Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Stray - Poradnik, Solucja

Opis przejścia, sekrety i zadania poboczne.

Witajcie! Przed wami poradnik do Stray, a więc nietypowej, kociej przygodówki. Wcielając się w rudego futrzaka, gracz musi rozwikłać zagadkę losu ludzkości i wydostać się ze świata robotów.

Zanim ten cel zostanie osiągnięty, kot spotka mnóstwo sojuszników, a także wrogów w postaci krwiożerczych zurków. Będzie też musiał rozwiązać sporo zagadek, do których podpowiedzi znajdziesz poniżej.

Życzymy przyjemnej lektury i ostrych pazurków w Stray!


Spis treści poradnika - skocz do sekcji:


Opis przejścia

Gra składa się z sekcji liniowych oraz bardziej otwartych, w któych możesz eksplorować większe lokacje. Oba typy mogą sprawić kłopot zagadkami i „misjami pobocznymi”.

Żeby dowiedzieć się, w którym rozdziale jesteś, w głównym menu gry wybierz Kontynuuj i spójrz na informację pod obrazkiem z plikiem zapisu.


Sekrety, zagadki i znajdźki

Koci świat jest wypełniony ciekawymi przedmiotami do znalezienia i zebrania. Mimo że w grze nie ma dziennika zadań, są tu też swoiste „misje poboczne” - nasz poradnik do Stray poprowadzi cię przez wszystkie.


Pytania i odpowiedzi


Interfejs, menu B-12 i porady na start

Podczas normalnej rozgrywki, nie widzisz na ekranie właściwie żadnych elementów interfejsu oprócz podpowiedzi kontekstowych, np. odnośnie skoku czy użycia przedmiotu.

Możesz jednak w dowolnej chwili przywołać menu robota B-12 (strzałka w górę na padzie, TAB na klawiaturze), w którym znajdziesz dwie zakładki.

Wyposażenie to wszystkie posiadane przez ciebie przedmioty. Możesz pokazać przedmiot B-12 (1), by podpowiedział ci, czym jest lub do czego może służyć. Możesz tam sam przyjrzeć się obiektowi (2).

Uwaga: przedmioty wykorzystane lub oddane robotom znikają bezpowrotnie z ekwipunku. Jednak bez obaw - jeżeli coś zniknęło, nie będzie ci już potrzebne.

Zakładka Wspomnienia pokazuje wszystkie zebrane i niezebrane znajdźki tego rodzaju.

Kafelki ze Wspomnieniami mają cztery kolory:

  • Pomarańczowy (3) - zebrane Wspomnienie fabularne (nie można ich pominąć)
  • Niebieski (4) - zebrane Wspomnienie dodatkowe
  • Szare (5) - niezebrane Wspomnienie w pobliżu
  • Szum (6) - niezebrane Wspomnienie, które nie jest w pobliżu

Porady na start

- W grze nie ma systemu dialogów. Aby porozmawiać na wybrany temat, musisz pokazać rozmówcy przedmiot związany z daną sprawą.

- Jeśli nie wiesz, gdzie się udać, zapytaj B-12 o podpowiedź (strzałka w dół na padzie) lub pokazuj kluczowe przedmioty napotkanym robotom, by uzyskać od nich wskazówki. Skorzystaj również z naszego poradnika - mamy pełny opis przejścia gry;

- Ostrzenie pazurów czy położenie się do spania nie ma żadnego wpływu na rozgrywkę, więc nie musisz tego robić. Warto się jednak odprężyć od czasu do czasu.

- Zurki (przeciwnicy) nie są zbyt inteligentne i chętnie spadają w przepaść, jeśli odsuniesz się w dobrym momencie.

- W grze nie ma mapy ani znaczników zadań, więc wchodząc do nowej lokacji, staraj się zapamiętać położenie najważniejszych punktów.

- Pamiętaj o latarce. Możesz ją włączyć strzałką w prawo na padzie.

- Nie spiesz się. Ta gra jest stworzona, by spokojnie eksplorować i odkrywać ciekawe miejsca.

- Slumsy to jedyna lokacja, którą odwiedzisz dwukrotnie w trakcie gry (w dwóch różnych rozdziałach).

- B-12 może tłumaczyć nie tylko wypowiedzi robotów, ale też niektóre napisy na ścianach czy drogowskazy. Te drugie są szczególnie przydatne, jeśli nie wiesz, gdzie iść.

- Możesz przytrzymać przycisk skoku, by kot automatycznie pokonywał przeszkody blisko siebie.

- Świat gry ma sporo interaktywnych elementów. Możesz np. włączyć radio czy przełączać kanały w telewizorze.

O autorze

Awatar Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Deputy Editor

Przemek jest z-cą redaktora naczelnego, nadzoruje dział informacyjny oraz wspomaga kierowanie działem poradników. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Komentarze