God of War - Wnętrze góry: mroczne jaskinie, wagon, walka z bossem (Troll), chwytak

Dochodzimy do kopalni i uruchamiamy windę na szczyt.

W poprzedniej części poradnika opisaliśmy, w jaki sposób dostać się w pobliże wielkiego, kamiennego tronu, na którym znajduje się posąg z jelenią głową.

Po dotarciu w jego pobliże ruszaj przed siebie, gdzie przejdź przez podwójne drzwi.

Na miejscu natkniesz się na kilku draugrów - uważaj, ponieważ dysponują dość silną bronią w postaci ognistych mieczy.

Dzięki nim mogą nie tylko podpalić Kratosa, ale także wywoływać falę uderzeniową i atakować z dystansu.

Zanim wyruszysz dalej warto skręcić do zaułka z prawej. Znajduje się tu drewniana ściana, której nie można zniszczyć.

Zerknij jednak na prawo od niej, a dostrzeżesz małe przejście. Możesz z niego skorzystać, żeby dotrzeć do miejsca ze skrzynią.

093

Aby przejść dalej wejdź na kamienne podwyższenie z lewej strony, po czym zacznij wdrapywać się na górę. Następnie przejdź w prawo i zeskocz na dół. Kontynuuj, aż do drewnianych wrót, które unieś przy pomocy mechanizmu z lewej. Przejdź dalej, a dotrzesz do serca góry.

094

Przed sobą zobaczysz ogromne szczypce podnośnika. Spójrz w prawo, a ujrzysz mechaniczne koło, z którym wejdź w interakcję. Po krótkiej scence, zacznij je obracać. Po chwili na arenie pojawi się oddział wrogów - część wojowników i część strzelców, stojących na podwyższeniach (postaraj się ich wyeliminować w pierwszej kolejności).

Po bitwie wejdź do tunelu, z którego wybiegły potwory. Za nim znajdziesz znanego już krasnoluda Broka, u którego możesz ulepszyć sprzęt lub zakupić nowe elementy. Ruszaj dalej w lewą stronę, gdzie natkniesz się na most z przepaścią, przez którą przeskocz. Po chwili dotrzesz do placu z kolcami. Kiedy Atreus wejdzie do małego przejścia z prawej, rzuć toporem w złote, drewniane skrzydło (1), po czym przejdź przez przejście, gdzie odchylą się kolce (2).

095

Dotrzesz do drzwi z kolcami. Aby je otworzyć rzuć toporem w prawy, górny narożnik. W nowym miejscu rozpraw się z kilkoma przeciwnikami. Zwróć uwagę na ciężki wagon - podejdź do niego i zacznij go przesuwać. Kiedy się zatrzyma zniszcz linę z prawej i kontynuuj, aż podjedziesz do miejsca, gdzie będziesz mógł przez wagon wskoczyć na skałę z prawej.

Przejdź przez tunel, podnosząc po drodze głaz. W końcu dotrzesz do miejsca z łańcuchem. Skorzystaj z niego, żeby unieść duże, drewniane wrota. Zejdź po łańcuchu na dół i przejdź przez nie do kolejnej lokacji.

096

Obejdź wagon i zacznij ponownie pchać go do przodu. Ustaw go tak, aby można było wskoczyć z niego na podwyższenie z lewej strony. Kiedy to zrobisz rusz przed siebie (po drodze przeszukaj skrzynię z lewej strony).

Na końcu drogi znajdziesz wielki głaz. Podejdź do niego i zacznij wciskać kółko tak długo, aż zrzucisz go na dół i uwolnisz linę. Zeskocz wtedy na arenę poniżej.

097

Po chwili w lokacji pojawi się potężny przeciwnik - troll Jarn Fotr. Jest to wróg korzystający z ataków lodowych, jednak taktyka walki nie odbiega zbytnio od pojedynków z innymi trollami.

• Na arenie znajdują się dwa miejsca (1, 2), gdzie możesz obiegać trolla i chronić się przed jego atakami. Korzystaj z nich, jak z osłony.
  • Samego trolla najlepiej atakować z dystansu, starając się trafiać go toporem w głowę.
  • Kiedy widzisz, że przymierza się do potężnego ataku, koniecznie ukryj się za osłoną lub wykonuj uniki.
  • W dalszej części starcia do trolla będą dołączać draugry. Możesz wtedy przemieszczać się między osłonami i eliminować ich z dystansu w pierwszej kolejności.
098

Po zabiciu wielkiego przeciwnika podnieś to, co zostanie na polu bitwy (w tym mroźny płomień umożliwiający ulepszenie topora Lewiatan). Następnie podejdź do mechanicznego koła (1) i przy jego pomocy podnieś kamienny blok.

W ten sposób opuścisz też chwytak. Kiedy ten znajdziesz się na dole, rzuć toporem w mechanizm na prawo od koła (2), co go zablokuje. Udaj się w stronę wagonu i przepchnij go pod chwytak. Następnie wejdź na szczyt wagonu i przywołaj topór, dzięki czemu błyskawicznie dostaniesz się na górę.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.