Man of Medan - ważne decyzje i fabularne wybory (Bearings)

Zobacz, jakie wydarzenia odbiją się na fabule.

Jednym z najważniejszych elementów w grze The Dark Pictures - Man of Medan jest dokonywanie różnych wyborów, czy to podczas rozmów z różnymi postaciami czy też wykonując akcje wymagające zręczności. Część z nich znajdzie swoje odbicie w tak zwanych fabularnych trybach (Bearings), do których dostęp można uzyskać z poziomu menu w grze (wystarczy wybrać zakładkę Bearings).

Autorzy przygotowali w sumie osiem, odkrywanych stopniowo, kategorii. Poniżej zamieszczamy ich listę oraz poszczególne decyzje, które podejmujemy podczas zabawy.

Kategorie:

  • Proposal
  • Speedboat
  • The Bends
  • The Kitchen Knife
  • Military Bandwidth
  • Ships in the Night
  • Military Bandwidth

Scena - The Duke

Kategoria - Proposal

W trakcie pierwszej rozmowy między Bradem i Aleksem. Możesz zaproponować bratu wybór sentymentalny (Sentimental) i podążanie za głosem serca lub zachowanie ostrożności (Cautious) i przemyślenie sprawy.

Scena - Wreck

Kategoria - Speedboat

Po tym, jak Julia powie, że przygotowała sprzęt do nurkowania będziesz musiał zdecydować czy zabierasz ze sobą bangsticka, czyli podwodną broń palną.

Scena - Dive

Kategoria - Speedboat

Podczas przepływania przez podwodny wrak bombowca dotrzesz do zamkniętych drzwi. W trakcie ich otwierania możesz posłużyć się bangstickiem (jeśli go zabrałeś) lub skorzystać z noża Aleksa.

Scena - Dive

Kategoria - Proposal

Podczas wypływania na powierzchnię po zwiedzeniu wraku samolotu Alex oświadczy się Julii. Możesz przyjąć jego propozycję lub jej odmówić.

Scena - Dive

Kategoria - The Bends

Po oświadczynach Aleksa w łodzi Duke of Milan dojdzie do eksplozji, a Julia będzie chciała, jak najszybciej wypłynąć na powierzchnię, pomijając zasady bezpieczeństwa związane z dekompresją powietrza. Możesz uczynić to na siłę (Panicked) lub posłuchać Aleksa (Reluctant) i wykazać się cierpliwością.

Scena - Dive

Kategoria - Proposal

Po wypłynięciu na powierzchnię po eksplozji na łodzi Duke of Milan Julia pochwali się znajomym pierścionkiem zaręczynowym, o ile wcześniej przyjmiesz oświadczyny Aleksa.

Scena - Intrusion

Kategoria - Proposal

Jeśli Julia zgodziła się na zaręczyny za Aleksem, to chłopak podaruje jej pierścionek. Zostanie on zabrany przez porywaczy, którzy w pewnej chwili postanowią porozmawiać z Julią na osobności.

Scena - Intrusion

Kategoria - Speedboat

Po tym, jak Conrad opuści kajutę będziesz mógł zdecydować czy wybrać ucieczkę czy też zabrać nóż i spróbować zaatakować bandytów.

Scena - Intrusion

Kategoria - Speedboat

Jeśli w poprzedniej decyzji postanowiłeś zaatakować bandytów, to musisz wypełnić zręcznościową sekwencję, aby wziąć Juniora za zakładnika. Jednak Danny przyniesie na pokład Aleksa z przyłożonym do gardła nożem.

Scena - Caskets

Kategoria - The Kitchen Knife

Po dotarciu do kuchni udaj się w lewo. Na blacie znajdziesz nóż, który możesz podnieść lub zostawić go na miejscu.

Scena - Danny

Kategoria - Military Bandwidth

W pokoju, gdzie Danny spanikuje i weźmie za postać czapkę na patyku. Po scence możesz się jej przyjrzeć.

Scena - Danny

Kategoria - Ships in the Night

W hangarze z pojazdami. Z lewej strony jest zaułek z ciałem, przy którym znajdziesz nóż, który można podnieść.

Scena - Finding Friends

Kategoria - Ships in the Night

W ostatniej lokacji w scenie, gdzie Brad będzie zeskakiwał na dół. Na ziemi, pod wiszącymi z lewej zwłokami, znajduje się klucz, który możesz podnieść.

Scena - Ritual

Kategoria - Ships in the Night

W sali balowej. Jeśli nie wyszedłeś Fliss na zewnątrz, to w pomieszczeniu pojawi się postać w kapturze. Możesz zadźgać ją nożem (jeśli go posiadasz) albo uciec. Zadecydujesz tym samym o życiu lub śmierci Brada, który okaże się zakapturzonym majakiem Fliss.

Scena - Ritual

Kategoria - Ships in the Night

Scena podobna do poprzedniej, ale jeśli wyjdziesz Fliss na zewnątrz i się dotlenisz. Spowoduje to, że halucynacje z salą balową znikną. Jeśli wejdziesz w interakcję z wodą na ścianie, kablami z prądem, zwłokami na ziemi, szafką z trupem oraz książką na stoliku, to z góry spadnie Brad. Jeśli posiada maskę gazową, to rozpozna Fliss i bohaterowie przejdą razem dalej. Jeśli jej nie posiada (a zdobyłeś nim wcześniej klucz), to zaatakuje Fliss - możesz wykazać się zręcznością i uniknąć ciosów, a jeżeli ta sztuka się nie uda, to dziewczyna zostanie zabita.

Scena - Pressure

Kategoria - Ships in the Night

Po dotarciu do miejsca, gdzie należy zejść na dół musisz zdecydować czy uczyni to Fliss czy też Brad.

Scena - Pressure

Kategoria - Ships in the Night

Niedługo po poprzednim wyborze. Po zejściu na dół otwórz drugie drzwi, co spowoduje zalanie pomieszczenia wodą.

Scena - Pressure

Kategoria - Ships in the Night

Kontynuacja niedawnych wyborów. Na tę decyzję ma wpływ to czy tonąca postać przeżyje czy też utonie.

Scena - Plunged

Kategoria - Kitchen Knife

Po walce Julii z sobowtórem Aleksa i wypłynięciu na powierzchnię, pojawi się kolejny Alex. Jeśli wcześniej podniosłeś w kuchni nóż, to przeciwnik go podniesie i zacznie gonić bohaterów.

Scena - Revenge

Kategoria - Kitchen Knife

W kolejnej scenie ucieczki przed sobowtórem będziesz musiał kilka razy wykazać się refleksem (po wyborze drogi ucieczki na skrzyżowaniu). W zależności od tego czy bohaterom uda się uciec czy też Julia zginie, odbije się to na fabule.

Scena - Distress Signal

Kategoria - Military Bandwitdh

Po dotarciu na mostek i przejściu przez niego dojdziesz do pokoju nawigacyjnego. Podejdź do radia z lewej i uruchom je.

Scena - Distress Signal

Kategoria - Military Bandwitdh

Kolejna decyzja fabularna zapadnie podczas obsługi wspomnianego wyżej radia. Wpłynie na nią fakt czy przed wyłączeniem radia zdołasz wysłać armii namiary okrętu czy też nie.

Scena - Depths

Kategoria - Military Bandwidth

Po zeskoczeniu na dół po zepsutej drabinie udaj się w prawo. Zanim przejdziesz dalej w lewo zwróć uwagę na dźwignię z prawej. Jeśli ją podniesiesz, to chwilowo przywrócisz zasilanie oraz ponownie uruchomisz radio.

Scena - Depths

Kategoria - Military Bandwidth

Po zejściu na dół po zniszczonej drabinie i kontynuowaniu eksploracji dotrzesz do aparatu oddechowego - będziesz mógł go ze sobą zabrać lub zostawić.

W dalszej części sceny spotkasz się z Olsonem. Jeśli podczas ucieczki przed nim zachowasz ciszę, zaliczając minigrę, to aparat zostanie zabrany przez bohaterów. Jeżeli zdradzisz swoją pozycję w korytarzu, to sprzęt zostanie porzucony.

Scena - Depths

Kategoria - Proposal

Jeśli podczas pierwszego spotkania z Olsonem zachowasz zimną krew i nie zdradzisz położenia bohaterów (zaliczając minigrę), to wejdziesz do pomieszczenia z martwym Dannym. Po chwili pojawi się wybór między ucieczką (Run) i sprawdzenie ciała (Inspect). Jeżeli wcześniej Julia przyjęła zaręczyny Aleksa, to w dłoni martwego mężczyzny znajdziesz pierścionek.

Scena - Junior

Kategoria - Junior

Sprawa związana z rozmową, w trakcie której przestępca trzyma bohaterów na muszce. Dobre odpowiedzi (Worried, Indignant, Distract) spowodują, że zginie tylko Junior. Jeśli dialog potoczy się w inny sposób, to zginie również jedna z postaci.

Scena - Olson, Flooded

Kategoria - The Distributor Cap

W scenie walki z Olsonem w hangarze. Kiedy przeciwnik otworzy śluzę i zaleje pomieszczenie wodą ważne będzie złapanie mechanizmu distributor cap w odpowiednim momencie. Jeśli tego nie uczynisz lub jeżeli nie wygrasz pojedynku z Olsonem pod grodzią, to mechanizm zostanie zniszczony, a bohaterowie nie będą mogli w zakończeniu uruchomić łodzi.

Aktualizacja wkrótce.

Następnie: Man of Medan: miejsca śmierci bohaterów

Spis treści: The Dark Pictures: Man of Medan - Poradnik, Solucja

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami