Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

God of War Ragnarok - Dziewięć Światów, krainy w grze

Wszystkie lokacje i obszary w grze.

Podczas przygody w grze God of War Ragnarok odwiedzimy wszystkie Dziwięć Światów z nordyckiej mitologii. Poniżej znajdziesz opisy wszystkich lokacji.

Alfheim - ojczyzna mrocznych elfów oraz elfów światła, o którą oba klany toczą niekończącą się wojnę. Pomimo pozornie pięknych widoków, jest to niezwykle niebezpieczne miejsce.

Asgard - kraina, z której pochodzą nordyccy bogowie. Odyn upewnił się, aby nikt niepowołany nie przedostał się do jego królestwa. Tych, którzy jednak spróbują się przedrzeć czeka starcie nie tylko z wszechmocnymi bóstwami, ale i całą armią najlepszych wojowników, którzy po śmierci trafili do słynnej Valhalli.

Helheim - kraina będąca czymś w rodzaju piekła. Trafiają tu wszyscy, którzy nie zginęli chwalebną śmiercią w walce, czyli starcy, schorowani, a także niegodziwcy i ofiary morderstw. Błąkające się tu dusze są nieustannie dręczone prze okrutne zjawy.

Jotunheim - ojczyzna gigantów, pełna ogromnych pasm górskich i leżących od wieków zwłok dawnych mieszkańców. Obecnie wyludniona, a na nieostrożnych wędrowców, którzy się tu zapuszczą, czeka tylko przejmująca pustka i dawne świątynie, opisujące powrót bohatera, który zemści się za wybicie gigantów.

W God of War Ragnarok zwiedzimy jeszcze więcej zakątków mitologicznego świata

Midgard - czyli „nasz” świat. Midgard zamieszkują ludzie, zwierzęta i wiele innych pomniejszych istot. Znajduje się, jak nazwa może sugerować, pomiędzy innymi światami, dzięki czemu ludzie mogą po śmierci trafić do Asgardu lub Helheimu, a i bogowie dawniej odwiedzali chętnie odwiedzali tę krainę.

Muspelheim - kraina pierwotnego ognia, pełna gołych skał, rzek lawy i wybuchających wulkanów. Najwięksi wojownicy mogą przybyć tu, aby sprawdzić swoje zdolności w serii prób walki przeciwko najgroźniejszym potworom.

Nilfheim - niewielka i niezwykle niebezpieczna kraina, dawniej zamieszkiwana przez grupę krasnoludów pod przewodnictwem Ivaldiego. Ich największym osiągnięciem był ogromny labirynt, zmieniający swój układ za każdym razem, gdy ktoś przekroczy próg konstrukcji. Obecnie kraina jest opustoszała, ponieważ w swoim gniewie Odyn pokrył ją przeklętą mgłą, która powoli wysysa życie z każdego, kto się tu zapuści.

Svartalfheim - pierwotna ojczyzna krasnoludów. Mieszkańcom krainy udało się, jako zapłatę za swoje liczne usługi, wynegocjować u Odyna, aby nikt poza krasnoludami nie mógł nigdy przekroczyć granic krainy - i zasada ta dotyczy nawet bogów. Jeśli jednak komuś by się to jakimś cudem udało, to tubylcy - chociaż zwykle z natury przyjaźni - mogą nie być w nastroju do współpracy.

Vanaheim - najbardziej tajemniczy z Dziewięciu Światów. Ojczyzna klanu bogów Vanirów to niekończący się labirynt jaskiń, lasów i leśnych jezior. Podczas gdy bogowie Asgardu posiadają głównie moce usprawniające ich zdolności bojowe, to Vanirowie do perfekcji opanowali wszelkie sztuki magiczne i ich kraina jest tego odzwierciedleniem.

Zobacz także: God of War Ragnarok - wszystkie Przysługi i zadania poboczne - spis alfabetyczny i z podziałem na światy.

Warto zaznaczyć, że w oryginalnym God of War z 2018 roku mogliśmy zwiedzić jedynie sześć z dziewięciu królestw, zatem przygoda w Ragnarok będzie jeszcze bardziej zróżnicowana i może zaskoczyć nawet weteranów serii.

Spis treści: God of War Ragnarok - Poradnik, Solucja

Read this next