Horizon Zero Dawn - maszyny: czujka, biegun, żuwacz, złomiarz, czerwonooka czujka

Najmniej groźne, choć wciąż niebezpieczne, roboty w grze.

Poniżej przedstawiamy opis pięciu pierwszych maszyn, na które natkniesz się na pewno podczas początkowych godzin zabawy w Horizon Zero Dawn. Chociaż określamy je jako najmniej groźne, nie oznacza to, że w ogóle nie są niebezpieczne. Często takie myślenie potrafi być zgubne, o czym prawdopodobnie przekonuje się wielu graczy.

Wraz z rozwojem postaci i kupowaniem lepszego oręża w końcu stwierdzisz, że początkowe starcia z poniższymi maszynami były jednak pestką. Zanim jednak to nastąpi, zapoznaj się z tymi robotami, abyś dobrze poznał ich słabe punkty. Umożliwi ci to dostosowywanie najlepszych taktyk i rodzajów broni w walce z nimi.

Czujka

Podstawowy rodzaj zrobotyzowanego przeciwnika w grze. Przede wszystkim służy do skanowania terenu pod kątem zagrożenia i alarmuje inne maszyny w najbliższej okolicy. Zazwyczaj atakuje stadami, choć dysponuje również atakami indywidualnymi. Bardzo zwinna i stosunkowo szybka. Najlepiej walczyć z nią na dystans. Po raz pierwszy spotkamy czujki już w drugiej misji, Szkoła przetrwania.

083
Czujka.

Słabe punkty:

1. Oko - jest podatne na każdy rodzaj ataku. Celny strzał z łuku wyborowego powoduje natychmiastową śmierć. Brak odporności na rodzaje ataków.

Możliwy łup: okruchy metalu, iskrzak, drut, rdzeń maszyny - mały, soczewka czujki, serce czujki.

Biegun

Maszyny żyjące tylko w stadach. Gdy odnotują zagrożenie, prawdopodobnie ruszą w popłochu. Jednak znalezienie się pośród nich, gdy w pobliżu znajdują się też czujki, może spowodować atak na naszą postać. Będzie to próba stratowania, przed którą należy wykonywać szybkie uniki. Może zaatakować także przednimi kopytami. Gdy zdobędziemy podstawową umiejętność dominacji nad maszynami, może nam posłużyć jako wierzchowiec.

084
Biegun.

Słabe punkty:

1. Kanister z płomieniem - przechowuje paliwo, które jest wymagane do działania maszyny. Strzał ognistą strzałą wprost zbiornik spowoduje jego opóźniony wybuch i znaczne uszkodzenie lub śmierć maszyny. Możesz go również odstrzelić za pomocą strzał zadających obrażenia szarpane, aby pozyskać zawartość.

Możliwy łup: płomień, iskrzak, drut, okruchy metalu, rdzeń maszyny - mały, soczewka bieguna, serce bieguna.

Żuwacz

W kontakcie z człowiekiem bardzo często ucieka. W towarzystwie czujek lub w momencie bezpośredniego zagrożenia potrafi jednak zaatakować swoimi groźnymi nożami obrotowymi. Zwykle przebywają w stadach. Żuwacze występują w jednej z głównych ról w zadaniu Próba, gdzie musimy zdobyć z nich trofeum.

085
Żuwacz.

Słabe punkty:

1. Kanister z płomieniem - przechowuje paliwo do napędzania maszyny. Podobnie jak w przypadku bieguna opisywanego wyżej, strzelenie w przedmiot spowoduje wybuch, z tym że jeszcze większy, potrafiący ranić śmiertelnie inne żuwacze przebywające w bezpośrednim sąsiedztwie. Można odstrzelić za pomocą strzał zadających obrażenia szarpane.

2. Noże obrotowe - taką złowrogą nazwę posiadają rogi maszyny, które podatne są na obrażenia szarpane. Jeśli rozeźlona maszyna postanowi cię zaatakować, będzie próbować cię tratować właśnie przy ich pomocy.

Możliwy łup: płomień, okruchy metalu, iskrzak, drut, rdzeń maszyny - mały, soczewka żuwacza, serce żuwacza.

Złomiarz

Szansę na pierwszą walkę z tą maszyną możesz mieć podczas wykonywania misji pobocznej W ślady swojej matki. To pierwszy robot, który może napsuć ci nieco więcej krwi. Ma szalenie niebezpieczne szczęki, ale atakuje również z dystansu. Wówczas wykorzystuje dość szybki i bardzo groźny laser.

086
Złomiarz.

Słabe punkty:

1. Ogniwo - podatne na strzały porażające elektrycznie. Trafienie tego typu spowoduje wybuch elektryczny w sięgający kilku metrów. Zastosowanie obrażeń szarpanych, a więc specjalną strzałą lub włócznią, spowoduje odskoczenie elementu, dzięki czemu będziesz mógł pozyskać iskrzak. Brak odporności na jakiekolwiek ataki.

2. Radar - znajdujący się na grzbiecie maszyny wystający element służy do skanowania najbliższej okolicy. Trafienie w niego strzałą szarpaną wyłącza tę zdolność maszyny.

Możliwy łup: iskrzak, metalowe naczynie, okruchy metalu, drut, rdzeń maszyny - mały, soczewka złomiarza, serce złomiarza.

Spis treści: Horizon Zero Dawn - Poradnik, Solucja

Zobacz też:

- Horizon Zero Dawn - maszyny: wielkogłów, lancoróg, długonóg, bysior, piłoząb

- Horizon Zero Dawn - maszyny: krabołaz, nadymacz ognisty i mrożący

- Horizon Zero Dawn - maszyny: śmigacz, nękacz, jastrząbłysk, skaziciel

- Horizon Zero Dawn - maszyny: niszczyciel, kłapak, skałokrusz

- Horizon Zero Dawn - maszyny: behemot, gromoszczęk, burzoptak

- Horizon Zero Dawn - maszyny: uśmiercacz

Czerwonooka czujka

Wariacja pierwszej z opisywanych maszyn. Jest nieco odporniejsza, ale na pierwszy rzut oka wygląda tak samo. Dysponuje za to rozszerzonym wachlarzem ataków. W przypadku tej odmiany potrafi bowiem strzelać skupioną wiązką laserową. Trzymanie jej na dystans nie gwarantuje zatem pełnego bezpieczeństwa.

087
Czerwonooka czujka.

Słabe punkty:

1. Oko - tak samo jak w przypadku zwykłej czujki, jej czerwonooka odmiana jest bardzo wrażliwa na strzały posyłane w kierunku tej części. Podatne na każdy rodzaj ataku oraz bez odporności na jakikolwiek rodzaj ofensywy.

Możliwy łup: okruchy metalu, iskrzak, drut, rdzeń maszyny - mały, soczewka czujki, serce czujki.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

O autorze

Jerzy Daniłko

Jerzy Daniłko

Redaktor Naczelny

Jerzy jest redaktorem naczelnym Eurogamer.pl. Z serwisem współpracuje od początku, a w ostatnim czasie nadzorował pracę działu poradników. Relaksuje się gotując i jeżdżąc autem w długie trasy. Nie lubi nudy, zastojów i głośnych sąsiadów.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami