Sekiro - walka: parowanie, uniki, kontratak

Wszystko o odbijaniu ciosów, unikania ich i kontratakowaniu.

Na tej stronie zamieśliliśmy informacje o tym, jak się bronić przed atakami wrogów w Sekiro: Shadows Die Twice.

Więcej na temat innych aspektów związanych z walką znajdziesz na stronie:

Poszczególne elementy walki można trenować z Hanbeim Nieśmiertelnym, który znajduje się w lokacji Zaniedbana świątynia. To dobry nauczyciel, przy którym możemy czuć się bezpiecznie. Warto skorzystać z jego usług, dzięki niemu bowiem szybko podszkolimy umiejętności walki.

Parowanie ataków przeciwnika

Wrogowie, tak samo jak i my, wyprowadzają ataki. Aby ich uniknąć możemy:

  • sparować uderzenie,
  • wykonać unik,
  • odskoczyć.

Parowanie ciosów polega na wyciągnięciu miecza, którym osłonimy się przed atakiem wroga. O ile większość ataków shinobi odbije, to należy pamiętać, że nie może tego robić w nieskończoność. Parowanie zwiększa poziom paska postury, więc czasami lepiej wykonać unik lub odskoczyć, niż długo bronić się z wyciągniętą kataną.

047

Trzymając cały czas przycisk odpowiedzialny za parowanie (L1 na PS4, LB na XBO lub PPM na PC), Wilk obroni się przed ciosem. Jednak obicie uderzenia w odpowiednim momencie, czyli w chwili gdy przeciwnik wyprowadza atak, spowoduje, że naruszymy posturę rywala. Może zdarzyć się tak, że odpowiednie wykonanie parowania przełamie postawę oponenta i będziemy mogli zadać mu śmiertelny cios.

Parowanie służy również do odbijania ataków dystansowych oponentów.

Niektórych ciosów nie można sparować, jesli nie posiadamy odpowiedniej umiejętności. Łatwo rozpoznasz ten typ ataku po czerwonym symbolu, który pojawi się na ekranie. Wówczas lepiej wykonać unik lub odskok, a jeżeli shinobi poznał zdolność Kontry Mikiri, może odbić uderzenie i wykonać kontrę. Jednak, aby ta czynność przyniosła pozytywny skutek, należy w odpowiednim momencie nacisnąć przycisk odpowiedzialny za unik.

Wykonywanie uników i odskoków, kontratakowanie

Uniki i odskoki świetnie sprawdzają się do wówczas, gdy nie możemy sparować ciosów lub po prostu musimy oddalić się od przeciwnika.

045

Uniki stosujemy, gdy chcemy skontrować atak rywala. Dzięki dobrze wykonanemu unikowi w bok, nie tylko nie otrzymamy obrażeń, ale także oszukamy rywala, który wystawi się na nasz atak. Jest to doskonała okazja do zadania serii ciosów. Jeśli jesteśmy oddaleni od przeciwnika, warto wówczas do niego podbiec, aby wyprowadzić uderzenie.

Skoki do tyłu lub na bok są podobne w działu do uników, ale mają większy zasięg. Służą raczej do oddalania się od przeciwnika. Unik jest bardziej ryzykownym rozwiązaniem, ale umożliwia wyprowadzenie kontry.

044

Wykonany w odpowiednim momencie skok na przeciwnika doprowadzi do tego, że shinobi odbije się od niego. Spadając, może wykonać atak, który zada wrogowi obrażenia.

Reklama

Skocz do komentarzy (3)

Hyper Scape od Ubisoftu ujawnione. Gameplay z darmowego battle royale

Gra, na którą wpływają widzowie na Twitchu.

[PLOTKA] Gwiazda "Breaking Bad" otrzymała rolę w Far Cry 6

Giancarlo Esposito wystąpi podobno w grze Ubisoftu.

Aż trzy miliony sprzedanych egzemplarzy niezależnego Dead Cells

Twórcy przedstawiają informacje o dużej aktualizacji.

Digital FoundryCzy cena PS5 Digital Edition może być niższa? - analiza Digital Foundry

W teorii: usunięcie napędu Blu-ray stwarza pewne możliwości.

PS Plus: lipiec 2020 - pełna oferta

Aż trzy gry na 10-lecie usługi.

Komentarze (3)