na aroganckiego. Spotkamy go często w „sklepie”, czyli miejscu, gdzie możemy kupować nową broń i udoskonalić posiadany sprzęt.
  • Sindri - brat Broka, również utalentowany kowal, a przy tym wyraźnie zaprzyjaźnił się z Atreusem. Sindri lubi się przechwalać, ale jest cennym sojusznikiem Kratosa i z pewnością w trakcie nowej przygody będzie można na niego liczyć. Stanowi poniekąd zupełne przeciwieństwo brata: podczas gdy Brok bywa wulgarny i nieokrzesany, Sindri nie lubi przeklinać i niemal obsesyjnie dba o porządek w domu i warsztacie.
  • Tyr - to dawny bóg wojny północnych krain, obecnie podobno osadzony w więzieniu przez Odyna. Według podań był dobrym bogiem, który pragnął pokoju dla zwykłych śmiertelników. Niektórzy uważają, że Tyr pomógł gigantom uchronić się od gniewu Odyna.
  • Freja - bogini, dawna przyjaciółka Kratosa. W poprzedniej odsłonie serii bohater uratował ją przed śmiercią z rąk jej własnego syna Baldura, jednak kobieta nie potrafiła wybaczyć Kratosowi zabójstwa syna. Jej celem jest zemsta na Kratosie, jednak Atreusa otacza szczególnymi względami. Ta dwójka musi wreszcie jakoś rozwiązać swoje sprawy...
  • Thor - bóg burzy, syn Odyna i brat nieżyjącego Baldura. Jest potężnym wojownikiem, władającym niezwykłym Młotem Mjolnir. Thor wykonuje rozkazy Odyna, ale nie wydaje się, by czerpał przyjemność z niesienia śmierci.
  • Odyn - wszechojciec, najwyższy bóg. Gdy na początku gry spotyka się z Kratosem, zaskakuje propozycją pokoju, lecz Kratos nie ufa Odynowi. Wszechojciec szczególne zainteresowanie żywi do Atreusa i to bardzo nie podoba się Kratosowi. Wszechojciec jest jednak potężnym bogiem, znającym tajniki magii, o której nie śniło się śmiertelnikom, a nawet niektórym bogom. Mimir i Freja uważają go za charyzmatycznego, ale jednocześnie przebiegłego i okrutnego.

Opis świata

W God of War Ragnarok przyjdzie nam podróżować przez wszystkie dziewięć światów skandynawskiej mitologii. Każdy z nich zasadniczo się od siebie różni i trafimy tam nie tylko na odmienne widoki, ale też unikalnych przeciwników.

Nie oznacza to jednak, że twórcy po prostu użyli ponownie tych samych lokacji. Niektóre światy, które zwiedziliśmy już w poprzedniej odsłonie cyklu, teraz pod wpływem Fimbulvinter znacznie się zmieniły, a gdzie indziej będziemy mogli zwiedzić nieznane wcześniej regiony danego wymiaru.

Odwiedzimy więc, poza wymiarem ludzi - Midgardem - także krainę pierwotnego ognia Muspelheim, mroźny Nilfeim, ojczyznę krasnoludów Svartalfeim, ponury Helhem, królestwo gigantów Jotunheim, krainę elfów Alfheim, dżunglę Vanaheimu oraz siedzibę bogów w Asgardzie.

O autorze
Awatar Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Deputy Editor

Przemek jest z-cą redaktora naczelnego, nadzoruje dział informacyjny oraz wspomaga kierowanie działem poradników.

Komentarze