Komnaty Iluzji do osobna lokacja, do której dostaniesz się dopiero po wykonaniu odpowiednich czynności (opisaliśmy je poniżej).

To jeden z najmniejszych poziomów w grze, na terenie którego stoczysz walkę z bossem: Małpy z parawanu.

Aby przenieść się do Komnat Iluzji, musisz wykonać następujące kroki:

  • pokonać Genishiro Ashinę na dachu zamku w Ashinie
  • następnie porozmawiać z Boskim potomkiem w jego komnatach. Opisaliśmy na stronie: Sekiro - Platforma widokowa w wieży, Komnata Kuro w górnej wieży, jakie działania w kolejności należy wykonać, aby rozwinąć główny wątek fabularny do tego stopnia, który pozwala przenieść się do Komnat Iluzji.
  • udać się do posążka rzeźbiarza: Główna sala, umiejscowionego w rejonie Świątyni Senpou, góry Kongo, i użyć dzwonka, który leży na ołtarzu przed pomnikiem Buddy.
239

Gdy trafisz do Komnat Iluzji, od razu pojawi się pasek życia bossa: Małpy z parawanu, i tym samym rozpocznie się walka. Choć bardziej niż walkę to starcie przypomina polowanie, gdyż twoim zadaniem jest wytropienie czterech przeciwników:

  • małpa w fioletowym kimonie
  • małpa w zielonym kimonie
  • małpa w pomarańczowym kimonie
  • niewidzialna małpa

Każdy z rywali ukrywa się przed tobą. Musisz odszukać każdą małpę i zabić ją. Sama walka jest łatwa i nie przysporzy ci problemów. O wiele trudniejsze jest wytropienie przeciwników.

W Komnatach Iluzji nie znajduje się posążek rzeźbiarza. Dostać się możesz do tej lokacji tylko przez Główną salę w Świątyni Senpou. Wydostaniesz się z tego miejsca, używając posążka powrotu, a gdy pokonasz Małpy z parawanu, to automatycznie przeniesiesz się do Wewnętrznego sanktuarium.

Niewidzialna małpa (fragment filmu poniżej: od 00:13 do 00:22)

To najłatwiejsza do zabicia małpa. Choć jest niewidzialna, zostawia żółte ślady za sobą. Dopóki jej nie zabijesz, będzie podążała za tobą. Aby ją pokonać, obróć się, przejdź kilka kroków po śladach i wyprowadź atak na ślepo.

237

Najłatwiejszy sposób na zabicie tego przeciwnika: gdy tylko przeniesiesz się do Komnat Iluzji, obróć się, podejdź do końca tarasu i wyprowadź na ślepo kilka ataków. Wówczas masz niemalże stu procentową szansę na szybką eliminację małpy.

Małpa w zielonym kimonie (fragment filmu poniżej: od 00:25 do 01:15)

Najłatwiej ją zaskoczyć, gdy siedzi na tarasie pod dachem największego budynku, który znajduje się naprzeciwko dzwonu (1) . Gdy ją gonisz, często ucieka w to miejsce. Jeśli zobaczysz, że małpa udała się na balkon, masz teraz świetną okazję, aby ją zaskoczyć.

240

Wejdź na dach dużego budynku, ale tak, aby nie zauważył cię przeciwnik w zielonym kimono. Następnie podejdź do krawędzi zadaszenia, pod którym - na tarasie - siedzi małpa. Zeskocz i zaczep się o hak wystający z balkonu. Podbiegnij szybko do małpy i zabij ją.

235

Małpa w fioletowym kimonie (fragment filmu poniżej: od 01:15 do 01:50)

Ta małpa ma bardzo dobry wzrok. W związku z tym trudno ją zaskoczyć, bo dojrzy cię z daleka. Najczęściej spotkać ją można w bocznej komnacie (2). Zapewne gdy pierwszy raz udasz się w to miejsce, fioletowy przeciwnik ucieknie. Nie goń go.

241

Otwórz drzwi (3) w tym pomieszczeniu. Dzięki temu komnatę pochłonie ciemność, a tym samym małpa będzie mniej czujna, gdy znowu pojawi się w tym miejscu.

242

Następnie odnajdź ją i sprowokuj, aby uciekła do pomieszczenia z otwartymi drzwiami. Gdy zobaczysz, że ukryła się w komnacie, wejdź na dach i przez otwór zeskocz na nią, zadając jej śmiertelny cios.

236

Małpa w pomarańczowym kimonie (fragment filmu poniżej: od 02:00 do 03:10)

Tę małpę zostaw sobie na koniec. Jeśli jednak zobaczysz jej ślady (pomarańczowy kolor) na dachu wcześniej, możesz spróbować ją wytropić i zabić.

Kluczem do sukcesu w polowaniu na małpę w pomarańczowym kimonie jest odnalezienie jej śladów. Gdy je dojrzysz, podążaj za nimi, a doprowadzą cię do przeciwnika. Jeśli zauważysz małpę z daleka, zacznij się skradać, aby jej nie wystraszyć. Zwierzę nie ma dobrego słuchu, więc bez problemu powinno udać ci się zadać bossowi śmiertelny cios, zachodząc go od tyłu.

238

Gdy zabijesz wszystkie Małpy z parawanu, przeniesiesz się do Wewnętrznego sanktuarium, a także zdobędziesz Wspomnienie: Małpy z parawanu oraz umiejętność ninjutsu: Lalkarz ninjutsu.

Małpy z parawanu- obejrzyj walkę

Reklama

O autorze

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Redakcja Eurogamer.pl

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Więcej artykułów od Marcin Dolata