Skip to main content

Need For Speed Unbound - poradnik i najlepsze porady

Wskazówki, rozgrywka, auta, wyścigi i wiele więcej.

Witajcie! Przed wami poradnik do Need For Speed Unbound. To kolejna odsłona kultowej serii gier wyścigowych, w której tym razem prześledzimy historię aspirującego kierowcy, który po zdradzie i kradzieży auta rzuca wyzwanie nowej liderce podziemnej ligi wyścigowej.

W naszym poradniku znajdziecie odpowiedzi na najważniejsze pytania związane z grą, a także porady dotyczące mechanik rozgrywki i ilustrowane podpowiedzi dotyczące różnych aspektów produkcji.

Zapraszamy do lektury i życzymy dobrej zabawy w Need For Speed Unbound!


Spis treści poradnika - skocz do sekcji


Samochody i tuning

W tej sekcji zamieszczamy wszelkie rady, związane z autami dostępnymi w grze oraz ich modyfikowaniem.


Otwarty świat i wyścigi

Poniżej znajdziecie porady dotyczące rozgrywki w otwartym świecie, wyścigów oraz ucieczek przed policją.


Interfejs i wskazówki

Na koniec spisu treści naszego poradnika do Need For Speed Unbound zamieszczamy opis najważniejszych ikon i elementów na ekranie, jakie pojawiają się w czasie rozgrywki, a także szereg istotnych wskazówek, na które warto zwracać uwagę.

  1. Prędkościomierz
  2. Pasek wytrzymałości pojazdu
  3. Paski nitro
  4. Minimapa
  5. Tabela wyników wyścigu
  6. Informacja o następnym zakręcie
  7. Poziom policyjnej obławy
  8. Procent ukończenia wyścigu

Wskazówki na start

- Na sam początek najlepiej będzie stworzyć auto zbalansowane, wyważone pomiędzy stabilnością na drodze, a driftem oraz pomiędzy jazdą drogową i terenową. Z czasem kupisz i wygrasz kolejne auta, które będą już nakierowane na konkretne zadania.

- Postaraj się zbudować zróżnicowaną kolekcję wozów, które mogą się przydać w różnych sytuacjach. Konieczne będą auta do wyścigów drogowych, terenowych, do driftu oraz innych typów zawodów.

- Nie zapominaj o podziale pojazdów na klasy. Czasami lepiej nie ulepszać pojazdu do granic możliwości. Przykładowo auta w klasie A nie mogą wejść do wyścigów niższej klasy B, ani wyższej klasy A+.

- Ulepszenia mechaniczne przede wszystkim. Tuning wizualny to fajna sprawa, ale lepiej przede wszystkim rozwijać osiągi auta. Gra od początku ma zauważalny próg wejścia i fabrycznym autem nie wygramy większości wyścigów.

- Zachłanność nie popłaca. Jeśli zarobiliśmy dużo pieniędzy na wyścigach i mamy wysoki poziom obławy, to lepiej odpuścić sobie jazdę do pozostałych zawodów z niższymi nagrodami, gdyż możemy zostać złapani i stracić wszystko. Najlepiej wrócić bezpiecznie do kryjówki.

- Od pokazanej wygranej w zawodach odliczaj koszt wpisowego. Bardzo atrakcyjne zawody mogą się okazać znacznie mniej kuszące, kiedy obliczymy ile tak naprawdę wygramy.

- Wykonuj dzienne treningi przed zawodami Rozwałki. Nie tylko poznasz trasę i opracujesz strategię na wygraną, ale też zarobisz niewielką nagrodę pieniężną. Te zawody nie podnoszą poziomu obławy.

- Zawsze zakładaj się z przeciwnikami, gdy jest taka możliwość. Nawet jeśli nie jesteś pewien wygranej, to załóż się z najgorszym kierowcą w rankingu, którego zapewne i tak pokonasz. Zawsze to dodatkowa gotówka.

- Pamiętaj, że obława resetuje się co 24 godziny. Wzbudzając duże zainteresowanie za dnia, będziemy ścigani także w nocy, co znacznie utrudni wyścigi.

- Przed wyjazdem na miasto sprawdź listę dostępnych wyścigów, przygotuj odpowiednie auto i opracuj plan działania. Prawie każde zawody zwiększają poziom obławy i warto zaliczać tylko te najbardziej opłacalne.

Zobacz także