God of War - Wnętrze góry: mroczne jaskinie, wagon, walka z bossem (Troll), chwytak

Dochodzimy do kopalni i uruchamiamy windę na szczyt.

W poprzedniej części poradnika opisaliśmy, w jaki sposób dostać się w pobliże wielkiego, kamiennego tronu, na którym znajduje się posąg z jelenią głową.

Po dotarciu w jego pobliże ruszaj przed siebie, gdzie przejdź przez podwójne drzwi.

Na miejscu natkniesz się na kilku draugrów - uważaj, ponieważ dysponują dość silną bronią w postaci ognistych mieczy.

Dzięki nim mogą nie tylko podpalić Kratosa, ale także wywoływać falę uderzeniową i atakować z dystansu.

Zanim wyruszysz dalej warto skręcić do zaułka z prawej. Znajduje się tu drewniana ściana, której nie można zniszczyć.

Zerknij jednak na prawo od niej, a dostrzeżesz małe przejście. Możesz z niego skorzystać, żeby dotrzeć do miejsca ze skrzynią.

093

Aby przejść dalej wejdź na kamienne podwyższenie z lewej strony, po czym zacznij wdrapywać się na górę. Następnie przejdź w prawo i zeskocz na dół. Kontynuuj, aż do drewnianych wrót, które unieś przy pomocy mechanizmu z lewej. Przejdź dalej, a dotrzesz do serca góry.

094

Przed sobą zobaczysz ogromne szczypce podnośnika. Spójrz w prawo, a ujrzysz mechaniczne koło, z którym wejdź w interakcję. Po krótkiej scence, zacznij je obracać. Po chwili na arenie pojawi się oddział wrogów - część wojowników i część strzelców, stojących na podwyższeniach (postaraj się ich wyeliminować w pierwszej kolejności).

Po bitwie wejdź do tunelu, z którego wybiegły potwory. Za nim znajdziesz znanego już krasnoluda Broka, u którego możesz ulepszyć sprzęt lub zakupić nowe elementy. Ruszaj dalej w lewą stronę, gdzie natkniesz się na most z przepaścią, przez którą przeskocz. Po chwili dotrzesz do placu z kolcami. Kiedy Atreus wejdzie do małego przejścia z prawej, rzuć toporem w złote, drewniane skrzydło (1), po czym przejdź przez przejście, gdzie odchylą się kolce (2).

095

Dotrzesz do drzwi z kolcami. Aby je otworzyć rzuć toporem w prawy, górny narożnik. W nowym miejscu rozpraw się z kilkoma przeciwnikami. Zwróć uwagę na ciężki wagon - podejdź do niego i zacznij go przesuwać. Kiedy się zatrzyma zniszcz linę z prawej i kontynuuj, aż podjedziesz do miejsca, gdzie będziesz mógł przez wagon wskoczyć na skałę z prawej.

Przejdź przez tunel, podnosząc po drodze głaz. W końcu dotrzesz do miejsca z łańcuchem. Skorzystaj z niego, żeby unieść duże, drewniane wrota. Zejdź po łańcuchu na dół i przejdź przez nie do kolejnej lokacji.

096

Obejdź wagon i zacznij ponownie pchać go do przodu. Ustaw go tak, aby można było wskoczyć z niego na podwyższenie z lewej strony. Kiedy to zrobisz rusz przed siebie (po drodze przeszukaj skrzynię z lewej strony).

Na końcu drogi znajdziesz wielki głaz. Podejdź do niego i zacznij wciskać kółko tak długo, aż zrzucisz go na dół i uwolnisz linę. Zeskocz wtedy na arenę poniżej.

097

Po chwili w lokacji pojawi się potężny przeciwnik - troll Jarn Fotr. Jest to wróg korzystający z ataków lodowych, jednak taktyka walki nie odbiega zbytnio od pojedynków z innymi trollami.

  • Na arenie znajdują się dwa miejsca (1, 2), gdzie możesz obiegać trolla i chronić się przed jego atakami. Korzystaj z nich, jak z osłony.
  • Samego trolla najlepiej atakować z dystansu, starając się trafiać go toporem w głowę.
  • Kiedy widzisz, że przymierza się do potężnego ataku, koniecznie ukryj się za osłoną lub wykonuj uniki.
  • W dalszej części starcia do trolla będą dołączać draugry. Możesz wtedy przemieszczać się między osłonami i eliminować ich z dystansu w pierwszej kolejności.
098

Po zabiciu wielkiego przeciwnika podnieś to, co zostanie na polu bitwy (w tym mroźny płomień umożliwiający ulepszenie topora Lewiatan). Następnie podejdź do mechanicznego koła (1) i przy jego pomocy podnieś kamienny blok.

W ten sposób opuścisz też chwytak. Kiedy ten znajdziesz się na dole, rzuć toporem w mechanizm na prawo od koła (2), co go zablokuje. Udaj się w stronę wagonu i przepchnij go pod chwytak. Następnie wejdź na szczyt wagonu i przywołaj topór, dzięki czemu błyskawicznie dostaniesz się na górę.