Horizon Zero Dawn - Poszukująca u bram

Testujemy urządzenie do dominacji maszyn i odwiedzamy fort graniczny Carja.

Walka z niebezpiecznym skazicielem w zadaniu Łona Góry miała swój wyjątkowo ciekawy finał. Z resztek maszyny pozyskałeś dziwne urządzenie, które prawdopodobnie służy do kontrolowania innych maszyn. W ten przynajmniej sposób skaziciel sprawił, że bieguny dołączyły do ataku na strażnicę. Zaraz po zakończeniu poprzedniej misji możemy więc ruszyć na testy.

Wyjdź za bramę i kieruj się w stronę północy, gdzie w końcu trafisz na niewielkie stado biegunów. Na początku trzymaj się lewej strony, gdzie znajduje się sporo krzaków, w których możesz się ukryć. Twoim zadaniem jest zakradnięcie się od tyłu do bieguna tak, aby nie zostać zauważonym.

Dominacja i dosiadanie bieguna

Aby ułatwić sobie zadanie, możesz podświetlić daną maszynę w trybie fokusa, aby poznać jej ścieżkę wędrówek. Dobrym rozwiązaniem jest także odwrócenie uwagi za pomocą kamienia, a następnie zbliżenie się do bieguna z tyłu. Wówczas przytrzymaj ∆ na padzie przez dłuższą chwilę, a następnie stuknij przycisk raz jeszcze, aby dosiąść maszynę.

026
Najłatwiej do bieguna podejść, gdy odwrócisz jego uwagę kamieniem. Dobrze jest zastosować też tę sztuczkę na reszcie stada, aby podczas tego procesu nie zauważyły cię, alarmując tym samym najbliższą maszynę ze stada.

Sterowanie biegunem jest bardzo proste. Kierunek wybieramy tak samo, czyli lewym analogiem, zaś różne tempo uzyskujemy poprzez naciskanie przycisków X i ○. Z naszego mechanicznego wierzchowca możemy także zadawać ciosy, wystarczy wówczas wcisnąć przycisk R1. Jeśli chcesz zsiąść z bieguna, po prostu naciśnij ∆. Zlikwiduj pozostałe bieguny nie zsiadając z własnego, a przy okazji pozbądź się także pałętających się obok złomiarzy.

Podczas walki możesz zostać zrzucony z wierzchowca, ale jeśli sytuacja się uspokoi, możesz go przywołać. W tym celu przeklikaj krzyżakiem w prawo lub w lewo, aby dotrzeć do ikony przywołania bieguna. Wówczas naciśnij krzyżak w dół, a zdominowane zwierzę powinno do ciebie przybiec. Co ciekawe, opanowana maszyna będzie walczyć u twojego boku nawet wtedy, gdy nie będziesz jej dosiadać.

027
Jeżeli popędzimy bieguna przyciskiem X, będziemy nawet szybsi od królików.

Teraz możesz udać się pod bramy Obręczy, gdzie pomówisz z Varlem. Zanim jednak to nastąpi, przed bramą musisz zejść z wierzchowca i dostać się tam na nogach. Usłyszysz odgłosy walki. Okaże się, że Varl walczył ze skażoną maszyną. W dialogu poprosisz o wskazanie drogi do Południka, czyli stolicy Królestwa Carja. Otrzymasz wskazówki dotyczące północnego kierunku oraz niejakiej Marei, która powinna ci pomóc, jeśli ją spotkasz po drodze. Wykorzystaj wszystkie ścieżki dialogowe, aby dowiedzieć się także o innym zadaniu głównym, Ślad dowódczyni.

Droga do Korony Matki

Przed wyruszeniem w dalszą drogę uzupełnij wszelkie zapasy, a przede wszystkim dorób więcej strzał. Szlak będzie bowiem bardzo niebezpieczny i napotykać będziesz na nim na różnego typu maszyny, często skażone, a więc jeszcze bardziej niebezpieczne od zwykłych. Twój cel oddalony jest całkiem mocno, dlatego sugerujemy wyruszenie na biegunie.

W drodze, podczas zbliżenia się do najbliższego mostu, spotkasz też mężczyznę o imieniu Cren. Nad jego głową znajduje się zielony wykrzyknik, więc po rozmowie z postacią zyskamy dostęp do pierwszego zadania typu Próby. Są to Tereny Łowieckie: Nora. Ich ukończenie pozwala zdobyć cenne nagrody, ale ich opis znajdziesz na stosownych stronach poradnika.

Po drodze natkniesz się także na kupca o imieniu Nil z zielonym wykrzyknikiem nad głową. Obok niego leżą ludzkie zwłoki, które możesz przeszukać. Po rozmowie z kupcem dowiesz się o kolejnej nowej aktywności. W tym przypadku chodzi o Obóz bandytów: Diable pragnienie. Możesz skorzystać z tej aktywności, ale na razie ruszamy dalej w kierunku Korony Matki.

Gdy będziesz się już zbliżał do celu, nie trać czujności. Pod obozem znajduje się kilka maszyn, które mogą cię zaatakować. Pozostawiamy tobie, co zechcesz z nimi zrobić. Jeśli wciąż dosiadasz bieguna, możesz po prostu przebiec obok nich. Możesz natknąć się na złomiarze i żuwacze. Kiedy dotrzesz do osady, zaraz po prawej stronie zauważysz kobietę o imieniu Dral. Porozmawiaj z nią, aby poznać kolejną aktywność poboczną dotyczącą kotłów. W tym konkretnym przypadku będzie to Kocioł: Sigma.

Porozmawiaj z Mareą, dzięki czemu dowiesz się o granicach pomiędzy krainami. Dopytaj także o Fort Carja, skażenie i kilka innych spraw, aby dowiedzieć się więcej na temat świata gry. Zanim rozpoczniesz podróż do dwóch skażonych stref, o których mówiła kobieta, możesz także pomówić z Denem przy jednym z domów, aby odblokować zadanie Sanktuarium.

Inne zadanie odblokujesz z kolei rozmawiając z Taimem, który zgłosi zapotrzebowanie na skóry dzików. Zdobędziesz je podczas zadania Szczęście w łowach. Rozmowa z ostatnią zaznaczoną postacią, Lutem, wskaże ci kolejną misję z cyklu Terenów łowieckich. Na razie jednak wróćmy do naszego aktualnego zadania z głównego wątku fabularnego. Udaj się do najbliższej skażonej strefy.

Oczyszczenie skażonych stref

Na skażone strefy będziesz napotykał w grze bardzo często. Zajęcie się nimi spowoduje konieczność wybicia wszystkich niebezpiecznych maszyn znajdujących się tam. Walka z nimi wygląda podobnie, jak w przypadku zwykłych maszyn, choć obrażenia zadawane przez nie są na pewno niebezpieczniejsze. Miej to na uwadze i gdy będziesz podchodzić do kolejnych stref, upewnij się, że jesteś wystarczająco uzbrojony i przygotowany.

028
Skażone maszyny łatwo poznać. Mają podświetlone na czerwono elementy. Wyglądają pięknie, ale są śmiertelnie niebezpieczne.

Pamiętaj, że nawet jeden cios zadany przez skażoną maszynę może spowodować twoją natychmiastową śmierć! Nie lekceważ zatem zagrożenia i stosuj cały czas uniki oraz leczenie, gdy otrzymasz obrażenia. Co ciekawe, skażone maszyny są bardzo wrażliwe na ogień. Strzelaj do nich płonącymi strzałami i zwabiaj w pułapki zastawione potykaczem.

Po oczyszczeniu pierwszej strefy udaj się w kierunku drugiej. Po drodze możesz zapisać stan gry i porozmawiać z Lubavadem w niewielkim obozie. W ten sposób odblokujesz misję poboczną Nieprzygotowani. Na tę chwilę jednak ruszaj przed siebie do kolejnej zakażonej strefy. Tam nie przekraczaj rzeczki, ale pozostań na pierwszym brzegu. Wykorzystaj to miejsce do zastawienia pułapki przy użyciu potykacza. Dobijaj ogłuszone maszyny.

Spis treści: Horizon Zero Dawn - Poradnik, Solucja

Następnie: Horizon Zero Dawn - Miasto Słońca

Fort graniczny Carja

Teraz pozostaje już tylko dostać się do fortu granicznego. Zanim jednak udasz się w kierunku znacznika misji, wykorzystaj najbliższe ognisko do zapisu stanu gry oraz pozbieraj łupy z pokonanych skażonych maszyn. Po dotarciu do Fortu Carja okaże się, że jest on atakowany przez kolejne zabite maszyny.

Pomagamy więc tamtejszym plemiennikom w zlikwidowaniu zagrożenia, w tym skaziciela, z którym mierzyłeś się już wcześniej. Tym razem jest to wersja niebezpieczniejsza, która dodatkowo będzie chwytać wielkie skały i rzucać nimi w twoim kierunku. Wykonuj więc bardzo często uniki. Przeszukaj pokonane maszyny, po czym podejdź do bramy. Gdy ta się otworzy, wejdź do środka. Misja dobiegnie końca, a kolejna, Miasto Słońca, będzie nie mniej interesująca.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

O autorze

Jerzy Daniłko

Jerzy Daniłko

Redaktor Naczelny

Jerzy jest redaktorem naczelnym Eurogamer.pl. Z serwisem współpracuje od początku, a w ostatnim czasie nadzorował pracę działu poradników. Relaksuje się gotując i jeżdżąc autem w długie trasy. Nie lubi nudy, zastojów i głośnych sąsiadów.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami