Metal Gear Solid 5 - Misja 38: Extraordinary - Poszukiwania ukrytego mikrofilmu

Opis przejścia The Phantom Pain: szukamy pojemniczka z materiałami wywiadowczymi, który ukryto na terenie Spugmay Keep.

Uwaga! Zadanie zostaje odblokowane po wykonaniu misji fabularnej 35: Cursed Legacy.

Ta misja jest lekka, łatwa i przyjemna - można ją zaliczyć w niewiele ponad minutę. Wystartować możesz w jednym z dwóch oddalonych od siebie punktów [Mapa: 1]. Twoim celem jest znalezienie i przejęcie niewielkiego pojemnika z danymi wywiadowczymi, który ukryto w jednym z filarów w Spugmay Keep [Mapa: 2]. Musisz się jednak spieszyć, ponieważ przyczółek jest patrolowany przez kilku żołnierzy, którzy po paru minutach znajdą mikrofilm i go zniszczą. Ponadto musisz się liczyć z tym, że na miejsce dość szybko przyjadą posiłki z północy [Mapa: 3] - możesz się ich jednak łatwo pozbyć, zastawiając minę na drodze.

Misja jest na tyle prosta, że możesz wziąć na nią dowolnego towarzysza. Jeśli chcesz szybko oczyścić obóz, najprzydatniejsza będzie Quiet. D-Dog przyda się natomiast do poszukiwania żołnierzy wroga, zaś D-Walker ułatwi ewentualną walkę z przeciwnikami i przyspieszy przebieg misji. Koń D-Horse nie będzie natomiast szczególnie przydatny, ponieważ całe zadanie rozgrywa się na bardzo niewielkim terenie, przez co mobilność traci na znaczeniu.

Optymalnym ekwipunkiem podczas tej misji jest karabin snajperski, pistolet na strzałki usypiające oraz urządzenie Fulton w dowolnej wersji. Przydatne mogą być także ładunki wybuchowe lub miny, ale kwestię nadciągających posiłków da się również rozwiązać w dowolny inny sposób.

Mapa058

Możesz także pobrać mapę na dysk lub otworzyć ją w nowym oknie.

Cele misji:

  • Zabezpiecz mikrofilm;

Opcjonalne cele misji:

  • Przejmij Spugmay Keep;
  • Zabezpiecz pojemnik z mikrofilmem zanim przybędą posiłki;
  • Uratuj więźnia przetrzymywanego w okolicy Spugmay Keep, w posterunku na wschodzie;
  • Porwij sępa gryfiego [Griffon Vulture] ze Spugmay Keep.

Zabezpiecz mikrofilm

Mikrofilm znajduje się w południowo-wschodniej części Spugmay Keep, w jednym z filarów [Mapa: 2]. Jest na tyle mały, że raczej nie będziesz w stanie go zauważyć - musisz fizycznie podejść do filaru i poczekać, aż na ekranie pojawi się informacja o możliwości podniesienia jakiegoś obiektu. Wówczas skorzystaj z tej opcji i ulotnij się z miejsca akcji.

275

Możesz także pobrać mapę na dysk lub otworzyć ją w nowym oknie.

W czasie wykonywania tej misji musisz liczyć się z tym, że zostaniesz zauważony przez przeciwników - na wschodnim wzgórzu siedzi dwóch snajperów, którzy z przyjemnością wpakują ci kulkę między oczy. Poza tym na miejscu stacjonuje trzech wojaków w ciężkich zbrojach oraz 2-3 zwykłych żołnierzy. Jeśli pozwolisz posiłkom z północy dotrzeć do tej lokacji, będziesz musiał wyminąć lub wyeliminować trzech kolejnych strażników.

276

Opcjonalnie: Przejmij Spugmay Keep

Aby ten cel został zrealizowany, musisz pozbyć się wszystkich żołnierzy stacjonujących na terenie przyczółku Spugmay. Nie musisz ich jednak uśmiercać - wystarczy ogłuszenie lub uśpienie. Rezultat ten najłatwiej uzyskać przy zastosowaniu karabinu snajperskiego oraz cichego podkradania za ciężkozbrojnych wrogów.

277

Opcjonalnie: Zabezpiecz pojemnik z mikrofilmem zanim przybędą posiłki

W kilkadziesiąt sekund po rozpoczęciu misji z posterunku numer 23 [Mapa: 3] wyruszy jeep z trzema żołnierzami zmierzającymi do Spugmay Keep. Aby nie pozwolić mu na dotarcie na miejsce, możesz zastawić ładunki wybuchowe lub minę na drodze między tymi punktami albo… zacząć zadanie z punktu startowego na zachodzie i od razu pobiec do filaru z mikrofilmem.

278

Alternatywnie możesz też wyeliminować załogę pojazdu przy użyciu karabinu snajperskiego lub dowolnej innej broni - wybór należy do ciebie.

Opcjonalnie: Uratuj więźnia przetrzymywanego w okolicy Spugmay Keep, w posterunku na wschodzie

Jeniec znajduje się w niewielkiej chatce na terenie posterunku numer 24 [Mapa: 4]. Lokacji strzeże pięciu lub sześciu żołnierzy, których możesz bez najmniejszego problemu zdjąć ze snajperki. Kiedy będziesz na miejscu, wejdź do budynku i uratuj mężczyznę.

279

Opcjonalnie: Porwij sępa gryfiego [Griffon Vulture] ze Spugmay Keep

Lokację zamieszkuje kilka sępów - uśpij któregoś przy użyciu pistoletu ze strzałkami usypiającego, a następnie podejdź do ptaka i wyślij go do bazy przy pomocy urządzenia Fulton. Jeśli masz problem ze znalezieniem zwierząt, weź ze sobą psa D-Dog lub spójrz w górę - większość stworzeń siedzi na filarach starej budowli.

280

Następnie: Metal Gear Solid 5 - Misja 39: [Total Stealth] Over the Fence - Ponownie ratujemy inżyniera z baraków

Powrót do spisu treści: Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain - Poradnik, Solucja - opis przejścia, wszystkie misje i sekrety

Reklama

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (2)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami