Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Avatar Frontiers of Pandora - skradanie, cicha eliminacja

Jak przemykać niezauważenie oraz pozbywać się wrogów bez wszczynania alarmu.

W Avatar Frontiers of Pandora rozgrywka "po cichu" jest istotą gry. Otwarta walka na wyższych poziomach trudności lub przy braku odpowiedniego wyposażenia i specjalnej amunicji jest nierzadko niemożliwa. Warto więc zapoznać się z podstawami skradania oraz cichej eliminacji.


Na tej stronie:


Skradanie

Bohater kucając automatycznie przechodzi w tryb skradania. Wrogowie dość szybko zidentyfikują cię, gdy zostaniesz dostrzeżony, więc nie ryzykuj wychylania się. Mają jednak mocne problemy z obserwowaniem obiektów wyżej i niżej od siebie, dlatego dobrze jest wykorzystywać przewagę wysokości podczas przekradania się. W pierwszej kolejności powinieneś jednak zainwestować w odpowiednie umiejętności z drzewka Łowca, a dokładnie w:

  • Cienisty łowca [1] - utrudnia wykrycie cię, gdy kucasz
  • Lekkie kroki 1 [2] - całkowicie tłumi hałas, gdy kucasz
  • Lekkie kroki 2 [3] - jesteś niesłyszalny podczas chodu i biegu

Cicha eliminacja

W Avatar Frontiers of Pandora każda eliminacja wroga, która prowadzi do natychmiastowej śmierci przeciwnika oraz odbywa się poza wzrokiem i słuchem jego współpracowników, traktowana jest jako ciche zabójstwo. Z tego powodu gra zachęca do korzystania z uzbrojenia Na'vi, która nie emituje dźwięku (chyba, że użyłeś amunicji wybuchowej).

Gra wykorzystuje powszechny system wykrywania: nad przeciwnikiem pojawia się kolorowe koło. Gdy jest białe, przeciwnik cię widzi, ale jeszcze nie rozpoznaje. Żółty - musisz się ukryć, gdyż wróg jest podejrzliwy. Czerwony to stan alarmowy: oponenci rozpoczną ostrzał, gdy cię dostrzegą oraz powiadomią innych o twojej lokalizacji.

O ile piechotę wyeliminujesz jednym atakiem z dowolnego łuku (w niezależnie którą część ciała) lub ciosem wręcz, to pancerze wymagają precyzyjnego trafienia w słaby punkt. Sprawdź w przewodniku myśliwego, gdzie się owe znajdują. Ponadto siła ataku, a więc jakość łuku, musi być na tyle wysoka, by powalić wroga jednym strzałem - czuły punkt gwarantuje jedynie obrażenia krytyczne. By ocenić siłę wroga, sprawdź kolor wskaźnika nad jego głową po oznaczeniu go (jeśli jest biały, wróg jest na zbliżonym lub niższym poziomie, co daje ci dużą szansę na powodzenie).

Problem pojawia się, gdy przeciwnik posiada ów punkt osłonięty pancerzem (zamiast złotego ujrzysz kolor biały w danym miejscu): użyj wtedy amunicji przebijającej oraz zainwestuj w umiejętność Cichy niszczyciel z drzewka Łowca.

Dodatkowe informacje:

  • ciche wyzwalanie placówek ZPZ zapewni ci więcej nagród po przejęciu placówki (nieotwartych skrzyń w budynku Sec-Ops)
  • zawsze zaczynaj od eliminacji piechoty, później przejdź do pozbywania się PZM - żołnierze bez pancerza posiadają dużą siłę ataku, ale małą odporność
  • znalezienie trupa przez kolegę powoduje zwiększenie czujności w placówce, może nawet doprowadzić do wezwania posiłków i poszukiwania bohatera. Niestety zwłok nie możesz przenosić
  • gdy przeciwnik jest zaalarmowany (posiada czerwony wskaźnik nad głową), masz bardzo krótki czas, by uciszyć go zanim poinformuje innych o zagrożeniu
  • by sprawdzić poziom trudności misji (z poziomu dziennika) lub placówki ZPZ (z poziomu mapy) porównaj jego siłę bojową ze swoją. Jeśli jest wyższa niż bohatera, będziesz miał problem z egzekucjami jednym strzałem i uniemożliwi ci to walkę całkowicie z ukrycia

Następnie: Avatar Frontiers of Pandora - przewodnik myśliwski: jak używać, nowe wpisy

Spis treści: Avatar Frontiers of Pandora - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Avatar Frontiers of Pandora - amunicja specjalna: wytwarzanie, rodzaje

Read this next