Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Ray tracing zniknął z Resident Evil 2, 3 i 7 na PC

Aktualizacja: Capcom przeprasza i obiecuje naprawić błąd.

Aktualizacja: Okazuje się, że zniknięcie opcji włączenia ray tracingu oraz dźwięku 3D ze steamowej wersji Resident Evil 2, 3 i 7 nastąpiło w wyniku błędu. Twórcy przepraszają fanów za zaistniałą sytuację i wszelkie niedogodności oraz obiecują, że następna aktualizacja przywróci niedostępne obecnie opcje.


Oryginalna wiadomość: Zazwyczaj informujemy Was, że ray tracing został dodany do pewnej gry, a teraz sytuacja jest odwrotna - Capcom „po cichu” usunął funkcję śledzenia promieni w czasie rzeczywistym z remake'ów Resident Evil 2 i 3 oraz Resident Evil 7 na PC.

Nie jest to co prawda żaden skandal - mówimy o opcji, którą większość graczy traktuje raczej jako ciekawostkę - ale sytuacja jest dość interesująca. Zniknięcie ray tracingu z RE2 i 3 dostrzegł gracz na Reddicie, co zostało zweryfikowane przez innych użytkowników, raportujących przy okazji o RE7.

Choć nie znamy dokładnego powodu decyzji Capcomu, wiemy przynajmniej, z czym może być związana. Otóż w 2022 roku wspomniane trio Resident Evil otrzymało obsługę ray tracingu oraz DirectX 12. Z kolei wersje gier działające na DirectX 11 mają zostać planowo usunięte w lipcu tego roku. W skrócie: niedługo będą dostępne tylko wersje obsługujące ray tracing, choć zasobożerna opcja będzie oczywiście nieobowiązkowa (o ile wróci).

Wygląda więc na to, że przygotowując się do przejścia w pełni na DirectX 12, Capcom usunął ray tracing - albo omyłkowo, albo z jakiegoś innego powodu.

A co w ogóle wprowadzał opcjonalny ray tracing w RE2, RE3 i RE7 oraz czy warto go było włączyć? Promienie były śledzone w ramach globalnego oświetlenia i różnych odbić, co eliminowało między innymi dość nierealistyczne odbicia na powierzchni podłogi, uzyskane za pomocą tradycyjnej metody SSR (odbić w przestrzeni ekranu. Różnica była dość subtelna, choć w bezpośrednim porównaniu naprawdę widoczna - zmiany możecie zobaczyć na w powyższym materiale.

Oczywiście śledzenie promieni w czasie rzeczywistym odciska piętno na płynności gry. Zgodnie z porównaniami, które można znaleźć na YouTube, w przypadku omawianych gier mowa o utracie od ok. 10 do nawet 30 klatek na sekundę, w zależności od sceny. Tradycyjnie więc każdy sam musi odpowiedzieć na pytanie, czy ray tracing jest warty grzechu. Jednak czy grzeszyć będzie nam jeszcze dane, skoro opcja zniknęła?

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule
Oczekiwanie na obraz okładki

Resident Evil 2 Remake

PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, PC

Oczekiwanie na obraz okładki

Resident Evil 3 Remake

Video Game

See 1 more

Resident Evil 7: Biohazard

Video Game

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Deputy Editor

Przemek jest z-cą redaktora naczelnego, nadzoruje dział informacyjny oraz wspomaga kierowanie działem poradników.

Komentarze