W poprzedniej części poradnika opisywaliśmy pierwszą walkę z grupą przeciwników nazywanych Draugurami.

Jest to jeden z podstawowych rodzajów rywali, którzy dość często będą stawać na drodze Kratosa.

Chociaż nie są zbyt silni, to nie należy ich lekceważyć, ponieważ często atakują w grupach.

Dlatego ważne jest, aby nie dać się przez nich okrążyć. Po zakończonym pojedynku rusz przed siebie, kierując się do miejsca, gdzie na Kratosa czeka syn.

Po chwili dotrzesz do kamiennego kręgu z zielonym, lśniącym przedmiotem. Są to kamienie życia. Kiedy wejdziesz z takim w interakcję, to część życia głównego bohatera zostanie zregenerowana. Możesz teraz wyruszyć za synem lub skierować się do przejścia z drewnianą przeszkodą. Jeżeli skorzystasz z drugiego wariantu, to zniszcz przeszkodę.

008

Dotrzesz na plac z sarkofagiem zablokowanym przez magiczne pieczęcie. Aby go otworzyć należy je znaleźć i zniszczyć. Pierwsza jest w zniszczonym sarkofagu z lewej strony placu, druga na prawo od głównego sarkofagu, a trzecia w narożniku z prawej strony lokacji (należy w nią rzucić toporem).

W ten sposób odblokujesz sarkofag, w którym znajdziesz Jabłko Idunn. W sumie jest ich do znalezienia dziewięć, a zebranie trzech spowoduje stałe zwiększenie poziomu życia bohatera. Zanim udasz się do syna możesz jeszcze sprawdzić ścieżkę z czerwoną flagą. Dojdziesz nią do łańcucha, po którym możesz dostać się na dół do miejsca z wilkami i artefaktem (figurka konia).

009

Bez względu na to czy zdecydowałeś się zabrać Jabłko Idunn i artefakt czy też nie wróć do syna i kontynuuj. Otwórz wrota świątyni i ruszaj dalej. W pewnej chwili dotrzecie do placu z kilkoma Draugrami. Rozpraw się z nimi (możesz rozpocząć walkę od rzutu toporem w celu osłabienia wybranego rywala).

Po walce warto skierować się do bramy z prawej strony lokacji. Znajdziesz za nią kilka wilków, po pokonaniu których znajdziesz artefakt (figurka wojownika) oraz sarkofag ze sporą ilością srebra. Po ich zebraniu wróć do lokacji z zamkniętą bramą.

010

Na górze na prawo od bramy znajduje się kosz - jeśli rzucisz w niego toporem to na dół spadnie nieco srebra. Aby otworzyć przejście do dalszej części etapu podejdź do łańcucha z lewej i zacznij ciągnąć go na dół. W ten sposób uniesiesz bramę - przejdź wtedy w tryb rzutu toporem i rzuć nim w symbol nad bramą.

W ten sposób zamrozisz mechanizm związany z ruchem bramy, przez co otworzysz przejście do dalszej części etapu. Przyzwij topór, dzięki czemu otworzysz kolejne przejście. Możesz teraz od razu ruszyć za synem albo skręcić w lewo.

011

Znajdziesz tu sarkofag oraz łańcuch, po którym dotrzesz do nowej lokacji. Z prawej jest grota - rzuć toporem w znak zawieszony na łańcuchu, dzięki czemu będziesz mógł dojść do jaskini ze skarbami. Po jej opuszczeniu udaj się w prawo, a dotrzesz na schody.

Jeśli z nich skorzystasz, to dotrzesz do lokacji z ołtarzem wilków, co rozpocznie nową pracę o nazwie Nie tylko legendy.

012

Bez względu na to czy zdecydowałeś się na eksplorację czy też nie, zacznij po raz kolejny podążać za synem. Po chwili dotrzecie do pasącego się jelenia, a Kratos podejdzie do syna.

Kiedy to nastąpi będziesz musiał pomóc chłopakowi w oddaniu strzału. Wciśnij i przytrzymaj R2, po czym celownikiem (prawy analog) najedź na zwierzę. Kiedy w niego wymierzysz wciśnij kwadrat, aby oddać strzał.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Więcej artykułów od Michał Basta