Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

„Jesteście idiotami”. Swen Vincke krytykuje zwolnienia w branży i zatrudnia bezrobotnych twórców

Szef studia Larian nie szczędzi ostrych słów.

Swen Vincke - szef odpowiedzialnego za m.in. Baldur’s Gate 3 studia Larian - w obszernym wywiadzie wypowiedział się na temat trwającej w branży fali zwolnień. Twórca w dosadnych słowach krytykuje politykę redukcji etatów w wielu firmach i przyznaje, że dzięki temu udało mu się zatrudnić kilka talentów.

Rozmawiając z redakcją portalu Eurogamer.net, autor najlepszej gry zeszłego roku stwierdził, że w wielu przypadkach firmy zwalniają kluczowych pracowników i mogą nawet nie zdawać sobie z tego sprawy. „Obserwuję zwolnienia w branży. Kiedy słyszę, kto został zwolniony, to myślę sobie »Co?! Przecież to nie ma żadnego sensu«. Ponieważ osoba, którą zwolnili, jest filarem wiedzy w ich firmie” - tłumaczy Vincke.

Wiem, że często to się odbywa przez przeglądanie pliku Excela i osoby, które wprowadzają zmiany do pliku, nie rozumieją, co właśnie stracili. I to będzie ich kosztować bardzo dużo w dłuższej perspektywie. Po prostu na razie nie zdają sobie z tego sprawy, ale będą musieli za to sporo zapłacić” - kontynuuje. „Podam przykład: słyszałem o zwolnieniu grypy artystów technicznych. Mogę powiedzieć, ponieważ sam jestem deweloperem, że jeśli zwalniacie artystów technicznych, to jesteście idiotami”.

Zobacz na YouTube

Wynika to z tego, że artyści techniczni definiują cały przebieg prac, a to z kolei stanowi podstawę kosztów produkcji” - mówi szef Larian. „Od nich zależy naprawdę mnóstwo rzeczy, a do tego znają wasze gry. Zwłaszcza ci z dłuższym stażem. To naprawdę nie ma najmniejszego sensu. No cóż, teraz zatrudniliśmy ich, żeby pracowali dla nas”. Wygląda więc na to, że szeregi studia zasiliło kilku doświadczonych deweloperów.

Przypomnijmy, że niedawno studio oficjalne przekazało, że Baldur’s Gate 3 nie doczeka się kontynuacji, ani nawet dodatku. Będzie to też ostatnia, przynajmniej na razie, gra studia oparta o mechanikę Dungeons and Dragons. Zamiast tego firma zamierza skupić się na rozwoju dużego autorskiego projektu, czyli najpewniej nowej odsłony cyklu Divinity.

Read this next