Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Man of Medan - Intrusion: porywacze, Olson, Junior, Danny, ucieczka, walka

Bohaterowie zostają zakładnikami i próbują oszukać bandytów.

Po usłyszeniu opowieści Brada w rozdziale Ghost Story bohaterowie położą się spać. Po chwili na pokład łodzi wejdzie trzech napastników. Są to ci sami mężczyźni, których Fliss i Conrad spotkali wcześniej w scenie o nazwie Uninvited Guests.

Bez względu na podejmowane wysiłki, napastnicy zakneblują wszystkich oprócz Brada i uwiężą w jednej z kajut. Następnie będziesz mógł zrywać plastry (1) z ust kompanów (Ungag) i/lub rozpocząć (2) rozmowę (Talk), z tymi którzy mają już wolne usta. Kolejne decyzje nie będą jednak zbyt ważne.

Podobnie będzie z wyborem między zjednoczeniem grupy (Unite) i zbadaniem drzwi (Investigate), a także unikiem przed ciosem napastnika, który wtargnie do pomieszczenia.

Porywacze będą wyprowadzać niektórych członków załogi i prowadzić z nimi rozmowy. W pewnej chwili wezmą na bok Conrada. O ile pierwszy wybór w dialogu nie ma większego znaczenia, o tyle drugi już tak. Możesz prosić (3) Olsona, aby przestał lub zareagować (4) agresywnie (Antagonastic). W pierwszym przypadku porywacz da Conradowi spokój, natomiast w drugim pozbawi go kawałka ucha.

Kiedy Junior będzie odprowadzał Conrada do kajuty możesz wykazać się uległością (Compliant) lub agresją (Resentful). W pierwszym przypadku nie stanie się nic, a w drugim przestępca rzuci bohatera na ziemię, dzięki czemu ten ujrzy ukrywającego się Brada. Finalnie Conrad i tak wróci do kajuty.

Kilka kolejnych rozmów nie będzie miało większego znaczenia dla fabuły. Jeśli Alex zaręczył się z Julią, to przestępcy zabiorą jej pierścionek, co będzie jedną z decyzji fabularnych (kategoria Proposal). W pewnej chwili bohaterowie postanowią wybić okno, aby Conrad mógł uciec. Jeśli nie zdążysz wystawić go z Aleksem, to uczyni to Julia.

Kiedy Conrad zacznie kierować się w stronę pokładu, przygotuj się na minigrę, polegającą na wciskaniu klawiszy w odpowiednich momentach (5).

Musisz ją zaliczyć, aby stanąć przed ważnym wyborem. Będziesz musiał zdecydować czy zamierzasz uciekać (Escape - 6) czy też podnieść nóż (Grab knife - 7). Warto przy tym zaznaczyć, że jest to decyzja fabularna (Bearings, kategoria Speedboat).

Jeśli wybrałeś pierwszy wariant, to musisz jeszcze zaliczyć zręcznościową sekwencję. Uważaj zwłaszcza, kiedy Conrad zacznie się oddalać, ponieważ Olson odda strzał. Jeśli się uchylisz, to bohater ucieknie. Jeśli się to nie uda, to zginie.

Jeżeli postanowiłeś złapać nóż, to też musisz wykazać się refleksem. Zaliczenie tego fragmentu spowoduje, że Conrad weźmie Juniora za zakładnika, ale po chwili Danny wyprowadzi Aleksa z ostrzem przy szyi (jest to decyzja fabularna - kategoria Speedboat).

Kiedy Olson wyciągnie pistolet w stronę Conrada dojdzie do kolejnego wyboru. Możesz spróbować po niego sięgnąć (Take - 8) czy też spróbować ucieczki (Escape - 9). Pierwsza opcja okaże się podstępem i Conrad znów zostanie więźniem. Ucieczka odbywa się natomiast na zasadach opisanych powyżej.

Następnie: Man of Medan - Storm: zakładnicy, radio, Brad

Spis treści: The Dark Pictures: Man of Medan - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Man of Medan - Ghost Story: uczucia, mapa skarbu, straszna opowieść

O autorze

Awatar Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Komentarze