Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Horizon Zero Dawn - maszyny: krabołaz, nadymacz ognisty i mrożący

Wielkie i niebezpieczne maszyny.

Spotykając się po raz pierwszy z krabołazem czy którąś z odmian nadymacza, możesz sobie pomyśleć, że to naprawdę monstrualne maszyny. I będziesz miał rację, gdyż opisywane poniżej monstra są już naprawdę niebezpieczne i walka z nimi wymaga dobrej znajomości ich słabych stron oraz doświadczenia w bezpośrednich starciach w grze.

To jeszcze jednak nie najsilniejsze spośród wszystkich maszyn, które dopiero przed tobą. Opisywane poniżej trzy maszyny mają również ciekawą cechę wspólną - ich kluczowe, wrażliwe części są nierzadko bardzo mocno odkryte lub, przeciwnie, schowane i trudno dostępne. Pozwala to na stosowanie różnych taktyk - mozolnego ostrzeliwania lepiej widocznych fragmentów lub cierpliwe wyczekiwanie na odsłonięcie tych ukrytych. Wybór należy do ciebie i zależy od twojego stylu gry!


Krabołaz

Krabołazy spotykane są praktycznie w każdej szerokości geograficznej świata Horizon Zero Dawn. Na pewno natkniesz się na niego podczas zgłębiania tajemnic Kotła Sigma. Jego korpus odporny jest na ataki elektryczne, dlatego walcząc z nim zupełnie zapomnij o wywołujących taki efekt pociskach. W walce wykorzystuje osłonę energetyczną i porażające ataki.

Krabołaz.

Słabe punkty:

1. Mocowanie skrzyni - dość skrzętnie schowana i podatna na wszelkie ataki część. Raczej powinieneś skupiać swoje ataki na pozostałych fragmentach.

2. Działko porażające - cały czas odsłonięta i relatywnie łatwa do trafienia część. Szczypce odpowiadają za wykonywanie porażającego ataku z dystansu, więc dobrze jest pozbyć się ich w pierwszej kolejności, używając broni zadającej obrażenia szarpane. Uwaga, istnieje ryzyko, że krabołaz ruszy do bezpośredniego ataku, gdy pozbawisz go tego fragmentu.

3. Prądnica - jej zniszczenie wyłączy osłonę i ataki porażające. Część jest podatna na wszystkie ataki. Odkrywana jest bardzo rzadko i na krótką chwilę, gdy maszyna stanie na tylne odnóża. Zepsucie prądnicy jest bardzo trudne, ale pozbawia tego robota praktycznie wszystkich najgroźniejszych ataków.

4. Szpon osłony - zaznaczyliśmy go innym kolorem, aby nie zlewał się wizualnie z mocowaniem skrzyni. Odpowiada za osłonę energetyczną. Użyj na części ataku z obrażeniami szarpanymi, aby pozyskać dodatkowe części w łupie.

Możliwy łup: okruchy metalu, metalowe naczynie, iskrzak, drut, rdzeń maszyny - średni, lśniący oplot, soczewka krabołaza, serce krabołaza.


Nadymacz ognisty

Tę szalenie niebezpieczną maszynę możesz spotkać również podczas wykonywania Kotła Sigma, ale również w trakcie zadania Nieprzygotowani. Spotykany w różnych szerokościach geograficznych gry, wypluwa z siebie płonącą substancję podpalającą przeciwników, a także roślinność, na przykład trawy. Walcząc z nim trzeba zatem nie tylko ciągle się poruszać, to jeszcze unikać podpalonych miejsc. Jego korpus jest podatny na mróz, ale odporny na ogień.

Nadymacz ognisty.

Słabe punkty:

1. Kanister z płomieniem - zbiornik paliwa zasilającego maszynę i pozwalającego na ogniste ataki. Odstrzelenie go za pomocą obrażeń szarpanych pozwoli ci zyskać płomień, a uszkodzenie go za pomocą ognia spowoduje wielką eksplozję. Ze względu na ulokowanie kanistra, jego zniszczenie jest bardzo trudne.

2. Worek na ładunek - część podatna na wszystkie ataki. Z racji na swoje rozmiary bardzo łatwo ją zniszczyć, choć wieloma strzałami z łuku czy procy. Zniszczenie ładunku spowoduje spory wybuch raniący wszystkich nieprzyjaciół wokół. Wyłącza także atak dystansowy.

3. Gardziel - również podatna na wszystkie ataki część. Dość dobrze odsłonięta, zwłaszcza, gdy nieprzyjaciel odwróci się do nas bokiem. Jest odpowiedzialny za ataki ogniem, dlatego zniszczenie gardzieli spowoduje też pokaźny wybuch.

Możliwy łup: płomień, okruchy metalu, rdzeń maszyny - średni, lśniący oplot, soczewka nadymacza, serce nadymacza.


Spis treści: Horizon Zero Dawn - Poradnik, Solucja

Zobacz też:

- Horizon Zero Dawn - maszyny: czujka, biegun, żuwacz, złomiarz, czerwonooka czujka

- Horizon Zero Dawn - maszyny: wielkogłów, lancoróg, długonóg, bysior, piłoząb

- Horizon Zero Dawn - maszyny: śmigacz, nękacz, jastrząbłysk, skaziciel

- Horizon Zero Dawn - maszyny: niszczyciel, kłapak, skałokrusz

- Horizon Zero Dawn - maszyny: behemot, gromoszczęk, burzoptak

- Horizon Zero Dawn - maszyny: uśmiercacz


Nadymacz mrożący

Inna odmiana nadymacza ognistego, w zasadzie jest jego przeciwieństwem, jeśli chodzi o ataki. Co ciekawe, oba gatunki nadymacza potrafią żerować w swoim bezpośrednim sąsiedztwie. Mrożącą wersję również można spotkać niemal wszędzie. Jego korpus jest odporny na mróz, ale podatny na ogień. Warto zastosować na nim pułapki lin ognistych z naszego potykacza.

Nadymacz mrożący.

Słabe punkty:

1. Kanister mrożący - podobnie jak w przypadku jego ognistego odpowiednika, zbiornik z paliwem znajduje się w trudno dostępnym miejscu. Jego odstrzelenie jednak pozwoli ci pozyskać cenne chłodziwo.

2. Gardziel - podatny na wszystko, brak jakiejkolwiek odporności. Dobrze odsłonięty, zwłaszcza gdy maszyna stoi do nas bokiem. Zniszczenie tej części spowoduje brak możliwości wykonywania przez robota mrożącego ataku dystansowego, a także spowoduje dość duży wybuch.

3. Worek na ładunek - odpowiedzialny za atak dystansowy bazujący na żywiołach. Jego zniszczenie wymaga nieco mniej prób, niż zniszczenie worka jego ognistego odpowiednika, ale część jest za to nieco lepiej osłoniona.

Możliwy łup: chłodziwo, okruchy metalu, rdzeń maszyny - średni, lśniący oplot, soczewka nadymacza, serce nadymacza.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Horizon Zero Dawn

PS4, PC

Powiązane tematy
O autorze
Komentarze