Skip to main content

Metro Exodus - sekrety i znajdźki (Tajga): dzienniki i pocztówki

Poznaj lokalizacje poszczególnych dokumentów i kartek z widokami.

W porównaniu do Wołgi oraz Morza Kaspijskiego, Tajga posiada nieco bardziej zamkniętą i liniową strukturę. Chociaż po włączeniu mapy wydaje się, że teren jest spory, to w rzeczywistości będziemy przemieszczać się stale na północ wzdłuż zachodniego brzegu rzeki.

W związku z ograniczeniem naszej wolności, nie będziemy w stanie wracać do wielu poprzednich lokacji. Dlatego ważne jest, żeby zbierać sekrety od razu po rozpoczęciu rozdziału.

W Tajdze znajdziemy:

• 18 stron dziennika
  • 5 pocztówek

Poniżej podajemy ich lokalizacje w kolejności, w jakiej występują w tym rozdziale.

Pocztówka #15

Wejdź do budynku na prawo od posągu, na którym jest kusza. Pocztówkę znajdziesz na szybie na regale w drugim pokoju.

Notatka przy bełcie

Przy opuszczaniu pierwszej wioski, w której znalazłeś kuszę, będziesz przechodził przez drewnianą bramę. Notatka będzie przytwierdzona do wrót strzałą.

Niewysłany list

Po minięciu pomnika Lenina wejdź do niebieskiego budynku szkoły, który stoi z prawej strony uliczki. Dokument będzie na ławce na wprost wejścia.

Pocztówka #16

Po spotkaniu piratów na zawalonym moście. Zejdź na dół i skieruj się w lewo. Ścieżka prowadzi do zniszczonego ogrodzenia i biblioteki. Wejdź do niej i podnieś pocztówkę ze ściany regału.

Notatka dziecka

Wróć do zniszczonego mostu, gdzie spotkałeś piratów i wejdź do wioski. Na prawo od wejścia, w budynku z zielonymi deskami, znajdziesz nieco zabawek. Przejdź do kolejnego pomieszczenia, a na blacie z misiem będzie dokument.

Uroczysta przysięga

Na szczycie wieży, gdzie nawiążesz radiowy kontakt z załogą Aurory. Dokument będzie leżał na skrzyni na wprost schodów.

Zakurzony notatnik

Po scence z niedźwiedziem przeganiającym stado wilków wejdź do lasu na lewo od drogi. Znajduje się tu domek na drzewie. Wejdź do niego i podnieś dokument znajdujący się na szafce z prawej.

Dziennik alchemika

Ze wspomnianego wyżej domku na drzewie zjedź przy pomocy linki na drugi brzeg rzeki. Znajdziesz tu drewnianą chatkę, a w niej leżący na łóżku dokument.

Zaginiony dziennik

Na prawo od chatki na drzewie znajduje się rzeka, a przy niej przystań z pionierem. Przed małym molo jest skład na narzędzie, a w nim, na skrzyni z lewej, poszukiwany dokument.

Zakurzony dziennik

Na lewo od drabiny, po której masz wejść na skalną ścianę. Znajdziesz tu podświetlony na zielono tunel, który prowadzi do kryjówki. To właśnie w niej znajdziesz kolejny sekret.

Staranna notatka

Po zdobyciu plecaka zaczniesz iść w stronę obozu pionierów. Zanim się do niego zbliżysz skręć w lewo, a po chwili dotrzesz do drewnianej chatki. Dziennik będzie na wprost wejścia.

Nabazgrana notatka

Na prawo od głównego wejścia w obozie pionierów, znajduje się drewniana chata. Dokument leży na stole.

Wymięty list

Po przejściu przez obóz pionierów dotrzesz do wąwozu. Z prawej strony jest wejście do jaskini. Udaj się tam i podnieś dokument leżący na skrzyni z prawej.

Pognieciona notatka

W tej samej jaskini, co poprzedni dokument. Idąc dalej natkniesz się na ciało pioniera. To właśnie przy nim znajdziesz sekret.

Pocztówka #17

Znajdziesz ją w obozie bandytów (tym, w którym możesz uwolnić więźnia), a konkretnie w drewnianym domu na wzgórzu. Pocztówka wisi na ścianie.

Zabrudzony dziennik

Przejdź przez obóz bandytów i drewnianą palisadę, za którą znajduje się plaża. Skręć w prawo i idź, aż dotrzesz do stołu ze zwłokami. Dokument leży właśnie na nim.

Lista myśliwego

Na prawo od wejścia na cmentarz znajdują się zwłoki. Przy nich znajdziesz torbę z poszukiwanym dokumentem.

Wyblakła notatka

W drodze z cerkwi do obozu piratów będziesz mijał z prawej strony altankę. Poszukiwany sekret znajdziesz właśnie w niej.

Złożona notatka

W obozie piratów, na parterze budynku, gdzie znajduje się dźwignia zwalniająca łódź. Notatka leży na stole na wprost wejścia.

Pocztówka #18

Znajdziesz ją w pokoju z admirałem - wisi na ścianie z prawej.

List nasiąknięty krwią

Po uruchomieniu generatora i otworzeniu wrót na górze schodów, trafisz na korytarz. Na jego środku będą leżały zwłoki, a przy nich dokument.

Niedokończony list

Po spotkaniu Aloszy i wejściu do ruin miasta, przejdź do drewnianego domu z prawej. Dokument będzie leżał na stole.

Pocztówka #19

W tym samym domu, co poprzedni dokument. Przejdź do pokoju z lewej, a pocztówka będzie na ścianie przy drzwiach.