Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Metro Exodus - Wołga: przejazd drezyną, zajezdnia, port, statek

Wkradamy się na holownik handlarzy i korzystamy z niego do ucieczki.

W poprzedniej części dotarliśmy do wschodniej lokacji w Wołdze o nazwie terminal. Po przejściu przez niego zdobywamy drezynę, którą trzeba będzie teraz pokierować, aby dojechać do Aurory.

To jednak nie wszystko, ponieważ po drodze trzeba będzie jeszcze zdobyć z zajezdni bandytów dodatkowy wagon, umożliwiający przejazd pociągiem większej liczby osób, w tym uratowanym z cerkwi Katii i Nastii.

Zanim rozpoczniesz podróż podejdź do zamkniętych drzwi na końcu toru. Z lewej strony jest zawór. Przekręć go, aby podnieść wrota i umożliwić drezynie wyjazd. Następnie udaj się do zdobytego pojazdu, odwróć się w fotelu i zacznij jechać przed siebie.


Droga do zajezdni i wagon

Rozpędź pojazd i jedź cały czas przed siebie. Przy okazji otrzymasz kilka komunikatów z załogi Aurory, którzy będą już wiedzieli o sukcesie Artema.

W pewnym momencie dojedziesz do ślepego zaułka zakończonego czarno-białą przeszkodą. Trzeba wtedy cofnąć pojazd przed miejsce skrzyżowania torów. Zlokalizuj zwrotnicę (1) po prawej strony torów, przy palącej się beczce i przestaw ją.

Dzięki temu tory zostaną przestawione. Wróć do drezyny i ruszaj dalej, tym razem skręcając na skrzyżowaniu w lewo. Teraz musisz zdecydować, w jaki sposób, chcesz rozwiązać kwestię związaną do zajezdni.

Ta jest bowiem opanowana przez bandytów. Jeśli przejedziesz drezyną przez drewnianą ścianę na torach, to przeciwnicy od razu ogłoszą alarm i zaatakują Artema. Trzeba będzie wtedy stanąć do regularnej walki. Możesz tak uczynić albo, najlepiej pod osłoną nocy, wkraść się wrogi teren i wyeliminować przeciwników po cichu.

Bez względu na podjęty wariant pod wejściu do zajezdni zlokalizuj drabinę, po której wejdziesz na wyższe piętro lokacji. Potem przejdź przez pokój mieszkalny i skieruj się do dźwigni (2). Przestaw ją, co otworzy przejazd. Wróć do drezyny i wjedź do budynku, gdzie nastąpi automatyczne podłączenie wagonu.


Droga do portu i porwanie holownika

Zacznij jechać drezyną przed siebie i kontynuuj podróż, aż dotrzesz do Aurory. Na miejscu porozmawiaj z kompanami, od których dowiesz się o zbiórce oddziału uderzeniowego w porcie.

Udaj się na południe (możesz skorzystać z wieży radiowej, żeby użyć kabla do szybkiej podróży) i wejdź na szczyt dużego, portowego dźwigu (3). Na górze spotkasz Annę, która opisze sytuacje i powie, w których miejscach przyszykował się oddział uderzeniowy.

Dowiesz się również, że sam masz zdecydować o tym czy dopuścisz się otwartego szturmu z ofiarami śmiertelnymi czy też wybierzesz cichy wariant, z możliwością ogłuszania rywali. Jeśli zdecydujesz się na drugie rozwiązanie, to najlepiej jest poczekać do zmroku. Możesz na niego poczekać w pobliskiej lokacji, od której dostaniesz się z dźwigu.

Uwaga 1 - w momencie rozpoczęcia szturmu stracisz możliwość eksplorowania Wołgi. Dlatego jeśli chcesz zebrać wszystkie sekrety czy ulepszenia, to należy uczynić to wcześniej.

Uwaga 2 - wariant skradankowy i ewentualne ogłuszanie wrogów, a nie ich zabijanie, wpłynie finalnie na to czy Kniaź przeżyje dalszą podróż. Jeśli zdecydujesz się na brutalną siłę, to nasz kompan niedługo umrze.

Jeśli zdecydowałeś się na otwartą walkę, to wystarczy zaatakować któregoś z rywali, a po chwili dojdzie do strzelaniny. Eliminuj z kompanami kolejnych wrogów, wbiegnij na statek i kieruj się w stronę holownika przy jego dziobie.

W przypadku wybrania wariantu cichego zejdź na dół, poczekaj na dogodny moment i obezwładnij pierwszego strażnika (4). Ponownie wyczekaj, aż przeciwnicy z prawej nie będą patrzeć i zejdź po schodach (5) na dół. Rusz przed siebie i obezwładnij wartownika, a potem spawacza.

Po wejściu na pokład z lewej strony zobaczysz grupę rozmawiających żołnierzy. Skręć w prawo i przejdź na drugą burtę statku. Trzymając się cały czas prawej strony przejdź do przodu (6) między skrzyniami, a barierką. W ten sposób ominiesz wartowników z lewej.

Korzystając z ciemności i schronienia, zapewnianego przez okoliczne skrzynie, posuwaj się do przodu.

W końcu dotrzesz do okrągłej przejściówki, między pokładami. Poczekaj, aż wartownik z przodu nie będzie patrzył w lewo, po czym zeskocz na drewnianą platformę (7) unoszącą się na beczkach.

Przejdź na pokład przed sobą i ruszaj dalej, przemykając między skrzyniami i pojemnikami (8) z lewej strony.

Podążaj cały czas przed siebie, mijając kolejnych wrogów. W końcu dotrzesz w ten sposób do holownika. Na prawej burcie przechadza się jeden wartownik - możesz go ogłuszyć lub ominąć. Najważniejsze jest dotarcie do drzwi (9).

Po przejściu przez nie dotrzesz do kapitana, który się podda. W tym momencie rozpocznie się finalna w Wołdze, podróż w stronę mostu.


Read this next