Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Layers of Fear - Malarz, Rozdział 5: Dotyk

Telefony, koła zębate i kody.

Kontynuujemy historię malarza w Layers of Fear. Przed nami przedostatni rozdział przygody, pełen telefonów, kodów i abstrakcyjnych pomieszczeń. Z tym poradnikiem przebrniesz przez wszystkie przeszkody bez żadnych problemów.


Na tej stronie:


Droga przez dom

Zaczynamy w pracowni malarskiej, która tym razem prezentuje się dość mrocznie i... smutno. Wyjdź drzwiami na wprost i przejdź krótkim korytarzem do kolejnych drzwi. Przed sobą zobaczysz po chwili stół i dwa fotele. Zabierz klucz ze stołu.

  • Cofnij się nieco i otwórz drzwi na lewo od lampy leżącej na podłodze.
  • Przejdź przez serię wijących się, ciasnych korytarzy, aż trafisz na otwarte drzwi.
  • Po chwili zaatakują szczury, więc szybko odwróć się i uciekaj przez kolejne drzwi.
  • Po chwili podłoga zarwie się pod naszymi stopami i wylądujemy w dziwnym pomieszczeniu bez wyjścia.
  • Podejdź bliżej obrazu, a układ pomieszczenia zmieni się. Po chwili nasza postać straci przytomność i obudzi się w innym miejscu.
  • Po przebudzeniu udaj się w drzwi po lewej. Możesz podnieść fragment obrazu z obrazu wiszącego przed drzwiami.
  • Idź dalej, a gdy zobaczysz ducha, otwórz drzwi po lewej od przewróconego czerwonego fotela.
  • Na biurku obok książek lezy klucz. Zabierz go.
  • Wyjdź z pokoju i otwórz kluczem drzwi, które masz po lewej.
  • Idź dalej korytarzem, aż trafisz na zapętlające się pomieszczenie.
  • Poruszaj się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Po chwili książki spadną ze stołu, a na środku pomieszczenia pojawia się drzwi.
  • Wejdź w te, przy których widoczny będzie cień kobiety.
  • Nasza postać zostanie uwięziona wewnątrz, ale po krótkiej scence wszystkie drzwi staną otworem.
  • Skieruj się w stronę pomieszczenia z łóżkiem i wózkiem inwalidzkim.

Pożar i duch

  • Gdy wybuchnie pożar i wszystko pochłoną płomienie, szybko biegnij przed siebie i za drzwiami skręć w lewo.
  • W następnym korytarzu przygotuj się na atak ducha - użyj wzmocnionego światła latarenki, by unieruchomić przeciwniczkę.
  • Szybko otwórz drzwi, które znajdują się za widmem kobiety i odwróć się o 180 stopni.
  • Biegnij do kolejnych drzwi na końcu korytarza i wejdź do pomieszczenia z kominkiem i świecami.
  • Klucz do wyjścia wisi na obrazie nad kominkiem.
  • Uruchomi się scenka przerywnikowa, a gdy się obudzisz, wyjdź drzwiami na wprost.
  • Skorzystaj z windy, by wjechać na górę.
  • Po kolejnej scence użyj światła latarenki, by zniszczyć czerwone bąble za kratami.
  • Wyjdź rzez otwarte drzwi, a po kolejnej scence zabierz klucz z obrazu na wprost i otwórz nim drzwi, które masz za plecami.
  • W następnym pomieszczeniu poszukaj szafy po lewej stronie (wewnątrz jest ukryte pomieszczenie rozświetlone świeczką).
  • Zabierz korbę ze stołu i fragment obrazu ze skrzynki na podłodze.
  • Idź dalej przez kolejne korytarze.
  • W pewnym momencie zobaczysz napis „Nie odwracaj się” i cień kobiety na ścianie przed sobą.
  • Lepiej się nie odwracaj i po prostu wyjdź drzwiami na wprost.
  • Idź dalej i zapalaj po drodze świeczki - duch nie lubi ognia.
  • Dotrzesz w końcu do pomieszczenia z łańcuchem - pociągnij łańcuch w dół kilka razy, a po wszystkim wyjdź drzwiami po lewej.

Koła zębate

  • W następnym korytarzu zobaczysz drzwi zamknięte na mechanizm z kołami zębatymi. Trzeba znaleźć trzy brakujące koła zębate i umieścić je w oznaczonych zielonymi spiralami miejscach.
  • Pierwsze koło zębate znajdziesz na podłodze tuż przy innych zębatkach.
  • Od razu umieść je w mechanizmie.
  • Udaj się teraz korytarzem na wprost - zza drzwi wyjdzie duch, więc przygotuj latarenkę.
  • Na rozwidleniu za drzwiami skręć w lewo i idź dalej przez kolejne pomieszczenia.
  • Po chwili znajdziesz drugie koło zębate.
  • Uważaj, bo duch pojawi się nam za plecami, gdy tylko podniesiesz koło zębate.
  • Wróć teraz do rozwidlenia, na którym wybraliśmy drogę na lewo, ale tym razem udaj się w przeciwnym kierunku.
  • Trzymaj się prawej strony, a dotrzesz do trzeciego koła zębatego.
  • Wróć teraz do głównego mechanizmu i umieść brakujące koła zębate na swoich miejscach.

Gabinet i telefony

  • Przejdź przez nowo otwarte drzwi i idź dalej, aż dotrzesz do znajomo wyglądającego gabinetu.
  • Po chwili rozlegnie się dzwonek telefonu.
  • Urządzenie ukryte jest za półką z książkami - trzeba pociągnąć jedną z książek, by otworzyć przejście.
  • Odbierz telefon, a po rozmowie poszukaj numeru, na który trzeba zadzwonić.
  • Numer wisi na obrazie nad kominkiem.
  • Wykręć na telefonie numer: 363.
  • Po wykręceniu numeru, w miejscu telefonu pojawi się wyjście.
  • Jeśli nie widać drzwi, cofnij się do gabinetu i spójrz na chwile do góry.
  • Idź dalej korytarzem w kierunku dzwonka kolejnego telefonu.
  • Znajdziesz się nad gabinetem - trzymaj się lewej strony, blisko ściany.
  • Przejdź przez drzwi i kieruj się schodami na górę.
  • W dziwnym pomieszczeniu bez podłogi trzymaj się lewej strony, a znajdziesz kolejny telefon.
  • Numer do wykręcenia pojawi się za naszymi plecami.
  • Kod to: 853.
  • Po wykręceniu numeru skieruj się dalej w lewo i zapal świece, by zobaczyć przejście.
  • Uważaj, bo postać może mieć kłopoty z pokonaniem schodów zrobionych z szuflad. Czasami trzeba się cofnąć i nieco rozpędzić.
  • Idź dalej wzdłuż ściany i opuść ściankę z obrazem, by stworzyć pomost na druga stronę.
  • Odbierz kolejny telefon.
  • Numer do wykręcenia widoczny jest w pomieszczeniu za plecami - numery zapisano na obrazach.
  • Należy zapamiętać, jakie portrety wiszą przy telefonie i przypisać do nich numery z przeciwnego końca pomieszczenia.
  • Numer do wykręcenia to: 354.
  • Po wykręceniu numeru cofnij się i trzymaj się prawej strony. Idź w górę w kierunku lampy.
  • Dotrzesz w kocu do zapętlającego się pomieszczenia - wyjście jest na wprost, po przeciwnej stronie od wejścia.
  • Dalej czeka nas przeprawa przez prowizoryczny wiszący most, w trakcie której nasza postać spadnie piętro niżej. Kolejny telefon będzie na wprost - odbierz go, a raczej spróbuj odebrać.
  • Pokręć się chwilę po pomoście, aż w końcu spadniesz i stracisz przytomność.
  • Gdy się ockniesz, będziesz w gabinecie - podnieś słuchawkę telefonu stojącego na biurku.

Po rozmowie telefon zniknie, a w jego miejscu pojawi się odcięty palec. Zabierz go ze sobą i wróć na dół do pracowni malarskiej. Dotknij obrazu, by zakończyć piąty rozdział Layers of Fear. Przed nami ostatni fragment tej części gry.


Poprzednie: Layers of Fear - Malarz, Rozdział 4: Pędzel

Spis treści: Layers of Fear - Poradnik, Solucja

Następne: Layers of Fear - Malarz, Rozdział 6: Świadek

Read this next