Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Metal Gear Solid 5 - Misja 35: Cursed Legacy - Kradzież kontenerów

Opis przejścia The Phantom Pain: wykradamy kontenery z afrykańskiej dżungli.

Uwaga! Aby uzyskać dostęp do tej misji fabularnej, musisz wpierw zaliczyć zadanie główne 32: To Know Too Much, a następnie dwie misje Side Ops: 143: Extract the AI Pod oraz 144: Extract the Remains of the Man on Fire. Wykonanie misji głównych o numerach 33 oraz 34 nie jest natomiast wymagane.

Zadanie można wykonać w mniej niż dwie minuty, ale zaliczenie wszystkich celów opcjonalnych wiąże się ze znacznie dłuższym pobytem na terenie wroga. Aby pomyślnie przejść misję, musisz wykraść dwa kontenery z afrykańskiej dżungli - będziesz więc potrzebował odpowiedniego ulepszenia urządzenia Fulton (Cargo 2 lub Wormhole). Ponieważ oba kontenery znajdują się w południowej części doliny Lufwa, warto wylądować w południowym punkcie zbornym i stamtąd rozpocząć akcję [Mapa: 1].

Kontenery nie są zbyt dobrze strzeżone - przy pierwszym znajdziesz tylko trzech strażników, a drugiego strzeże czterech. Musisz jednak uważać, ponieważ wszyscy żołnierze są tutaj doskonale uzbrojeni, a ponadto korzystają z ciężkich zbroi, które niemal w zupełności chronią ich przed pociskami usypiającymi. Z tego względu będziesz musiał zachodzić ich od tyłu i po cichu eliminować - dlatego przyda ci się pies D-Dog, który z bezpiecznej odległości oznaczy wszystkich przeciwników. Ponieważ misja ma charakter skradankowy, zdecydowanie powinieneś rozpocząć ją w nocy.

Na koniec mała uwaga: jeśli chcesz szybko zaliczyć misję i otrzymać wysoką notę ze względu na czas jej realizacji, to od razu udaj się do kontenerów i je porwij. Jeżeli zależy ci na zrealizowaniu celów pobocznych, kontenery ukradnij dopiero na samym końcu - kiedy zabezpieczysz pierwszy z nich, będziesz miał tylko dziewięć minut aby porwać także drugi. Po upływie tego czasu na plac boju wlecą bowiem helikoptery wroga, z którymi na pewno nie chcesz mieć do czynienia.

Możesz także pobrać mapę na dysk lub otworzyć ją w nowym oknie.

Cele misji:

  • Ukradnij dwa kontenery;

Opcjonalne cele misji:

  • Zalicz misję, uciekając ze strefy akcji na kradzionym kontenerze;
  • Zalicz misję w taki sposób, aby wrogowie nie zauważyli braku kontenerów;
  • Poznaj lokalizację wrogów dzięki dokumentom wywiadowczym;
  • Porwij dowódcę firmy ochroniarskiej Zero Risk Security, która strzeże posiadłości;
  • Zdobądź diamenty porwane przez kruki w dolinie Lufwa, przy północno-zachodnim posterunku.

Ukradnij dwa kontenery

Oba kontenery znajdują się blisko południowej strefy lądowania [Mapa: 1]. Pierwszy z nich można znaleźć w dżungli [Mapa: 2], gdzie jest strzeżony przez trzech wartowników. Warto poczekać, aż jeden z nich się oddali, a następnie wyeliminować dwóch pozostałych.

Po pewnym czasie w tę stronę wyruszy dwuosobowy oddział żołnierzy, więc jeśli chcesz zrealizować cel opcjonalny dotyczący niepostrzeżonej kradzieży kontenerów, tymczasowo wstrzymaj się z porywaniem pojemnika.

Drugi kontener stoi na południowy wschód od pierwszego, kawałek za rzeką [Mapa: 3]. Aby do niego dotrzeć, musisz przejść przez drewniany most i wyeliminować od trzech do czterech przeciwników, którzy przechadzają się po okolicy. Do tego kontenera nie będą docierać żadne posiłki wroga, dlatego możesz go bez obaw ukraść - chyba, że zależy ci na realizacji celów opcjonalnych. W takim wypadku w ogóle wstrzymaj się z przejmowaniem pojemników, zyskując w ten sposób sporo czasu.

Opcjonalnie: Zalicz misję, uciekając ze strefy akcji na kradzionym kontenerze

Realizacja tego celu jest dość prosta: musisz stanąć na kontenerze i podpiąć do niego urządzenie Fulton (balon Cargo 2 lub moduł Wormhole), a następnie przytrzymać przycisk akcji. Jeśli zapomnisz o tym ostatnim, Big Boss spadnie z kontenera na ziemię.

Z oczywistych względów powinieneś skorzystać z tej opcji dopiero przy drugim z kradzionych kontenerów - na pewno nie chcesz przedwcześnie opuścić terenu misji.

Opcjonalnie: Zalicz misję w taki sposób, aby wrogowie nie zauważyli braku kontenerów

Wpierw wyeliminuj wszystkich pobliskich wrogów, a dopiero potem ukradnij kontenery - w ten sposób zabezpieczysz się przed wszczęciem alarmu i zrealizujesz ten cel poboczny. Pamiętaj, że do kontenera stojącego na zachodzie dość szybko wysłany zostanie patrol, dlatego nie porywaj go zbyt wcześnie.

Opcjonalnie: Poznaj lokalizację wrogów dzięki dokumentom wywiadowczym

Istnieją dwa pliki wywiadowcze: jeden znajduje się w niewielkim obozie na południe od posiadłości [Mapa: 4], a drugi w niej samej, w hallu na parterze [Mapa: 5]. W pierwszym przypadku będziesz musiał wyeliminować dwóch strażników pilnujących namiotu, w którym schowano dokument - na tym etapie gry nie powinno to stanowić większego problemu.

Z drugim dokumentem jest znacznie więcej zachodu - willa jest bowiem strzeżona przez kilkunastoosobowy oddział dobrze uzbrojonych żołnierzy. Jeśli spowodujesz wszczęcie alarmu, na teren ośrodka przybędą dodatkowi wojacy oraz wóz opancerzony - zdecydowanie wolisz tego uniknąć. Dlatego postaraj się po cichu eliminować kolejnych strażników, ostatecznie docierając do poszukiwanego pomieszczenia. Dokumenty znajdziesz na szafce w hallu, tuż za przednimi drzwiami willi. Prawdopodobnie spotkasz tu kilku żołnierzy, dlatego miej się na baczności.

Opcjonalnie: Porwij dowódcę firmy ochroniarskiej Zero Risk Security, która strzeże posiadłości

Lokalizację poszukiwanego mężczyzny możesz poznać przesłuchując któregoś z jego podkomendnych - poznasz go po czerwonym berecie i lekkim uzbrojeniu. Jeśli rozpocząłeś misję w nocy, najprawdopodobniej spotkasz go w centralnej części willi - możliwe nawet, że będzie spał w łóżku. Ogłusz go, a następnie porwij przy pomocy urządzenia Fulton.

Opcjonalnie: Zdobądź diamenty porwane przez kruki w dolinie Lufwa, przy północno-zachodnim posterunku

Diamenty zostały upuszczone na niewielkim wzgórzu, na południowy wschód od posterunku numer 8 [Mapa: 6]. Znajdziesz je pomiędzy krzakami.

Lokalizację klejnotów możesz łatwo poznać - lata nad nimi stado kruków, a same diamenty są strzeżone przez cztery dzikie szakale. Pozbądź się zagrożenia, a następnie podnieś cenne kamienie.

Następnie: Metal Gear Solid 5 - Misja 36: [Total Stealth] Footprints of Phantoms - Alternatywna wersja misji z łazikami

Powrót do spisu treści: Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain - Poradnik, Solucja - opis przejścia, wszystkie misje i sekrety

Komentarze