Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Horizon Forbidden West - Nasiona przeszłości

Współrzędne DEMETER, stacje Bluszcz i Wiąz.

Kolejna misja w Horizon Forbidden West zabiera nas naprawdę daleko na zachód. Jakby gra wręcz starała się nam powiedzieć, by po drodze zwiedzać świat i zając się pobocznymi aktywnościami.

Zadanie zaczynamy w bazie, po skończeniu poprzedniej misji, od rozmowy z Varlem, a właściwie cut-scenki z Betą.


Na tej stronie:


Kompleks badawczy i tunele

Po scence z dialogiem ruszaj do celu, gdzie prowadzą współrzędne DEMETER. W dowolny sposób. Kiedy w końcu dotrzesz na miejsce, zobaczysz duży budynek porośnięty mchem (1) i roślinami. Gdy się zbliżysz, zacznie się kolejna scenka.

Potem zaczną atakować cię wojownicy z plemienia Quen. Pokonaj ich - nie ma wśród nich żadnego przeciwnika sprawiającego większe wyzwanie niż zwykli buntownicy do tej pory. Po walce wejdź na piętro tego budynku i zjedź liną na niższy poziom, a potem podążaj do ikony celu misji.

Wejdź po schodach i idź prosto, a trafisz na metalowy kwiat (2). Aloy dopiero w trakcie tej misji nauczy się, jak otwierać takie obiekty. Na razie idź w lewo i w pomieszczeniu użyj przeciągarki, by zburzyć ścianę.

W kolejnym pomieszczeniu wyrwij kratę przeciągarką. Przejdź przez powstałe przejście i wspinaj się szybem windy. W pokoju użyj holoprojektora (3), a po scence przerywnikowej wyjdź przez okno i zeskocz na dół.

W tym sporym i otwartym obszarze musisz po prostu pokonać wojowników Quen. W sumie jest ich tylko sześciu, więc nie stanowi to żadnego wyzwania. Możesz rozpocząć walkę rzucając kamień w okolice wybuchającej beczki z kwasem (4) i strzelić w nią, gdy wrogowie tam podejdą. Po starciu wejdź do placówki OAK po drugiej stronie lokacji.

Zacznie się scenka, w której poznasz Alvę. Po rozmowie z dziewczyną podejdź i użyj oznaczonej ikoną misji konsoli. Otworzy się przejście prowadzące do podziemi - zejdź na dół. Stojąc przodem do drabiny, ruszaj korytarzem w prawo i idź nim cały czas prosto, aż dotrzesz do ognioskry (5). Zniszcz ją, by odblokować przejście.

W pomieszczeniu użyj przeciągarki na metalowej części w ścianie, by otworzyć drogę dalej.

Zeskoczycie do kolejnego tunelu - od razu idźcie w lewo (w prawo ścieżka prowadzi do zasobów). Idąc korytarzem trafisz w końcu na drabinę. Po wejściu na górę zacznie się krótka scenka.


Regały na ogniwa, sterownia

Po scence zejdźcie jedynym dostępnym przejściem na polanę, na której czeka trochę maszyn. Możesz je pokonać lub skradać się dalej, w stronę budynku, by opuścić drabinę (6).

Wejdź teraz na górę, użyj przeciągarki na kracie w ścianie, by wejść do budynku. Szybem wentylacyjnym przejdziecie do większej sali sterowni. Zeskocz na dół i wyciągnij regały. Za tym bardziej po lewej (7) znajdziesz klucz, którego użyj przy drzwiach na końcu szyn.

Znajdziesz za nimi przenośnik (8). Przeciągnij wielką kolumnę po szynach, tak, by Alma mogła na nią wskoczyć, a potem ciągnij ją dalej do samego końca.

Alma przeskoczy do pomieszczenia kontrolnego i po chwili rozmowy odblokuje ostatni regał. Znajdziesz w nim - gdy go wysuniesz - ogniwo. Użyjesz go w pomieszczeniu, do którego dostaniesz się przez kratę (9). Po wejściu tam zniszcz ognioiskrę, by otworzyć sobie wygodne przejście.

Gdy włączysz zasilanie, idź po drabinie na górę, do Almy. Przeskocz do pomieszczenia po drugiej stronie sali, byście jednocześnie mogli użyć dwóch konsol. Zacznie się scenka, po której otworzy się zejście do tuneli.

Idąc korytarzami wybierz tunel oświetlony niebieskim światłem. W końcu dotrzecie do drabiny. Na górze zbierz zasoby ze skrzynek i jedynym wyjściem ruszaj na dół, do wody i płyń na polanę z brzozami. Kieruj się w stronę Stacji Bluszcz (10), a pojawi się wielka maszyna, którą trzeba pokonać.


Maszkara, Przecinak pnączy

Maszkara co jakiś czas aktywuje kamuflaż. Staje się prawie niewidoczna, lecz można dostrzec jej sylwetkę, szczególnie kiedy się porusza. Możesz w nią oczywiście strzelać, nawet gdy ma włączony kamuflaż.

Na początku warto zniszczyć worek metalożeru (11) na szyi maszyny, by nie mogła atakować kwasem.

Pamiętaj, że Maszkara jest wrażliwa przede wszystkim na ogień. Jest natomiast odporna na kwas, obrażenia od elektryczności oraz mrozu. Skup się więc na wykorzystywaniu zwykłej i ognistej amunicji.

Najważniejsze jest unikanie min (12), które boss co jakiś czas wystrzeliwuje. Gdy tylko zobaczysz, że lecą w twoją stronę, biegnij szybko w bok i wykonaj unik, by nie załapać się na falę uderzeniową po wybuchu.

Po walce pamiętaj o zebraniu części z wraku Maszkary, a potem ruszaj do Stacji Bluszcz. W środku przejdź w prawo, gdzie w drugim pomieszczeniu użyj konsoli (13).

Po obejrzeniu hologramu otwórz drzwi po lewej stronie. Idź schodami w górę, potem korytarzem do końca. Za kolejnymi drzwiami wspinaj się na górę, a potem zjedź na linie. W warsztacie (14) musisz stworzyć ulepszenie Przecinaka pnączy w zakładce sprzętu specjalnego.

Warsztat jest na terenie obozu, w którym na początku misji walczyłaś z wrogami przed spotkaniem z Almą. Przejdź do budynku obok, a trafisz znowu do metalowego kwiata, którego teraz możesz już użyć - uderzaj w niego parę razy, aż się otworzy i wciśnij R1. Blokada z pnączy zniknie. Możesz użyć konsoli, by pobrać DEMETER.

Po scence dostarcz dane DEMETER do Gai w swojej bazie, a misja się zakończy.

Spis treści: Horizon Forbidden West - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Horizon Forbidden West - Morze piasku

O autorze
Komentarze