Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Control - moce: wystrzelenie, unik, osłona, przechwycenie, lewitacja

Jakie moce posiada Jesse Faden oraz jak z nich korzystać.

Na walkę w Control składa przede wszystkim:

  • strzelanie z serwobroni
  • korzystanie z mocy - umiejętności nadprzyrodzonych - którymi włada główna bohaterka

Na tej stronie omówimy, jakich mocy może używać Jesse Feden i jak z nich korzystać.

Dzięki mocom starcia są atrakcyjniejsze, gdyż oprócz strzelania z broni, protagonistka może rzucać z dystansu przedmiotami, unikać obrażeń czy osłaniać się przed pociskami. W połączeniu z serwobronią starcia w Control nabierają dodatkowego uroku, o ile jesteśmy w stanie wykorzystać maksymalnie te dwa elementy.

Każdorazowe użycie mocy zużywa pasek energii (1), który widoczny jest na górze ekranu (pojawia się po użyciu umiejętności nadprzyrodzonej). Jeśli pasek wyczerpie się (zmieni kolor na czerwony), wówczas przez chwilę nie będzie można używać mocy. Należy odczekać chwilę, aby uzupełnił się poziom energii.

Gracze do dyspozycji mają kilka mocy:

  • Wystrzelanie - jest to bodaj najlepsza umiejętność, z której może skorzystać Jesse Feden. Podczas walki można ją traktować jako broń dystansową, gdyż główna bohaterka rzuca obiektami na dalekie odległości z dużą mocą. Warto inwestować punkty zdolności w tę moc. Co więcej, wystrzelenie służy również do przemieszczania obiektów w odpowiednie miejsca. Przykładem są złote kostki, które należy umieścić w specjalne otwory. Tej mocy nauczymy się podczas wykonywania misji: Nieznany słuchacz.
  • Uchylenie - to tak naprawdę unik, który wykonuje protagonistka, by uchylić się przed obrażeniami. Gdy zobaczymy, że wrogowie nas atakują (strzelają lub rzucają obiektami w naszą stronę), można wykonać szybki unik. Uchylenie służy również do przedłużania skoku. W tym celu należy wykonać unik podczas lotu w kierunku miejsca docelowego. Tej mocy nauczymy się podczas wykonywania misji: Wesoła pogoń.
  • Osłona - aktywując tę moc, Jesse tworzy osłonę, dzięki której jest częściowo niewrażliwa na ataki przeciwników. Może przemieszczać się wraz z nią, by chronić siebie w miejscach, gdzie próżno szukać schronienia. Tej mocy nauczymy się podczas wykonywania misji: Dobra obrona.
  • Atak wręcz - tę umiejętność zdobywamy najwcześniej, bo już na początku gry. Jest to jedyna ze zdolności nadprzyrodzonych, która nie zużywa energii. Działa tylko wtedy, gdy przebywamy blisko przeciwnika - główna bohaterka uderza rękoma wrogów. Kolejne użycie ataku wręcz wymaga odczekania krótkiej chwili.
  • Przechwycenie - za jej pomocą możemy przejąć kontrolę nad przeciwnikiem, po to by walczył po naszej stronie. Aby tego dokonać, musimy najpierw pozbawić go większej części paska zdrowia, a potem - przez kilka sekund - przytrzymać odpowiedni przycisk. Tej mocy nauczymy się podczas wykonywania misji: Przymusowi widzowie.
  • Lewitacja - dzięki tej zdolności Jesse może unosić się w powietrzu, a także docierać do wcześniej niedostępnych miejsca. Moc lewitowania można także wykorzystać podczas walki, aby na przykład uciec od przeciwników. W powietrzu można wykonywać uchylenia. Lewitacja jest niezbędna do wykonania wielu zadań, gdzie należy dotrzeć do miejsc położonych za przepaścią lub zlokalizowanych poziom wyżej. Tej mocy nauczymy się podczas wykonywania misji: Na straży brata

Wszystkie moce można ulepszać, wykupując odpowiednie zdolności.

Następnie: Control - modyfikacje: jak tworzyć i gdzie szukać

Spis treści: Control - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Control - broń: formy (postacie), modyfikacje, ulepszanie

O autorze

Awatar Marcin Dolata

Marcin Dolata

Senior Guide Writer

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Komentarze