Skip to main content

Baldurs Gate 3 - Zbierz sojuszników: lista wszystkich

Pomocnicy w ostatecznej bitwie.

Zadanie Zbierz sojuszników w BG3 pojawi się w twoim dzienniku już w akcie drugim. Aż do końca gry masz możliwość zrekrutowania różnorakich istot i ludzi, którzy pomogą ci w ostatecznym starciu na końcu gry. Na tej stronie prezentujemy listę wszystkich potencjalnych pomocników i sposoby na przeciągnięcie ich na swoją stronę.


Na tej stronie:


Dobrzy sojusznicy

Warto zaznaczyć, że decyzje podjęte już w pierwszym akcie będą miały wpływ na to, czy niektóre postacie będą chciały / mogły do ciebie dołączyć. Ostateczne starcie rozgrywa się pod koniec aktu trzeciego, gdy zdobędziesz trzy Netheryjskie kamienie.

Dostępni sojusznicy, to:

  • Bard Volo - najpierw zrekrutuj go w akcie pierwszym. Gdy opuści twój obóz odnajdziesz go w Dolnym mieście w akcie trzecim, gdy udasz się do fabryki Stalowej Straży - będzie przywiązany do wybuchowych beczek i musisz go wyzwolić
  • Wulbren lub Bracus Wroot - gnomy uwalniasz w Kuźni gryma. Później musisz podjąć się pomocy gnomom w Rivington. Uratuj gondian z fabryki, by móc zadecydować, po czyjej stronie się opowiesz i który z gnomów wspomoże cię w ostatecznym starciu. Oczywiście Bracus będzie dostępny tylko, jeśli uratowałeś go w misji Uratuj gnoma
  • Rolan - to jeden z grupy uchodźców, poznasz go już w pierwszym akcie. Kluczowym jest uratowanie go w akcie drugim. To nie wystarczy, by został twoim sojusznikiem - musisz jeszcze ukończyć zadanie Pieśń Nocy i wraz z Aylin pokonać Lorroakana
  • Dammon - jest to kowal z rasy diabelstw, którego spotkasz w każdym z aktów. Niedopuść do śmierci diabelstw w walce o Gaj Druidów w akcie 1 oraz adoptuj sowodźwiedzia (krok obowiązkowy) zaś w akcie drugim nic złego nie może stać się Isobel
  • Zevlor - nie dopuść do śmierci diabelstw w Gaju Druidów, zaś w akcie drugim uwolnij go z Wieży
  • Mol - uratuj diabelstwa w akcie 1, zaś w akcie trzecim wykradnij dotyczący jej kontrakt (1) z Domu Nadziei, by uwolnić ją od wpływu Rafaela w ramach zadania Zawrzyj układ z diabłem. Ważne: nie wspominaj jej o śmierci Rafaela (musisz zdać test umiejętności w trakcie rozmowy z nią)
  • Yurgir - demon, który dołączy do ciebie, gdy zyskasz jego przychylność w dwóch zadaniach: najpierw zyskaj jego przychylność w akcie drugim, potem przyjmij przekonaj go do współpracy (musisz zdać test umiejętności) podczas walki z Rafaelem w Domu Nadziei
  • Pani Aylin i Isobel - ukończ w pełni zadanie Pieśń Nocy i nie doprowadź do śmierci którejś z kobiet w akcie 2
  • Valeria - słonica-detektyw, ukończ zadanie związane z morderstwami w akcie trzecim i dostań się do Orin nie zabijając nikogo. W mrocznej świątyni znajdziesz Valerię i będziesz mógł ją uwolnić
  • Mizora - gdy Wyll jest twoim kompanem możesz uwolnić Mizorę z więzienia w trakcie zadania Pokonaj Ketherica Thorma, gdy będziesz w podziemiu - szczegóły znajdziesz tutaj. Kontynuując zadanie uwolnienia Wielkiego Księcia, Mizora pojawi się w twoim obozie - wybierając opcję dialogową "jeśli chcesz tu zostać, potrzebuję czegoś w zamian", by dołączyła do ciebie
  • Ulder Ravengard - musisz uwolnić Wielkiego księcia w ramach zadania pobocznego powiązanego z głównym wątkiem oraz uratować go z więzienia
  • Florrick - uwolnij ją z więzienia w akcie 3
  • Dziewięciopalczasta lub Zhentarimowie - w zależności od tego, po której stronie konfliktu się opowiesz, ci wspomogą cię w walce. Czas na decyzję nastąpi w trakcie zadania Wspomóż szychę półświatka
  • Dziwny wół - zignoruj go do czasu trzeciego aktu, gdzie zleci ci krótkie zadanie poboczne i chętnie wspomoże w finałowej walce
  • Kith'rak Voss - trzymaj jego stronę i doprowadź do uwolnienia Orfeusza. Jeśli ci się to nie powiedzie lub nie było twoim zamiarem, jest szansa, że spotkasz go tuż przed bitwą i będziesz mógł zwerbować go zdając test Perswazji
  • Ulma - znajdziesz ją w na północy Rivington w Obozie Gurów. Zleci ci pokonanie Cazadora (choć zadanie nie pojawia się w dzienniku), co związane jest z wątkiem Astariona. Jeśli więc z nią pogadasz i zechcesz pomóc swojemu kompanowi, będziesz mógł uzyskać dodatkową pomoc Ulmy w ostatecznej bitwie

Źli sojusznicy

Jeśli dokonałeś kontrowersyjnych wyborów w rozgrywce lub specjalnie wybrałeś ścieżkę "zła", możesz zrekrutować niektórych dobrych sojuszników, ale również kilku innych:

  • Ciotka Ethel - próbując uzyskać jej pomoc w akcie 1, w trakcie walki z nią w podziemiach możesz przystać na jej propozycję umowy, gdy zredukujesz znacząco jej zdrowie. Druga okazja pojawi się w akcie 3 w zadaniu Uratuj Vanrę
  • Lorroakan - trzymaj jego stronę, gdy doprowadzisz do niego Pieśń Nocy w akcie 3
  • Victoria - jest liderką kultystów wyznających Shar. Przyłączy się do ciebie, gdy wydasz jej Posępne Serce

Grywalni kompani

Twoi kompani bardzo chętnie pomogą ci w ostatecznej walce. Oczywiście będziesz mógł kontrolować tych, których wybierzesz do swojej drużyny, jednak niektórzy będą mogli w pewien sposób dołączyć do bitwy nie będąc aktywnymi postaciami.

  • Halsin - by druid zechciał do ciebie dołączyć, musisz podążać ścieżką dobra oraz nie dopuścić do jego śmierci uwalniając go z obozu goblinów w akcie 1 oraz uratować diabelstwa w walce o Gajd Druidów. Na koniec obudź Arta Cullagha w akcie 2
  • Jaheira - dołączy do ciebie w trzecim akcie. Jednak, aby zechciała walczyć z tobą w końcowej bitwie, musisz dodatkowo ukończyć w pełni zadanie Wspomóż szychę półświatka i nie doprowadzić do śmierci Minsca
  • Astarion - ukończ jego zadanie towarzysza pokonując Cazadora w akcie 3
  • Posępne Serce - ukończ zadanie towarzysza: zabij Pieśń Nocy i pomóż Posępnej zostać liderką ugrupowania w ramach zadania Zbadaj Dom żalu

Spis treści: Baldur's Gate 3 - Poradnik, Solucja

Zobacz także