Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Horizon Forbidden West - Wrota śmierci

Za śladem kuli i Sylensa. Tworzymy zapalnik i zwiedzamy repozytorium.

Po chaosie ambasady w Horizon Forbidden West pora na dłuższą i - przynajmniej do końcówki - nieco spokojniejszą przygodę, w której Aloy podąża śladami Sylensa.

Świat jeszcze bardziej teraz się przed tobą otworzy. Spójrz zresztą na mapę, by zobaczyć, jak poszerzył się teren gry. Możesz zająć się różnymi aktywnościami pobocznymi przed kontynuowaniem wątku głównego, jeśli chcesz.


Na tej stronie:


Ślad kuli i zapalnik

Sprawa jest prosta - masz zmierzać do celu na południu (1), ponieważ tam prowadzą cię dane z iglicy z Południka. Udaj się tam w dowolny sposób. Po drodze możesz przejąć żyrafa, by odsłonić trochę mapy. Kiedy dotrzesz na miejsce docelowe misji głównej, musisz użyć konsoli (2).

Po obejrzeniu nagrania hologramu możesz rozejrzeć się po obozie czy użyć warsztatu. Głównym celem jest jednak podążaniem za śladem kuli (3), czyli dobrze widocznym wgłębieniem w ziemi, które pokazuje, gdzie oddalił się Sylens z procesorem. Podążając za śladem spotkasz grupę maszyn, którą możesz pokonać. Trafisz też na handlarza.

W końcu trafisz do jaskini, która okaże się wejściem do większego kompleksu badawczego. Zbadaj procesor Hadesa (4), by aktywować dłuższą scenkę. Po scence spróbuj otworzyć czerwony właz do właściwej części kompleksu. Nie uda ci się to.

Sylens wyjaśni, że potrzebujesz zapalnika. Musisz wrócić na zewnątrz i pozyskać ogniwo ze Skaczela. Wyceluj w tę część z łuku chowając się w trawie i strzel, by ją odczepić - potem wykończ przeciwnika i zbierz ogniwo z ziemi. Będziesz też potrzebował jednego żaroziela - rośliny rosnącej pod wodą. Mogłeś zebrać ją wcześniej, przepływając przez rzekę przed obozem.

Wytwórz zapalnik w warsztacie przed wejściem do kompleksu i idź użyć go na blokującej drzwi ognioskrze.


Kompleks, kod do konsoli

Odsuń się po użyciu zapalnika, by nie zostać poparzonym. Idź przez otwarte przejście, korytarzem po prawej i otwórz drzwi. Trafisz do dużej sali z wodą. Musisz tu udać się w lewą stronę, do drzwi, używając wcześniej przyciągacza na elemencie do oderwania (5) na kolumnie.

Nie przejdziesz przez drzwi, bo są zablokowane. Nad nimi jest jednak szyb wentylacyjny. Wskocz do niego, by dostać się dalej. W przedsionku weź baterię (6) i włóż ją do terminalu zasilania, by otworzyć drzwi.

Przejdź dalej, wskocz na wyższy poziom i idź w prawo. Przejście jest zablokowane skrzynią - przepchnij ją prosto, by spadła przez otwór w podłodze i sam też zeskocz niżej. Użyj tej samej skrzyni, by móc wskoczyć na górę.

Teraz zniszcz zapalnikiem czerwoną blokadę, by przejść do poprzedniej lokacji - stamtąd zabierz ogniwo, którego użyłeś wcześniej, by przenieść je do ciemnego pomieszczenia i użyj tego właśnie ogniwa w terminalu (7) do otwierania wyjścia.

Wyjdź otworzonym przejściem na górze. Opuść drabinę prowadzącą na dół, do wody (na wszelki wypadek, gdybyś później spadł) i wskocz na drugą drabinę, po lewej stronie. Wspinaj się, potem użyj przyciągacza na kracie (8), by odblokować punkt do chwycenia się. Przeskocz na niego. Przeskakuj dalej, potem poszybuj na platformę i wspinaj się na słupek po prawej, by kierować się dalej na drugą stronę sali.

Poszybuj do czerwonej blokady z ognioskry w ścianie i wysadź ją. W pomieszczeniu po prawej znajdziesz dane, w których jest kod do drzwi wyjściowych. Musisz go wpisać w konsoli. Kod to 7482. Ruszaj dalej otworzonym przejściem.

Przejdź kawałek korytarzem, wyważ drzwi, wspinaj się na górę. Przeskocz do pomieszczenia i wyjdź drzwiami, a trafisz do znajomej sali, ale z innej strony. Przeskocz na kolumnę z elementami do wspinaczki, z niej przeskocz na drugą dzięku punktowi zaczepienia. Zeskocz na belkę i przeciągnij metalowy element (9) z kolumny obok, by stworzyć sobie kładkę do dalszej drogi.

Dotrzesz w ten sposób przed główne drzwi. Teraz wystarczy tylko jeszcze raz użyć przeciągacza, potem otworzyć drzwi i iść prosto do komnaty.


Boss: Tajemniczy napastnik

Idź prosto przed siebie i użyj konsoli operacyjnej w komnacie. Po chwili musisz strzelić w czerwony punkt (10) na ramieniu maszyny, by opuścić część z danymi. Podejdź i obejrzyj je.

Po dłuższej scence musisz walczyć z tajemniczym napastnikiem. Problem jest taki, że nie można nic mu zrobić. Jest niewrażliwy na obrażenia. Nie marnuj nawet strzał. Musisz przede wszystkim unikać jego ataków. Uważaj i patrz - gdy w okół jego dłoni pojawiają się zielone cząsteczki (11), oznacza to, że zaraz wykona jakiś atak.

Na początku najczęściej będzie po prostu atakował cię ostrzem. Czasem użyje też ataku lodem. Klucz to wykonanie uniku na chwilę przed trafieniem. Poza tym, musisz użyć oznaczonej ikoną misji konsoli, a potem - właściwie do końca walki - strzelać w czułe punkty procesora. Najpierw na ramionach, później w korpusie. Podświetlą się, gdy wciśniesz R3.

Kiedy zestrzelisz ostatni z punktów, zacznie się scenka.


Ucieczka

Zanurkuj (kwadrat) i płyń prosto, wciskając L3, żeby przyspieszyć. Uciekasz teraz przed Widmami, ale nie przejmuj się, jeśli cię zobaczą. Zawsze możesz kontynuować ucieczkę. Droga pod wodą jest liniowa, płyniesz korytarzem. Potem wynurz się na chwilę (X), by złapać dech i nurkuj ponownie, uciekając dalej.

Otwórz zamknięte drzwi pod wodą i dalej użyj odbicia (12) w odpowiednim momencie, gdy zobaczysz opcję na ekranie, by przebić się przez ciężki nurt do przodu.

Dalej, po wypłynięciu w małym pokoju, wdrap się na metalową półkę i użyj przeciągacza na kratce od wentylacji. Po drugiej stronie szybu wskakuj ponownie do wody i płyń do szerokich drzwi (13).

Otwórz drzwi, wypłyń na górę po powietrze i wyskocz z wody na drabinę. Wyżej jest szyb wentylacyjny - wdrap się do niego. Wyjdź kolejnymi drzwiami. Trafisz do większego pomieszczenia, gdzie oznaczona zostanie ognioskra (14).

Gdy ją wysadzisz, rozpocznie się dłuższa scenka kończąca tę misję i wprowadzająca do kolejnej.

Następnie: Horizon Forbidden West - Umierająca kraina

Spis treści: Horizon Forbidden West - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Horizon Forbidden West - Ambasada

O autorze

Awatar Mateusz Zdanowicz

Mateusz Zdanowicz

Senior Editor

Człowiek orkiestra i miłośnik gier niezależnych. Mateusz zajmuje się przygotowywaniem recenzji, artykułów oraz poradników. Wspiera również dział informacyjny.

Komentarze

More On Horizon Forbbiden West

Najnowsze artykuły