Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Horizon Forbidden West - jaki typ broni wybrać

Wszystkie rodzaje.

Na tej stronie znajdziesz najważniejsze informacje o wszystkich rodzajach broni w Horizon Forbidden West. Pomogą ci one podjąć decyzję odnośnie tego, jakiego oręża używać.


Na tej stronie:


Która broń jest dla mnie

Poniżej skrócone informacje o każdym typie broni, które przydadzą się, jeśli chcesz szybko podjąć decyzję. Po więcej, udaj się do kolejnych sekcji na tej stronie.

  • Łuki myśliwskie, wojownika i wyborowe - celna, łatwa w obsłudze i uniwersalna broń. Zasięg i szybkostrzelność zależna od rodzaju łuku
  • Hukproce - średni zasięg, duże obrażenia. Dobre do szybkiego nakładania stanów żywiołów na przeciwników (np. zamrożenia, podpalenia)
  • Potykacze - dla graczy lubiących zaplanowaną walkę. Należy je rozstawić, a następnie zwabić tam przeciwników. Wysokie obrażenia i moc żywiołów
  • Wyrzutnie lin - pozwalają spętać przeciwników
  • Miotacze oszczepów - najlepsze do większych celów. Potężne obrażenia, ale wysoki koszt wytworzenia
  • Grotomioty - ciężka broń, duże obrażenia, niska mobilność, długi czas ładowania
  • Wyrzutnie dysków - broń wracająca do Aloy jak bumerang. Obrażenia zwiększają się po każdym chwyceniu dysku

Łuki

To najbardziej uniwersalna i łatwa do obsługi klasa broni, która przypasuje większości graczy.

Cechy łuku zależą od jego rodzaju. Można dobrać sobie łuk, który jest idealny na krótki, średni i długi dystans.

Ze względu na różnice między łukami, przygotowaliśmy osobną stronę o rodzajach łuków.


Hukproce

Proce wystrzeliwujące bomby naładowane żywiołami. Świetnie działają w parze z bronią do zadawania bezpośrednich obrażeń: najpierw za pomocą Hukprocy należy nałożyć efekt na wroga, a następnie zmienić broń i zadawać obrażenia.

Hukproce najlepiej działają na średnim dystansie, przy czym ich działanie jest obszarowe, więc nawet chybiony pocisk może wywołać efekt.

Tym rodzajem broni nie można odrywać części od maszyn.


Potykacze

Wymagają wystrzelenia dwóch zaczepów, między którymi powstaje linka. Jeżeli wróg w nią wejdzie, otrzyma obrażenia wybuchowe i żywiołowe.

To dobra broń dla graczy, którzy lubią planować walkę przed jej rozpoczęciem, a także działać z ukrycia. Jej niezwykle mocnym atutem jest fakt, że zdobywasz przewagę w walce jeszcze zanim wróg zorientuje się, że jesteś w okolicy.

Uważaj na pułapki, które rozstawisz! Aktywują się również wtedy, gdy sam w nie wejdziesz.


Wyrzutnie lin

Nie zadają zbyt dużych obrażeń, ale służą do pętania wrogów. Spętany wróg jest na jakiś czas wyeliminowany z walki, więc to dobry sposób na chwilowe zmniejszenie zagrożenia w walce z wieloma wrogami.

Przed wystrzeleniem, linę należy w pełni naciągnąć - inaczej nie przebije pancerza i nie zakotwiczy się.


Miotacze oszczepów

Najpotężniejsza klasa broni, która zadaje ogromne obrażenia wybuchowe. Idealna do walki z dużymi i wytrzymałymi przeciwnikami.

Ma jednak spore minusy. Koszt wytworzenia oszczepów jest spory, a poza tym broń ma dość krótki zasięg. Ponadto, wybuchy bezpowrotnie niszczą części maszyn, więc miotacze oszczepów nie nadają się, jeżeli polujesz na części.

Rzut należy w pełni naładować, aby przebił się przez pancerz.


Grotomioty

Przypominają trochę karabiny automatyczne, bo miotają serią bełtów. Są ciężkie, ale zadają duże obrażenia w krótkim czasie.

Sprawdzają się głównie na średnim i krótkim dystansie, ale jednocześnie znacznie utrudniają wykonywanie uników. Trzeba je też schować przed rozpoczęciem biegu. Pełne naładowanie strzału zwiększa szybkostrzelność.

Po wystrzeleniu wszystkich bełtów, należy ręcznie przeładować broń. Przeładowanie trwa ok. 2 sekund, podczas których Aloy jest bezbronna.


Wyrzutnie dysków

Po wyrzuceniu dysku, wraca on do Aloy jak bumerang. Z każdym kolejnym chwytem i wyrzuceniem, dysk zadaje większe obrażenia, ale po czwartym trafieniu z rzędu wybucha.

Po trafieniu, dysk utrzymuje się po chwili na przeciwniku. Im dłuższy czas ładowania przed rzutem, tym ten czas jest dłuższy.

Dyski zadają największe obrażenia odrywające, które pozwalają odczepiać części maszyn bez ich uszkadzania.

Następnie: Horizon Forbidden West - tworzenie przedmiotów, crafting

Spis treści: Horizon Forbidden West - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Horizon Forbidden West - tworzenie strzał i innej amunicji

Read this next