Witamy w solucji i poradniku do Spider-Man na PS4. W niniejszej publikacji znajdziecie informacje dotyczące przebiegu rozgrywki, a w ich ramach - opis przejścia gry, a więc misji głównych i pobocznych, wszystkie sekrety i znajdźki oraz dokładne opisy aktywności pobocznych. A tych w grze jest naprawdę dużo.

Spider-Man to gra o otwartym świecie, w którym na każdym kroku czeka cię coś do zrobienia. Wiele z elementów odblokowuje się wraz z postępami głównego wątku fabularnego, a aktywności poboczne są warte uwagi - gwarantują bowiem sporo punktów doświadczenia oraz ciekawe nagrody.

Najnowszy Spider-Man na PS4 opowiada - klasycznie już - historię Petera Parkera, tym razem skupiając się nie tylko na głównym bohaterze gry, ale i innych postaciach.

Życzymy przyjemnej lektury i udanej zabawy!

Marvel's Spider-Man - poradnik i wskazówki

Poniżej znajduje się nasz kompletny przewodnik po grze. Znajdziesz w nim opis przejścia głównego wątku fabularnego, ale także licznych misji i aktywności pobocznych. Poradnik zawiera także wiele informacji dotyczących obsługi gry, a więc mechaniki i działania, sterowania, inwentarza, gadżetów oraz umiejętności i strojów. W publikacji odnajdziesz także wyczerpujące informacje dotyczące znajdziej i sekretów.

Po kliknięciu danego odnośnika, przeniesiesz się na daną stronę poradnika. Zanim jednak z nich skorzystasz, zachęcamy do zapoznania się z poniższymi poradami. Pod nimi znajdziesz także informacje dotyczące różnorodnych kwestii:

  • Sterowanie (na dole tej strony)
  • Menu i inwentarz (na dole tej strony)
  • Przemieszczanie się (na dole tej strony)

Zachęcamy też do odwiedzenia oficjalnej strony produkcji, która znajduje się pod tym linkiem - Spider-Man (PS4).

Mechanika gry

Wszelka obsługa gry Spider-Man na PS4 jest bardzo sprzyjająca początkującym graczom. Gra stopniowo wprowadza nas w kolejne elementy, aby nie przesadzić z ilością informacji już na samym początku. W tym miejscu skupiamy się na najważniejszych aspektach dotyczących obsługi gry.

Wkrótce aktualizacja.

Opis przejścia, solucja - misje główne

W tym miejscu znajdziesz dokładne opisy misji głównych, czyli podstawowej zawartości kampanii fabularnej. W każdym z opisów znajdują się pomocne obrazki z gry.

Wkrótce aktualizacja.

Misje poboczne

W tym miejscu możesz zapoznać się z zadaniami dodatkowymi różnego typu - w większości odblokowywane po ukończeniu danej misji wątku głównego. Warto się nimi zajmować, gdyż gwarantują atrakcyjne nagrody i pomocne punkty doświadczenia.

Wkrótce aktualizacja.

Zagadki i logiczne łamigłówki w laboratorium

Laboratorium to miejsce, gdzie możesz odblokowywać żetony badawcze oraz zdobywać punkty doświadczenia i inne nagrody. W tym celu musisz podejść do zagadek i łamigłówek, które podzielone są na kilka kategorii. Poniżej znajdziesz pomoc w ich rozwiązaniu.

Wkrótce aktualizacja.

Aktywności poboczne

Świat gry Spider-Man jest bardzo bogaty w różnego rodzaju aktywności poboczne. Będziesz je poznawać stopniowo, wraz z postępem głównego wątku. Wśród nich znajdziesz choćby stacje badawcze, czyli rodzaj misji, których ukończenie gwarantuje atrakcyjne nagrody i sporo punktów doświadczenia.

Wkrótce aktualizacja.

Znajdźki i sekrety

W Spider-Man znajdziesz kilka rodzajów znajdziek i sekretów. O istnieniu niektórych z nich dowiesz się dopiero, gdy ukończysz dane misje głównego wątku. Wśród ukrytych elementów znajdziesz między innymi plecaki czy kultowe miejsca do sfotografowania.

Wkrótce aktualizacja.

Porady ogólne do Marvel's Spider-Man na PS4

- Pozostawaj cały czas w ruchu. Nieruchomy pająk, to martwy pająk. Jeśli nie jesteś wprawiony w rozgrywkę tego typu, już pierwsze starcia mogą okazać się kłopotliwe, a najlepszą metodą na utrudnienie przeciwnikom zadania, to właśnie pozostawanie w ruchu i ciągłe robienie uników.

- Podczas pierwszej rozgrywki czytaj uważnie samouczki. Spider-Man na PS4 to gra, która bardzo powoli wprowadza gracza w najtrudniejsze aspekty obsługi gry - wyświetlane informacje o ruchach są zwykle bardziej pomocne, niż dostępna w grze lista ruchów.

- Wykonuj aktywności poboczne. Mowa tu nie tylko o zadaniach dodatkowych, ale wszelkich innych działaniach - zbieraj znajdźki, odkrywaj sekrety, rób zdjęcia kultowym miejscom, nie ignoruj stacji badawczych. Wszystkie te aktywności to gwarancja punktów doświadczenia, a także żetonów (zasobów) potrzebnych do odblokowywania specjalnych ruchów czy gadżetów.

- Jeśli przemieszczanie się na pajęczynie pomiędzy budynkami sprawia ci trudność, warto jest poświęcić nieco czasu pomiędzy misjami na ćwiczenia przemieszczania się. W dalszych fazach rozgrywki będą cię bowiem czekać zadania, które w dość dużym stopniu koncentrują się na szybkim pokonywaniu kolejnych ulic.

- W grze istnieją trzy drzewka umiejętności. Zapoznaj się dokładnie z opisami każdego z nich, aby odblokowywać kolejne umiejętności zgodnie z twoim stylem gry. Jeżeli prezentujesz postawę ofensywną, nie do końca warto będzie inwestować w drzewko obrońcy. Natomiast najbardziej przydatne umiejętności znajdują się w drzewku Innowatora.

- Laboratorium to miejsce, do którego będziesz wracał wielokrotnie podczas trwania głównej kampanii fabularnej. Są jednak tam również stanowiska z projektami obwodów i spektrografu - to małe gry logiczne, dzięki którym ukończeniu zdobywasz cenne punkty doświadczenia oraz wymagane do odblokowywania różnych rzeczy żetony. Warto nie ignorować zagadek i łamigłówek.

- Czasami na ulicach Nowego Jorku będziesz zaczepiany przez losowych ludzi. Interakcja z nimi nie tylko zwiększa immersję, ale także gwarantuje ci niewielkie kwoty punktów doświadczenia.

Sterowanie

Poniżej przedstawiamy podstawowy schemat sterowania w Spider-Man na PS4. W sekcji „Mechanika gry” na górze poradnika znajdziesz też odnośnik do pełnej listy ruchów i kombosów, gdzie zapoznasz się ze sterowaniem w szczegółowy sposób.

000a

Powyższy schemat to bowiem tylko namiastka wszystkich możliwości ruchowych Spider-Mana. Nie zapominaj również o tym, że nie wszystkie ataki i sposoby poruszania się są dostępne w grze od razu. Niektóre z nich odblokują się dopiero po ukończeniu danej misji lub wykupieniu stosownej umiejętności.

Menu i inwentarz

Główne menu podzielone jest na kilka zakładek. Miej jednak na uwadze fakt, że na samym początku zabawy nie wszystkie pozycje będą dostępne. Niektóre z nich odblokują się dopiero po jakimś czasie, wraz z postępami w głównym wątku fabularnym. Poniżej opis wszystkich zakładek w menu, które wywołujesz przyciskając panel dotykowy na padzie.

000b
  1. Mapa - pierwszą zakładką w grze jest Mapa. Sprawdzisz tu swoje aktualne położenie, aktywności wokół, dostępne misje i ich lokalizacje startu, a także znajdźki i sekrety. Te ostatnie będą jednak widoczne dopiero po naprawieniu wież nasłuchowych w danej dzielnicy.
  2. Kostiumy - znajdziesz tam wszystkie alternatywne stroje i przebrania Spider-Mana, które odblokowujesz wraz z postępami fabularnymi lub po spełnieniu określonych warunków. Każdy strój posiada inną supermoc.
  3. Gadżety - to zakładka, która nie będzie widoczna na samym początku zabawy. Znajdują się tam różnego rodzaju urządzenia, którymi będziemy mogli się wpierać podczas walki i nie tylko.
  4. Umiejętności - w tym miejscu możesz podejrzeć trzy drzewka umiejęności. Ich dokładne opisy zawarliśmy na innych stronach poradnika, do których odnośniki znajdziesz na górze tej strony.
  5. Misje - w tym miejscu zapoznasz się z dostępnymi lub obecnie trwającymi misjami głównymi oraz pobocznymi.
  6. Kolekcje - to miejsce, gdzie możesz podejrzeć wszystkie sekrety i znajdźki, jakie odkryjesz w grze. Pośród nich znajdą się choćby zawartości plecaków czy też zdjęcia wykonane kultowym miejscom.
  7. Testy - to rodzaj trofeów, które zostaną odblokowane po spełnieniu określonych warunków, na przykład pokonaniu danej odległości przy użyciu pajęczyny.
  8. Postacie - to zakładka, na której zbierane są wszystkie informacje dotyczące postaci występujących w grze Spider-Man na PS4.
  9. Lista ruchów - w każdym momencie możesz przejść na tę zakładkę, aby odświeżyć sobie listę wszystkich kombosów występujących w grze.
  10. Poziom i punkty doświadczenia - aktualny stan poziomu postaci oraz zebranych punktów doświadczenia.
  11. Ukończenie dzielnicy - to okienko, na zakładce Mapa, przedstawia procentowe ukończenie danej dzielnicy miasta.
  12. Zasoby - w tym miejscu możesz podejrzeć aktualny stan zasobów, czyli żetonów różnego typu. Zbierasz je dzięki ukończeniu danej aktywności, a wydawać możesz na różne ulepszenia i rozwijanie gadżetów.

Szybka podróż i przemieszczanie się

Jak w większości gier z otwartym światem, tak również w Spider-Man na PS4 dostępna jest opcja szybkiej podróży. Nie zauważysz jej jednak na samym początku zabawy, gdyż to ułatwienie dostępne jest dopiero po misji głównego wątku o nazwie Zawiła sprawa.

000c

Dopiero po ukończeniu wspomnianego zadania będziesz mieć możliwość szybkiego przemieszczenia się po mieście. Aby to zrobić, wciśnij panel dotykowy, a następnie przejdź na zakładkę mapa (1 na powyższym obrazku). Następnie wybierz dowolny punkt (2), do którego chcesz się przenieść i przytrzymaj przycisk X (3) na padzie.

RekomendacjaMarvel's Spider-Man - Recenzja

Pająk, jakiego jeszcze nie było.

Spider-Man - Zatrute ulice

Misja główna: na psychodelicznym tropie Scorpiona.

Spider-Man - Podążanie za śladem

Misja główna: walka z bossem: Vulture i Electro.

Spider-Man - …pod rynnę

Misja główna: odpieramy ataki zorganizowane przez Elektro i Rhino.

Spider-Man - Z deszczu…

Misja główna: odpieramy ataki uwolnionych więźniów.