Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Control - Nieznany słuchacz

Przedzieramy się przez Sektor kierowniczy w Federalnym Biurze Kontroli, aby dotrzeć do Pokoju linii specjalnej.

Po tym jak - w poprzedniej misji: Witamy w Najstarszej Siedzibie - odnalazłeś Emily Pope, która zleciła ci kolejne zadanie, uzyskałeś kilka odpowiedzi na ważne i kluczowe pytania.

Pytań nadal pozostało wiele, a do tego pojawiły się kolejne, niemniej istotne.

Fabuła w Control bowiem opowiadana jest w sposób enigmatyczny, do czego trzeba przywyknąć. Gracz okrywa historię Jesse Faden stopniowo.

Możesz też otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Wyjdź z Sali Zarządu (A) i kieruj się w stronę Niedoręczonych listów (C). Za schodami skręć w prawo i przejdź przez Stołówkę (B), gdzie stoczysz walkę z ochroniarzami.

Gdy dotrzesz do Niedoręczonych listów (C), przejdź na koniec pomieszczenia i wejdź po schodach. Na wyższym poziomie odnajdziesz punkt kontrolny (1), który aktywuj.

Przechodząc przez drzwi (2), przedostaniesz się do Działu komunikacji (D). Wejdź do korytarza. Po prawej stronie znajduje się Pneumatyka (E). Gdy wejdziesz do głównej sali tego działu, zaatakuje cię obiekt mocy. Unikaj pocisków, chowając się za osłonami

Twoim zadaniem jest przedostać na wyższą kondygnację tego pomieszczenia. W tym celu wbiegnij po schodach (3), które odnajdziesz po prawej stronie działu. Gdy wejdziesz na górę, przejdź po metalowym mostku i zbliż się do obiektu mocy. Chwyć dyskietkę. Po chwili przeniesiesz się do Płaszczyzny astralnej, gdzie nauczyć się korzystać ze zdolności Wystrzelenia.

Chwyć pobliski obiekt, przytrzymując przycisk odpowiedzialny za tę funkcję, a następnie skieruj celownik w stronę ściany. Zwolnij przycisk, by wypuścić kamień. Następnie chwyć złotą kostkę i wyceluj w złoty kwadrat, by utorować sobie przejście.

W ostaniem etapie astralnej podróży zlikwiduj, za pomocą Wystrzelenia lub broni, przeciwników. Gdy się z nimi uporasz, dotknij świetlnego słupa, by powrócić do Federalnego Biura Kontroli.

Czeka cię walka w Pneumatyce (E). Po jej zakończeniu wyjdź z pomieszczenia. Przejdź prosto przez Dział komunikacji (D) i kieruj się w stronę Pokoju poczty (F).

Aby dostać się do Pokoju poczty (F), musisz odnaleźć kartę dostępową 1, dzięki której będziesz mógł otwierać drzwi pierwszego poziomu.

Jedną z takich kart 1. poziomu (4) odnajdziesz w korytarzu (G) przed Pokojem poczty (F), przy ciele pracownika biura, obok punktu kontrolnego (5). Drugą odnajdziesz na piętrze, choć wystarczy jedna, by wejść do działu pocztowego.

Gdy przejdziesz przez drzwi Pokoju poczty (F) rozpocznie się walka z bossem: Tomassi, którego musisz pokonać, aby przejść dalej.

Walka z bossem: Tommasi

  • Od razu po rozpoczęciu walki schowaj się za osłoną, najlepiej za filarem, za którym możesz stać. Niższe osłony spowodują, że będziesz zmuszony do kucania, aby uciec przed atakami bossa.
  • Oprócz bossa zaatakują cię również strażnicy, którzy podążą w twoją stronę. Rozpraw się z nimi szybko, strzelając do nich lub rzucając przedmiotami. Powaleni wrogowie pozostawiają po sobie kawałeczki zdrowia. Zbierz je, jeśli jesteś ranny. Postaraj się szybko przebiec obok odłamków, po czym ukryj się za osłoną.
  • Boss łatwo unika twoich „rzucanych” ataków. Dlatego lepiej do niego strzelać z broni. Ukryj się za filarem i oddawaj strzały, gdy ten lewituje w powietrzu. Uważaj na ochroniarzy, którzy mogą cię zajść z boku.
  • Wiele punktów życia bossa można odebrać rzucając w jego stronę materiały wybuchowe. Te, co prawda, w niego nie trafią, ale może otrzymać obrażenia od rykoszetu, gdy pocisk odbije się od ściany lub konstrukcji pomieszczenia.

Gdy uporasz się z Tommasim, wejdź po schodach, by przedostać się o okrągłego pokoju. Dalej idź korytarzami, by dotrzeć do Pokoju linii specjalnej (H). Przed pomieszczeniem pociągnij za sznurek trzykrotnie, by przenieść się do motelu Oceanview.

W motelu przejdź na koniec korytarza. Po lewej stronie znajduje się otwarty pokój. Zabierz z biurka klucz i wróć na początek korytarza. Otwórz drugie drzwi po lewej stronie i wejdź do środku. Znowu pociągnij za sznurek trzykrotnie.

Następnie podejdź do czerwonego aparatu i odbierz telefon. Przeniesiesz się do Płaszczyzny astralnej. Omijaj w niej przeciwników, by dotrzeć do czerwonego telefonu - wejdź z nim w interakcję. Po obejrzeniu filmu przerywnikowego wróć do Emily, do Sali Zarządu (A). W tym celu użyj szybkiej podróży, korzystając z punktu kontrolnego, który mieści przed Pokojem poczty (F).

Misja zakończy się po rozmowie z Emily Pope.

Następnie: Control - Wyłącznik awaryjny

Spis treści: Control - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Control - prolog; Witamy w Najstarszej Siedzibie

O autorze

Awatar Marcin Dolata

Marcin Dolata

Senior Guide Writer

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Komentarze