Skip to main content

Manor Lords - armia, jak rekrutować, milicja, świta

Jak zwerbować jednostki do armii.

Domyślny tryb gry w Manor Lords uwzględnia zagrożenia płynące z bandytów oraz sąsiednich władców. By poradzić sobie z nimi możesz próbować dyplomacji, jednak częściej będziesz zmuszony do prowadzenia potyczek. W tym miejscu wyjaśnimy, jak przygotować wyposażenie i werbować jednostki milicji oraz najemników.


Na tej stronie:


Tworzenie broni i pancerzy

Wytwarzaniem broni zajmują się warsztaty rzemieślnicze, a dokładnie warsztat kowalski. Możesz w nim produkować broń ręczną (miecze), drzewcową oraz włócznie. Podstawowym surowcem jest ruda metalu przetopiona w Dymarce na sztabki. Włócznie i drzewce wymagają dodatkowo desek. Możesz także wytwarzać łuki z drewna w warsztacie oraz tarcze w warsztacie stolarskim.

Aby wytwarzać odzież ochronną i pancerze, twórz przeszywanice w warsztacie krawieckim (potrzebujesz płótna, które wytwarzane jest z uprawianego na polu lnu). Zbroje stalowe wymagają odblokowania technologii Zbrojmistrzostwo, która odblokuje warsztat płatnerski. Wzmocnione odzienie nie jest elementem wymaganym, by móc zrekrutować milicję, lecz na pewno zwiększy ich przeżywalność.


Budowa armii - milicja, najemnicy

Kolejną sprawą są ludzie, których włączysz do armii. Mogą być to jedynie mężczyźni spośród twoich podwładnych, którzy nie są rzemieślnikami. By rozpocząć rekrutację, kliknij w ikonę mieczy [1], następnie w ikonę plusa [2].

Wybierz typ jednostek [3], jakie chcesz zwerbować, a poniżej [4] pojawi się ich ikona, jeśli rekrutacja przebiegła pomyślnie. By zatrudnić najemników, wybierz przycisk po prawej [5]. Oferta najemników jest zmienna, a żeby ich zwerbować musisz posiadać pieniądze w skarbcu. Wskazana w ofercie kwota musi być uiszczana co miesiąc!

Oddział milicji będzie tak liczny, jak dużo posiadasz wolnych mieszkańców oraz jesteś w stanie ich zaopatrzyć w broń - jeśli brakuje jednego z wymogów, oddział zostanie utworzony jednak będzie niepełny (może składać się nawet z jedynie pięciu zbrojnych).

Grupę możesz w każdej chwili rozwiązać lub zawiązać na nowo. Po oddelegowaniu milicjantów mieszkańcy wrócą do swoich domów ze sprzętem z przydziału i będą gotowi na wezwanie. Aby zwołać milicję, wybierz ikonę grupy i kliknij w przycisk zbiórka. Po chwili możesz kontrolować tak utworzoną grupą.

Początkowe etapy gry umożliwiają ci werbunek czterech typów jednostek - o ile posiadasz właściwe wyposażenie do danej roli:

  • Piesza milicja - wymagana broń krótka i mała tarcza
  • Milicja z włóczniami - wymagana włócznia i duża tarcza
  • Milicja z łukami - wymagany łuk
  • Milicja z bronią drzewcową - wymagana broń drzewcowa

Każda z jednostek może nosić dowolny rodzaj pancerza, lecz nie jest on wymagany przy ich rekrutacji.


Świta - jak rekrutować

Dodatkowo lord posiada własną świtę, która pojawi się, gdy wybudujesz posiadłość. Każda z tych jednostek jest w pełni uzbrojona i stanowi elitarne wojsko - tej grupy nie możesz rozwiązać jak milicji. Możesz dostosowywać ich wygląd klikając na ich ikonę, a następnie przycisk pędzla.

Na kolejnym ekranie możesz dostosować wygląd twoich żołnierzy. Stąd także jesteś w stanie rekrutować kolejne jednostki [6] za złoto ze skarbca. W tym oknie możesz także awansować mieszkańca na dworzanina, jeśli zapewnisz mu widoczne po prawej stronie [7] wyposażenie (w tym kolczugę, która wymaga technologii Zaawansowane zbrojmistrzostwo).

By wyposażyć dworzanina w zbroję płytową (czego nie możesz uczynić ze zwykłymi milicjantami - nie są oni na tyle przeszkoleni by korzystać z takiego sprzętu), kliknij przycisk Ulepszanie pancerza [8].

Nabycie zbroi kosztuje 18 jednostek ze skarbca, jeśli wytwarza je twój lokalny warsztat - 9, zaś pieniądze trafią do rzemieślnika (czyli zostaną przeniesione ze skarbca do "Zamożności regionu"). Ilość świty sprowadza się tylko do jednego oddziału, który początkowo może liczyć 12 jednostek, a po zbudowaniu wieży garnizonowej przy posiadłości, liczba ta wzrasta do 24.

Spis treści: Manor Lords - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Manor Lords - posiadłość, zamek, zarządzenia

Zobacz także