Resident Evil 2 (remake) Poradniki

Resident Evil 2 - Poradnik, Solucja

Opis przejścia, znajdźki, zagadki, łamigłówki, kody, szyfry i sekrety.

Witamy w solucji i poradniku do Resident Evil 2 (Remake, 2019), w którym zamieściliśmy informacje związane z wieloma aspektami rozgrywki. Od opisu mechaniki i wiadomości dotyczących rozgrywki, poprzez opis przejścia gry, kończąc na opracowaniu zagadek i łamigłówek.

Resident Evil 2 - tryb 2nd run (Leon B): kanały

Wraz z Adą przechodzimy przez kanały ściekowe, rozwiązując zagadkę szachową i pokonując Tyranta G.

Po ucieczce z parkingu trafisz z Adą na ulicę miasta. Rusz przed siebie i wejdź do sklepu z bronią Kendo, gdzie znajdziesz kilka przydatnych przedmiotów.

Resident Evil 2 - tryb 2nd run (Claire B): kanały

Pomagamy Sherry, rozwiązujemy zagadkę szachową i uruchamiamy kolejkę linową.

Po przejściu przez komisariat i uratowaniu Sherry z sierocińca, Claire wraz z dziewczynką uciekają przed Tyrantem. W trakcie pościgu dostają się do windy, przy której goniący ich mutant zostaje zabitego przez innego, a wszystko doprowadza do upadku i zniszczenia windy, o czym dowiadujemy się z filmu przerywnikowego.

Resident Evil 2 - iskrownik, magazyn z zaopatrzeniem

Broń elektryczna, którą w kanałach może zdobyć Claire.

Iskrownik jest kolejną bronią, jaką w Resdient Evil 2 może odblokować jedynie Claire. Przypomnijmy, że do momentu kanałów dziewczyna może posiadać już następujące narzędzia zagłady przeciwników:

Resident Evil 2 - klucz kier, biuro komendanta

Pokój z prywatną kolekcją, w którym znajdziesz unikalny klucz dla Claire.

Klucz kier jest jednym z czterech kluczy, jakie można znaleźć na komisariacie policji. Każdy z nich jest w stanie otworzyć inne przejścia do miejsc związanych z fabułą lub danym bohaterem.

Resident Evil 2 - granatnik i karta magnetyczna

Docieramy do karty w pracowni plastycznej i odblokowujemy dostęp do GM 79.

Podczas gry w Resident Evil bohaterowie nie muszą ograniczać się do broni startowych, czyli pistoletu i rewolweru. Wraz z postępami w grze będzie możliwość zdobycia silniejszego oręża, dzięki któremu walka z coraz potężniejszymi przeciwnikami stanie się łatwiejsza.

Resident Evil 2 - przeciwnicy i wrogowie

Zombie, psy, lizacze, zombie-bluszcze, mutanty w kanałach, bossowie: Tyrant, Mr X.

W Resident Evil 2 natkniemy się na sporą grupę różnego rodzaju przeciwników. Chociaż podstawą wśród rywali są klasyczne, żywe trupy, to nie brakuje również innych potworów i mutantów.

Resident Evil 2 - sadzonka 43, modulator sygnału, fioletowa wkładka (Leon)

Tworzymy płyn niszczący rośliny w szklarni, rozwiązanie zagadki z probówkami i schłodzenie płynu.

Podczas pobytu we wschodniej części laboratorium jednym z celów będzie zniszczenie sadzonki 43, z którą związana jest mała zagadka. Całe zadanie rozpoczynasz w sterowni szklarni. Podejdź do konsoli i wyjmij z niej pustą probówkę.

Resident Evil 2 - zagadka z probówkami w laboratorium

Przelanie płynu w laboratorium w celu stworzenia trucizny na sadzonkę w szklarni.

Podczas pobytu we wschodnim laboratorium staniesz przed zadaniem zniszczenia sadzonki 43. Jest to kilkuetapowe wyzwanie w trakcie którego będziesz musiał najpierw zdobyć pustą fiolkę we wschodniej części laboratorium, a potem spełnić jeszcze kilka wymagań opisanych w solucji.

Resident Evil 2 - wkładka elektroniczna, wschodnia część laboratorium (Leon)

Docieramy do podziemnego ośrodka Umbrelli, nazywanego gniazdem. Odkrywamy szklarnię i zombie-bluszcze.

Po przejściu przez kanały i uruchomieniu kolejki linowej w końcu dotrzesz do finalnej lokacji, czyli laboratorium Umbrelli, nazywanego również Gniazdem (Nest). Rusz przed siebie i otwórz potrójne drzwi. Dzięki temu trafisz na korytarz przy punkcie rejestracji.

Resident Evil 2 - otworzenie skrytki z futerałem na broń specjalną

Korzystamy z odznaki, aby dostać się do zamkniętej gabloty z ulepszeniem trzeciej broni w zakładzie podziemnym.

Po rozwiązaniu zagadki z medalionami dotrzesz na klatkę schodową prowadzącą do podziemnego zakładu, gdzie spotkasz po raz pierwszy bossa Tyranta G. Jeśli zejdziesz po schodach na sam dół, to dotrzesz do miejsca ze specjalną skrytką, która zostanie oznaczona na mapie, jako futerał na broń specjalną (1).

Resident Evil 2 - kaseta wideo, mutant ściekowy, pokój kontrolny (Leon)

Przechodzimy przez kanały i rozwiązujemy zagadkę związaną z wtyczkami szachowymi.

Po rozwiązaniu przez Adę zagadki w spalarni, zdobyciu przez nią bransolety i doznaniu kontuzji w oczyszczalni ścieków, wrócisz do sterowania Leonem, który po chwili odpoczynku znów będzie gotowy do akcji. Zacznij od skierowania się w stronę windy i udaniu się w pobliże śluzy.

Resident Evil 2 - zagadka szachowa, wtyczki szachowe

Gdzie znaleźć figury piona, gońca, skoczka, wieży, króla i królowej i jak je wsadzić w skrzynki elektryczne.

Po przejściu przez kanały i sterowni dotrzesz do pokoju monitoringu. Oprócz tego, że jest to bezpieczny obszar, w którym możesz zapisać grę, znaleźć mapę kanałów oraz obejrzeć zdobytą wcześniej kasetę wideo, to jest to również miejsce związane z zagadką logiczną. Jest ona związana ze skrzynkami elektrycznymi z lewej strony pokoju.

Resident Evil 2 - chemiczny miotacz ognia, magazyn z zaopatrzeniem

Kanały - docieramy do miejsca związanego z wtyczkami króla i królowej i zdobywamy nową broń.

Jedną z dodatkowych broni, oprócz strzelby czy ciężkiego pistoletu Lightning Gun do zdobycia w zbrojowni, którą możesz zyskać podczas kampanii Leona, jest miotacz ognia. Można go znaleźć w nieco późniejszej części kampanii, a konkretnie podczas pobytu bohatera w kanałach.

Resident Evil 2 - dźwignia T, oczyszczalnia ścieków

Narzędzie niezbędne do otwierania niektórych przejść znajdziesz w kanałach.

Po rozwiązaniu zagadki z medalionami i użyciu ich na statui bogini w głównym holu, odkryjesz tajne przejście prowadzące do podziemi. Od razu trafisz też do bezpiecznego pomieszczenia, gdzie po raz pierwszy natkniesz się na specjalny element, do aktywowania którego wymagana jest dźwignia w kształcie litery T.

Resident Evil 2 - zagadka w spalarni, otworzenie drzwi pieca

Po zdobyciu bransolety Ada musi zniszczyć trzy skrzynki elektryczne, które zasilają wejście.

Po dotarciu do kanałów podczas gry Leonem, bohater zostanie ranny i będzie potrzebował czasu na zebranie sił. W tym czasie będziemy sterować postacią agentki FBI, czyli spotkanej już wcześniej Ady.

Figurki szopa pracza to specjalny rodzaj sekretów przygotowanych przez autorów Resident Evil 2. Są to zabawne przedmioty, których nie da się zbierać. Można je jedynie zniszczyć, na przykład strzelając do nich z pistoletu. Właśnie w taki sposób gra zalicza nam ich odkrycia.

Resident Evil 2 - rangi i sposoby ich zdobycia

Szybkość przejścia gry kluczem do rangi B, A lub S.

W nowej wersji Resident Evil 2, podobnie, jak w oryginale, nasze poczynania w trakcie rozgrywki są stale monitorowane i oceniane przez grę. Jest to związane z systemem rang, czyli czymś w rodzaju ocen, które otrzymujemy po ukończeniu danej kampanii.

Resident Evil 2 - zbrojownia STARS, trzecia broń, pendrive USB

Zobacz, jak dostać się do komputera i zdobyć kolejny model broni dla Leona i Claire.

Główny bohater zaczyna rozgrywkę wyposażony w podstawowy pistolet. Z czasem zdobywa nóż i inne bronie poboczne, takie jak granaty. Można też zdobyć strzelbę w przypadku Leona, lub granatnik, jeśli chodzi o Claire.

Resident Evil 2 - zagadka wieży zegarowej

Duży tryb, mały tryb, mechanizmy i panel zasilający.

Po przejściu przez podziemny parking i powrocie do wschodniej części komisariatu głównym celem bohatera będzie zdobycie jednego z paneli zasilających. Przypomnijmy, że pierwszy z nich znajdujesz w jednym z pomieszczeń (pokój z generatorem) na wschód od podziemnego parkingu, natomiast w przypadku Claire będzie to pomieszczenie sąsiadujące ze wschodnim magazynem, do którego dostaniesz się korzystając z klucza kier.

Resident Evil 2 - lewarek, biblioteka, zagadka z regałami

Zdobywamy klucz trefl/karo, otwieramy archiwum i odnajdujemy dźwignię.

Podczas pobytu w zachodniej części komisariatu prędzej czy później trafisz do sporych rozmiarów pomieszczenia, jakim jest biblioteka. Po zejściu na parter zorientujesz się, że przy jednym z regałów znajduje się lewarek, któremu brakuje dźwigni.

Resident Evil 2 - klucz trefl, kotłownia

Miejsce odnalezienia zielonego klucza w kampanii Leona.

W pierwszej części Resident Evil 2, podczas zwiedzania komisariatu oraz podziemnych terenów, natkniesz się na drzwi zamykane na różne rodzaje kluczy.

Resident Evil 2 - żółte pudełko, klucz i radiowóz 7439

Zagadka związana z otworzeniem bagażnika uszkodzonego wozu policyjnego na podziemnym parkingu.

Po dotarciu na podziemny parking będziesz musiał poświęcić nieco czasu na przeszukanie pomieszczeń znajdujących się na wschód od niego. Jednym z nich jest kostnica, do której warto się udać, aby zdobyć klucz w kształcie karo.

Resident Evil 2 - klucz karo

Element niezbędny do otwierania niektórych drzwi znajduje się w kostnicy.

Podczas pobytu na komisariacie w Raccoon City natkniesz się na różnego rodzaju zamki. Niektóre z nich wymagają specjalnych kluczy, które są związane z kolorami w kartach. Mamy zatem cztery rodzaje kluczy:

Resident Evil 2 - korba do mechanizmu otwierającego przejście

Narzędzie umożliwiające podniesienie stalowej blachy znajduje się w więzieniu przy parkingu.

Podczas przeszukiwania wschodniego skrzydła posterunku, a konkretnie korytarza na piętrze (2F) w pobliżu pracowni plastycznej, trafisz na zamknięte przejście. Obok niego, w ścianie, znajduje się otwór na specjalną korbę.

Resident Evil 2 - jak zdetonować ładunek C4

Zobacz, jak wysadzić w powietrze ładunek wybuchowy w zachodnim magazynie w komisariacie policji. Urządzenie elektryczne, bateria, detonator.

Podczas przeszukiwania komisariatu, a konkretnie po dotarciu na jedno z wyższych pięter (3F na mapie) dotrzesz do lokacji o nazwie zachodni magazyn. Jest tu kilka interesujących przedmiotów, w tym proch czy deski.

Resident Evil 2 - prysznice, para, lizacz, ładunek C4, rzeźba niewiasty (Leon)

Zagadka z zaworem, nowy wróg, wysadzenie kraty i zejście do kanałów.

Po scence z Claire i zdobyciu nożyc do przecinania łańcuchów zyskasz możliwość dotarcia do pomieszczeń, które wcześniej były zablokowane. Po powrocie na posterunek możesz zacząć od wejścia do wschodniego biura na parterze. Po rozprawianiu się z zombie warto nieco się tu rozejrzeć.

Resident Evil 2 - klawisze do konsoli w pokoju z depozytami

Lokacje przycisków pozwalających otworzyć wszystkie szafki.

W trakcie przeszukiwania komisariatu w zachodniej części parteru możemy wejść do pokoju z depozytami. Znajduje się tu kilka zamkniętych szafek, które można otwierać przy pomocy konsoli. Wystarczy wpisać numer szafki i go zatwierdzić. Jest to to samo pomieszczenie, w którym jest także strzelba.

Resident Evil 2 - kody do sejfów i zamków

Sprawdź, jak otworzyć sejfy i szafki na komisariacie policji, grając Leonem.

Podczas przemierzania komisariatu policji kilkukrotnie natkniesz się na różne skrytki, które są związane z kodami. Bez ich podania niemożliwe będzie otworzenie mechanizmów, a co za tym idzie zdobycia nagrody.

Resident Evil 2 - nóż, rzeźba lwa, pokój z depozytami, ciemnia (Leon)

Eksploracja posterunku - otworzenie skrzynki nożem, zagadka trzech medalionów i rolki filmu.

Po przeszukaniu wschodniego skrzydła i zdobyciu notatek tragicznie zmarłego funkcjonariusza Leon wraca do głównego holu, gdzie spotyka rannego policjanta Marvina. Otrzymasz od niego nóż, który przydaje się w gorących sytuacjach (sprawdza się podczas kontrataków, jeśli bohatera złapie zombie) oraz do odkrywania niektórych przejść.

Resident Evil 2 - stacja paliw, droga na komisariat (Leon)

Rozpoczynamy przygodę, zapoznajemy się ze sterowaniem i docieramy do Raccoon City.

Po obejrzeniu filmu wprowadzającego Leon przyjedzie w aucie na stację benzynową. Szybko okaże się, że coś jest nie w porządku, ponieważ miejsce będzie opustoszałe. Po wyjściu z auta bohater usłyszy dziwne dźwięki dochodzące z budynku.

Resident Evil 2 - jak otworzyć przenośny sejf

Zagadka związana z minigrą logiczną, w której liczy się pamięć.

Podczas eksploracji komisariatu policji główny bohater trafi na klatkę schodową prowadzącą na drugie piętro (2F). Znajduje się tam zaciemniony i zablokowany korytarza. Z jego prawej strony stoi natomiast wiadro z mopem.

Resident Evil 2 - wywoływanie filmu, co jest na kliszy, zagadka rzeźba cesarza

Łamigłówka, w której musimy zdobyć kliszę i ustalić, co się na niej znajduje.

Podczas zwiedzania komisariatu możesz dostać się na parterze do pokoju z depozytami, który znajduje się na północnym zachodzie posterunku. Jest to charakterystyczne miejsce z zamkniętymi szafkami oraz pomieszczeniem, gdzie przetrzymywana jest strzelba, do której można dostać się przy pomocy karty magnetycznej.

Resident Evil 2 - strzelba i karta magnetyczna

Zagadka, w której zdobywamy shotguna M-870, który znajduje się na komisariacie policji.

Przygodę w Resident Evil 2 rozpoczynasz zaopatrzony w pistolet. Niedługo po dotarciu na komisariat zdobywasz też nóż, dzięki czemu możliwe staje się dotarcie do zachodniego skrzydła budynku. Można tu szybko zdobyć znacznie potężniejszą broń, jaką jest strzelba M-870.

Resident Evil 2 - biurko w zachodnim biurze

Zagadka związana z imionami w jednym z biur w komisariacie policji.

Podczas przemierzania zachodniej części parteru (1F) na komisariacie znajdziesz lokację o nazwie Zachodnie biuro. W środku na jednym z krzeseł siedzi zombie-policjant, który zaatakuje bohatera, gdy ten się do niego zbliży.

Resident Evil 2 - zaklejona skrzynka w głównym holu

Zagadka, w której konieczne będzie zdobycie noża.

Niedługo po rozpoczęciu gry dotrzesz na komisariat policji, a konkretnie do głównego holu na parterze. Początkowo będziesz mógł się tu głównie rozglądać, ponieważ większość przejść będzie zablokowana.

Resident Evil 2 - bezpiecznik do skrzynki

Zagadka związana z miejscem ukrycia części elektrycznej na komisariacie policji.

Niedługo po rozpoczęciu kampanii fabularnej i dotarciu na komisariat policji, będziesz musiał przejść z głównego holu do wschodniego skrzydła budynku. Robisz to przechodząc przez pod stalowymi drzwiami z gwiazdą i napisem R.P.D.

Resident Evil 2 - jak otwierać drzwi z łańcuchami

Nożyce, czyli specjalne narzędzie do problemowych przejść.

Już w początkowych fazach gry zorientujesz się, że niektóre drzwi są zablokowane przy pomocy łańcuchów. Początkowo nie będzie można nic z tym zrobić, a przejścia takie będą niedostępne.

Resident Evil 2 - co to jest wspomaganie, łatwiejszy poziom trudności

Jeśli gra robi się za trudna, można skorzystać z kilku ułatwień.

Jak przystało na rasowy survival-horror, Resident Evil 2 charakteryzuje się dość wysokim poziomem trudności. Chociaż z początku podstawowe zombie wydają się stosunkowo prostym przeciwnikiem, to szybko okazuje się, że ciasne korytarze i zastawione lokacje mocno ograniczają możliwości poruszania się bohatera.

Resident Evil 2 - nóż: zdobycie i odzyskanie, do czego służy

Narzędzie związane z walką oraz interakcją z innymi przedmiotami.

W trakcie rozgrywki stosunkowo szybko nasz bohater zdobędzie przydatne narzędzie, czyli nóż. Jest to przedmiot przydający się zarówno podczas eksplorowania i odwiedzania różnych lokacji, jak i do walki z niektórymi przeciwnikami.

Resident Evil 2 - deski, jak barykadować okna

Sposoby na blokowanie okien przed zombie.

Resident Evil 2 jest w dużej mierze oparty na eksploracji pomieszczeń. W trakcie przemierzania kolejnych miejsc szybko zorientujesz się, że w wielu przypadkach pojawiają się okna, przez które do środka mogą wchodzić zombie.

Resident Evil 2 - jak zwiększyć wielkość ekwipunku

Torby sposobem na zwiększenie liczby noszonych przedmiotów.

W Resident Evil 2 możemy z początku przenosić jedynie osiem przedmiotów, w tym między innymi broń i amunicję. Istnieje jednak możliwość podniesienia tego limitu poprzez zbieranie specjalnych toreb (1).

Resident Evil 2 - jak zapisać grę

Autozapisy i maszyny do pisania.

Odnowiona wersja Resident Evil 2 oferuje dwie możliwości związane z zapisywaniem naszych postępów. Pierwsza z nich, to występujący w określonych miejscach autozapis. Po dotarciu do ważnego fabularnie punktu gra zostanie zapisana automatycznie, o czym poinformuje nas odpowiednia informacja pojawiająca się w prawym górnym narożniku ekranu.

Resident Evil 2 - leczenie bohatera, przywracanie zdrowia

Zioła lecznicze, spraye i inne możliwości odnawiania energii.

W przeciwieństwie do wielu współczesnych gier akcji w Resident Evil 2 nie istnieje system automatycznej regeneracji zdrowia głównych bohaterów. Jak przystało na rasowy survival-horror, musimy w tym miejscu liczyć na specjalne przedmioty, które należy znajdować samemu podczas eksploracji kolejnych miejsc.