Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Lies of P - Klasztor Arche: zewnętrzny mur

Dochodzimy do Klasztoru Arche.

Przygoda w Lies of P trwa dalej. Po tym jak przeszliśmy przez Czarne Wybrzeże, przemierzamy dalszą część lokacji, by dostać się do Klasztoru Arche.


Na tej stronie:


Droga przez zewnętrzny mur

Po odpoczynku przy Stargazera wróć skrótem na mostek z przeciwnikami. Pokonaj ich i idź prosto, do miejsca, które wcześniej ominęliśmy. W środku znajdują się kolejne dwie czworonożne bestie. Zabij je, a następnie idź w lewo.

Dojdziesz do przeciwnika, który ostrzeliwał cię z góry. Zabij go i skręć w lewo. W pokoju z lewej znajduje się kolejna bestia oraz ampułka specjalnego oczyszczenia. Możesz jednak ominąć pomieszczenie i przejść prosto.

W pomieszczeniu wejdź po schodach na górę. Zobaczysz wytrzymałą bestię. Pokonaj ją i otwórz skrzynkę, która leży w pomieszczeniu, z której wyszła. Znajdziesz w niej wielką szablę kwasu. Następnie przejdź w prawo.

Gdy wyjdziesz na zewnątrz i wejdziesz po schodach, dotrzesz do drogi, przy której znajduje się znany już symbol alchemików. Zanim przejdziesz dalej, możesz zeskoczyć niżej (1), by zebrać przedmioty z dachu - ampułkę specjalnego oczyszczenia i księżycowy kamień pełni przymierza. Następnie wejdź do wieży po prawej (2).

Będąc w wieży, uważaj na pułapkę. Przy niektórych ścianach znajduje się twarz, której oczy zaczną świecić, gdy podejdziesz bliżej. Po chwili mechanizm zostanie aktywowany, wypuszczając ze ściany walec, który zepchnie cię w dół. Wejdź na górę i użyj odznaki przy ścianie z symbolem, by otworzyć przejście na zewnątrz.

Wyjdź z wieży i przejdź przez powstały most. Po drugiej stronie znajduje się kolejna silna bestia. Możesz spróbować ją zabić, ale ponownie na dachu wyżej znajduje się mechaniczna balista, dlatego lepszym pomysłem będzie przebiegnięcie do przejścia na końcu i wejście schodami po lewej, by zabić przeciwnika obsługującego balistę.

Pokonaj przeciwników i wróć na dół. W skrzynce znajdziesz ramę LADA F350. Następnie ponownie idź na koniec, ale tym razem skręć w prawo, by odblokować skrót do Stargazera.

Wróć do miejsca, w którym znajdowała się balista i wejdź na górę drabiną po lewej stronie. Przejdź dalej. Dotrzesz do dużej komnaty. Idąc w lewo (3) znajdziesz księżycowy kamień pełni. Gdy go zbierzesz, wróć i skręć w prawo (4).


Sanktuarium Trójcy

Zejdź niżej. Zobaczysz przejście z desek, jednak uważaj na znajdującego się za kolumną przeciwnika, który rozpyla chmurę nakładającą efekt zakłócenia. Gdy znajdziesz się po drugiej stronie, zejdź po drabinie z lewej. Możesz również skręcić w prawo – na końcu korytarza znajdziesz katalizator baśni, ale uważaj na pułapkę, która aktywuje się po nadepnięciu na płytkę naciskową.

Będąc na dole, możesz zobaczyć belkę (5) prowadzącą do skrzynki. NIE WCHODŹ NA NIĄ!. Jeśli to zrobisz, belka załamie się pod twoim ciężarem. Zamiast tego użyj drabiny (6).

Na dole czeka cię walka z przeciwnikiem atakującym pięściami i kopnięciami. Gdy go pokonasz, możesz otworzyć drzwi do Sanktuarium Trójcy (7), pod warunkiem, że posiadasz Klucz Trójcy Wybrańca.

W środku spotkasz Arlecchino, z którym możesz porozmawiać, by dowiedzieć się, kim tak naprawdę jest. Dostaniesz od niego pelerynę alchemika oraz kwarc.


Droga do wyrwy w Katedrze

Zanim przejdziesz dalej, wejdź do pomieszczenia, z którego wyskoczył silny przeciwnik – znajduje się ono obok drabiny prowadzącej na górę. Uważaj na płytki naciskowe na środku podłogi, a następnie wejdź do windy i zjedź na dół.

W korytarzu spotkasz obiekt doświadczalny 826. Porozmawiaj z nim, by otrzymać gest radości, a następnie otwórz drzwi znajdujące się na końcu korytarza, odblokowując tym samym skrót do Stargazera.

Wróć windą na górę, a następnie skorzystaj z kolejnej windy znajdującej się obok Sanktuarium Trójcy. Wjeżdżając na górę możesz przejść przez dziurę w ścianie – dojdziesz do skrzynki, w której znajduje się mechanizm legionu.

Będąc na górze pokonaj przeciwnika, któremu możesz rozbić pojemnik na plecach, by go ogłuszyć, a następnie wejdź na mostek. Na jego końcu znajduje się jeszcze jeden przeciwnik, wypuszczający opary zakłócenia. Dodatkowo, na moście pojawi się również międzywymiarowy motyl, z którego otrzymasz księżycowy kamień pełni. Uważaj jedynie, by nie zepchnął cię z mostu.

Idąc w lewo (8) odblokujesz skrót. Droga w prawo (9) prowadzi natomiast do pomieszczenia, w którym znajduje się Czarny Kot.

Jeśli podarujesz Kotu dukatowy owoc, będziesz mógł iść dalej. W innym wypadku pokonaj go, a następnie kontynuuj przejście. Gdy dotrzesz do windy, użyj jej i wjedź na górę, a następnie aktywuj znajdujący się tam Stargazer - znajdziesz się na wyrwie w Klasztorze Arche.


Następnie: Lies of P - Wyrwa w Klasztorze Arche

Spis treści: Lies of P - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Lies of P - Wejście do Klasztoru Arche: Czarne Wybrzeże

Read this next