Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Horizon Forbidden West - Poradnik, Solucja

Opis przejścia, zadania poboczne, aktywności i sekrety.

Witajcie! Przed wami poradnik do Horizon Forbidden West, kontynuacji gry, która ponownie zabiera nas do świata będącego połączeniem prehistorii z zaawansowaną technologią. Maszyny przypominające zwierzęta lub dinozaury kroczą wśród ludzi, którzy gromadzą się w plemiona.

Powracająca z pierwszej części Aloy wyrusza na tytułowy Zakazany Zachód, by znaleźć źródło plagi niszczącej całe krainy. Do odkrycia jest ogromna mapa przepełniona przemyślanymi wyzwaniami i aktywnościami.

Życzymy dobrej zabawy i wysokiej celności w walce z maszynami w Horizon Forbidden West!


Spis treści poradnika - skocz do sekcji na tej stronie:


Porady i rozgrywka

Zaczynamy od opisu zasad rządzących światem oraz walką i ekwipunkiem. Dowiesz się tu, jak w pełni wykorzystywać systemy gry, by przetrwać w niekorzystnych warunkach.

Kwestie techniczne

Podstawy

Rozwój postaci

Walka

Broń i ekwipunek

Kupcy i usługi


Opis przejścia - misje główne

Wyruszamy na przygodę fabularną razem z Aloy. Poniżej znajdziesz kompletny opis przejścia wszystkich misji głównych, dzięki któremu bez problemu dotrzesz do finału opowieści.


Zadania poboczne

Oś fabularna to oczywiście nie wszystko, czym można zajmować się w dużym świecie gry. Twórcy przygotowali mnóstwo zadań dodatkowych, a każde opowiada ciekawą historię i przedstawia nowych bohaterów.


Znajdźki, sekrety i dodatkowe aktywności

Produkcja Guerrilla Games kryje na mapie kilka rodzajów znajdziek i dodatkowych aktywności, które oferują cenne nagrody.

Żyrafy:

Ruiny z reliktem:

Vista Point:

Czarne skrzynki:

Wieże sygnałowe:

Drony badawcze:

Totemy wojenne:


Interfejs i wskazówki

Interfejs i ikony na ekranie - zapoznaj się z oznaczeniami, które będziesz widział podczas rozgrywki. Uwaga: żeby włączyć pełny interfejs, należy przesunąć palcem w górę po panelu dotykowym kontrolera.

  1. Stan zdrowia, wyrażony paskiem i liczbą
  2. Nazwa śledzonego zadania i aktualny cel
  3. Liczba jagód leczniczych w ekwipunku
  4. Podręczne menu przedmiotów. Liczby nad zielonym plusem wskazują aktualną i maksymalną liczbę jagód leczniczych w torbie
  5. Kompas. Widzisz na nim najbliższe aktywności i wyzwania
  6. Pasek Kondycji z bronią i aktualnie wybrana Technika broni
  7. Pasek Odwagi i aktualnie wybrany Przypływ Owagi
  8. Aktualnie wybrana broń i amunicja
  9. Pasek poziomu postaci
  10. Liczba dostępnych do wydania punktów umiejętności

Wskazówki na start:

- Odłóż eksplorację głębin na później - w pewnym momencie gry zdobędziesz maskę do nurkowania, która znacznie ułatwi zadanie.

- Nie strzelaj bezmyślnie w losowe części maszyn, za pomocą losowej amunicji. Najpierw poznaj ich słabości na żywioły oraz słabe punkty.

- W ustawieniach możesz włączyć opcję, która automatycznie podświetla elementy, na które możesz się wspiąć.

- Jeśli nie masz przy sobie jakiegoś surowca, niekoniecznie oznacza to, że nie masz go wcale - być może znajduje się w schowku.

- Po użyciu Przyciągacza na punkcie zaczepienia, możesz nacisnąć kółko, by Aloy natychmiast wyskoczyła w powietrze po zakończeniu przyciągania.

- Niewielkie maszyny możesz powalić za pomocą silnego ciosu włócznią, ale nie zadziała to na większych przeciwników.

- Dominację maszyny możesz przeprowadzić tylko, jeśli cię nie dostrzegła.

- Jeśli nie widzisz czegoś w szybkim menu wyboru przedmiotów, przytrzymaj strzałkę w dół, potem na dowolnym przedmiocie naciśnij kwadrat, a potem poszukaj zguby w oknie, które się otworzy.

- Pamiętaj, że możesz oznaczać części maszyn podczas ich skanowania. Pozwoli to łatwiej skupić się na słabych punktach lub wycelować w część, której potrzebujesz.

- Korzystaj z automatycznego generowania zleceń na surowce lub inne przedmioty. Jeśli brakuje ci czegoś do ulepszenia lub wytworzenia dominacji, możesz nacisnąć trójkąt w menu tworzenia, a gra wskaże ci, gdzie to zdobyć.

- Strzelanie do wroga bez nałożenia na niego jednego z efektów nie zada mu zbyt dużych obrażeń.

- Odłączaj ofensywne części maszyn, np. działka, by pozbawić ich jednego z ataków i ułatwić sobie walkę.


Co wydarzyło się w Horizon Zero Dawn

Akcja poprzedniej gry z serii rozgrywa się w 31. wieku. Po wielkiej apokalipsie ludzkość cofnęła się w rozwoju i prowadzi życie niczym w prehistorii, gromadząc się w plemionach i sprytnie wykorzystując znajdowane surowce do przeżycia. Po świecie kroczą też maszyny, wyglądem i zachowaniem przypominające różne zwierzęta i dinozaury.

Wspomniane maszyny pochodzą jeszcze z 2048 roku, kiedy to światowej klasy biznesmen Ted Faro stworzył armię robotów zdolnych do reprodukcji i uzupełniania paliwa w formie biomasy. Mechaniczni słudzy mieli za zadanie łagodzić protesty i niepokoje społeczne związane z narastającym globalnym ociepleniem.

Maszyny zbuntowały się i zagroziły całkowitym „wyczyszczeniem” Ziemi z ludzi. Na ratunek pospieszyła naukowiec Elizabet Sobeck, jednak zamiast ocalić ludzkość, postanowiła zwyczajnie dać jej drugą szansę po zakończeniu plagi. W tym celu powstał program Gaja, czyli skomplikowana sztuczna inteligencja odpowiedzialna za odrodzenie ludzkości i całej planety po katastrofie.

Gaja składała się z szeregu podfunkcji, w tym Hadesa, który miał „zresetować” cykl, gdyby plan się nie powiódł. Wszystkie podfunkcje odłączyły się jednak od Gai, wliczając w to Hadesa, który dążył do zapisanego w swoim kodzie planu, czyniąc maszyny na Ziemi wrogie ludziom.

By ocalić ludzkość, GAIA stworzyła klona Elizabet Sobeck i zostawiła ją na wychowanie plemieniu Nora. Tą dziewczynkę znamy właśnie jako Aloy, jednak główna bohaterka przez dłuższą część fabuły Zero Dawn nie wie, kim naprawdę jest.

Z pomocą tajemniczego podróżnika Sylensa, Aloy eksploruje świat, finalnie poznając mroczną historię Ziemi. Powstrzymuje też kult zwany Zaćmieniem, który czci maszyny i próbuje przywrócić do życia jednostki odpowiedzialne za wyginięcie ludzkości.


Najważniejsze postacie w grze

Varl - wojownik z plemienia Nora, syn dowódczyni grupy. Kiedy kult Zaćmienia wymordował młodzież Nora, połączył siły z Aloy, by się na nich zemścić. Walczył z Aloy ramię w ramię w wielu starciach. Darzy bohaterkę szacunkiem i dzieli z nią wyznawane wartości.

Elizabet Sobeck - jeden z najtęższych umysłów XXI w., twórczyni projektu Nowy Świt i superinteligencji Gai. Aloy jest jej klonem.

Gaja - sztuczna inteligencja kontrolująca system terraformujący Ziemi. W pełni świadoma, wykazująca ludzkie uczucia, zaprojektowana w celu dbania o odrodzone życie na planecie.

Hades - funkcja podrzędna Gai, odpowiedzialna za awaryjny restart systemu, a więc zniszczenie biosfery, w której nie da się przeżyć. Tajemniczy sygnał nieznanego pochodzenia obdarzył go świadomością oraz wrogim nastawieniem, przez co próbował przejąć kontrolę nad Gają, by wywołać kolejne wymieranie na Ziemi. Aby temu zapobiec, Gaja dokonała samozniszczenia.

Ted Faro - światowej klasy biznesmen odpowiedzialny za zniszczenie Ziemi i wymarcie ludzkości.

Sylens - wędrowny badacz, mędrzec i wojownik. Chce dowiedzieć się wszystkiego, co dotyczy początków ludzkości i maszyn. Aloy nigdy nie wie, czy może mu do końca ufać.

Zo - pochodzi z rolniczego plemienia Utaru. Niegdyś pokojowo nastawiona, jednak po doświadczeniu okropieństw, jakich dopuściło się plemię Carja podczas Krwawych Łowów, wystąpiła przeciwko nim. Poświęciła się zapewnieniu swojemu ludowi opieki i pocieszenia.

Read this next