Need for Speed Heat - poradnik i najlepsze porady

Mechanika, znajdźki, opis systemów i najważniejsze wskazówki.

Witamy w naszym poradniku do Need for Speed Heat. Znajdziecie tutaj wszystkie najważniejsze informacje dotyczące nowej odsłony popularnej serii gier wyścigowych od EA.

Opisujemy jak grać, jak awansować na kolejne poziomy, modyfikować auto i zdobywać środki na ulepszenia. Wskażemy też położenie wszystkich znajdziek i odpowiemy na wszystkie istotne pytania dotyczące zawodów i pościgów w Need for Speed Heat.

Poradnik i wskazówki do Need for Speed Heat

W tym miejscu opisujemy wszystkie systemy i mechaniki rządzące rozgrywką w nowej części serii NFS. Poruszamy wszystkie ważne aspekty gameplayu - od jazdy, poprzez rodzaje wyzwań, na ulepszeniach aut kończąc. Niżej wskażemy też, gdzie znaleźć wszystkie sekrety i znajdźki.

Podstawy i mechanika

  • Need for Speed Heat - interfejs i oznaczenia na ekranie (na dole strony)
  • Need for Speed Heat - nitro, jak używać (na dole strony)

Znajdźki, obiekty do zebrania

Need for Speed Heat - porady ogólne

- Uważaj na przeszkody. Chociaż bez przesady. Wjeżdżanie w barierki, nawet podczas zamkniętego wyścigu, nie zatrzyma samochodu, ale jednak sprawi, że zwolnisz. Zatrzymasz się tylko na ścianach, dużych drzewach i oczywiście innych autach (a to też nie zawsze). Pamiętaj jednak, że twoje auto może się w końcu zepsuć.

- Nie omijaj wyścigów. Zawody, legalne i nielegalne, to najbardziej pewny sposób zarabiania środków na rozwój i ulepszenia. Nawet jeśli czeka na ciebie kolejna misja fabularna, nie ignoruj nowych zawodów, które mogły pojawić się w mieście. Sprawdzaj mapę.

- Rozsądnie wybierz auto. Na początku pamiętaj o stylu jazdy każdego początkowego samochodu. BMW jest najbardziej uniwersalny, Nissan stworzony do driftu, a Ford Mustang szybki na długich prostych, ale gorzej radzi sobie w zakrętach i gorzej przyspiesza.

- Nie bój się ręcznego. Hamulec ręczny nie sprawi, że wypadniemy z trasy i przekoziołkujemy, jak w bardziej symulacyjnych grach. Tutaj to właśnie hamowanie na ręcznym jest często najbardziej efektywne, także przy zakrętach pokonywanych przy większych prędkościach.

- Ćwicz w dzień. Dzień to najlepsza pora na beztroską jazdę po Palm City. Możesz wtedy spokojnie ćwiczyć zakręty i inne manewry, choćby drift. Też możesz czasem spotkać policję, ale bardzo rzadko.

- Nie próbuj niszczyć radiowozów. Podczas pościgu skup się na wybieraniu odpowiedniej trasy, najlepiej kieruj się tam, gdzie jest sporo przecinających się ulic. Próby niszczenia wozów policji to tylko niepotrzebne wytracanie prędkości. Możesz najwyżej próbować nakierowywać (lekko spychać) ścigających na auta jadące z przeciwnej strony.

- Nie wydawaj za dużo pieniędzy na początku. Choć łatwo zarobić na wyścigach, to lepiej nie wydawać za dużo. Zainstaluj nitro i najwyżej nowe opony, a powinno to wystarczyć na kilkanaście następnych wyścigów po prologu. Nie marnuj na start pieniędzy na modyfikacje wizualne, na to przyjdzie czas później (i będziesz miał dostęp do większej liczby części).

Need for Speed Heat - interfejs i oznaczenia na ekranie

Interfejs w NFS Heat jest prosty i zrozumiały, szczególnie jeśli graliśmy w jakąkolwiek grę wyścigową. Mimo wszystko, poniżej prezentujemy i wyjaśniamy najczęściej widoczne na ekranie elementy UI.

interfesj

1. Nasza pozycja w stawce wyścigu.
2. Minimapa z zaznaczoną na żółto trasą.
3. Wskaźnik najbliższego zakrętu (widoczny podczas zawodów).
4. Wskaźnik postępów wyścigu (okrążenie, dystans do końca).
5. Pasek stanu technicznego auta.
6. Prędkościomierz i wskaźnik nitro (na dole).

Need for Speed Heat - nitro, jak używać

Nitro zdobywamy niedługo po rozpoczęciu gry. Po pierwszym oficjalnym wyścigu naszą postacią musimy wziąć udział w jednych nielegalnych zawodach nocą - a potem jedziemy po raz pierwszy do garażu (kryjówki) i montujemy nitro.

nitro

Używanie nitro jest proste. Wciskamy Shift na PC lub A (Xbox) lub X (PS4) na padzie, by aktywować dopalacz. Trzeba jednak pamiętać, kiedy najlepiej używać tego systemu przyspieszenia.

Zanim nie zdobędziemy lepszych wersji nitra, na początku gry najlepiej aktywować nitro przy dużych prędkościach na prostych odcinkach. Wtedy dopalacz jest najbardziej efektywny. Początkowe nitro nie jest zbyt efektowne, jeśli chcemy przy jego pomocy przyspieszyć przy niskich prędkościach - pamiętaj o tym i nie marnuj nitro, na przykład na początku wyścigu.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

O autorze

Mateusz Zdanowicz

Mateusz Zdanowicz

Senior Editor

Człowiek orkiestra i miłośnik gier niezależnych. Mateusz zajmuje się przygotowywaniem recenzji, artykułów oraz poradników. Wspiera również dział informacyjny.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami