Skip to main content

Zamów kolekcjonerski ALMANACH i odbierz darmową grę na GOG

Odkryj gatunek gier przygodowych, które oczarowały świat.

Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Remake Dead Space zadebiutuje w 2023 roku. Jest gameplay z wczesnej wersji

Plus informacje o zmianach w warstwie dźwiękowej.

EA potwierdziło nieoficjalne wieści i poinformowało, że powstający remake Dead Space ukaże się na początku 2023 roku na PC, PS5 i Xbox Series X/S. Opublikowano także gameplay z tytułu.

Projekt znajduje się w tak zwanej fazie pre-alfa, a więc na bardzo wczesnym etapie rozwoju. Starszy producent Philippe Ducharme przekonuje, że twórców dzieli tylko kilka tygodni od momentu, gdy będą mogli po raz pierwszy przejść grę od początku do końca.

Zobacz na YouTube

Deweloperzy wyznaczyli już wewnętrzną, dokładną datę premiery, ale nie mogą jeszcze podzielić się terminem publicznie. Autorom zależy na zaoferowanie produkcji, która spełni oczekiwania fanów i liczą, że są w dobrej pozycji, by teraz rozpocząć proces szlifowania tytułu.

Informacje o okresie debiutu remake'u podano podczas zorganizowanej wczoraj godzinnej prezentacji gry. W trakcie internetowej transmisji pokazano fragmenty z bardzo wczesnej wersji pozycji, a także opowiedziano o zmianach w warstwie audio.

Zobacz na YouTube
Zobacz na YouTube

Twórcy przygotowują A.L.I.V.E - system dźwiękowy, w ramach którego przebieg rozgrywki wpłynie na odgłosy oddechu, tętna, ton głosu i dialogi głównego bohatera. Najważniejszą zmianą względem oryginału jest ostatni z elementów, ponieważ okazuje się, że Isaac Clarke tym razem przemówi.

Każdą wypowiedź nagrano w trzech wariantach, które odzwierciedlą odmienny stan fizyczny herosa, czyli gdy postać jest w pełni sił, zmęczona lub ranna. Przykładowo w ostatnim przypadku, kiedy tylko podopieczny zacznie mówić, usłyszymy, że cierpi.

Zobacz na YouTube
Zobacz na YouTube

Inne zmiany obejmą tak zwaną okluzję dźwięku, czyli odgłosach dochodzących zza ścian, drzwi lub innych obiektów. W planach także odświeżone efektów audio związanych z uzbrojeniem wykorzystywanym przez bohatera.

Read this next