Skip to main content

Layers of Fear - Malarz, Rozdział 4: Pędzel

Drzwi ze zwierzętami, lalki i labirynty.

Po krótkiej przerwie i wizycie w latarni morskiej wracamy do historii malarza. Tym razem będziemy poszukiwać materiału idealnego do stworzenia pędzla. To jeden z dłuższych rozdziałów, jakie przyszło nam napotkać do tej pory.


Na tej stronie:


Droga przez ciemność

Zaczynamy w pracowni malarskiej, która tym razem wygląda dość upiornie. Wyjdź drzwiami na wprost i krótkim korytarzem do kolejnych drzwi. Gdy w pokoju z lampą zgasną światła, użyj latarenki, by zobaczyć ukryte strzałki prowadzące do wyjścia. Idź za strzałkami.

  • Trafisz w końcu na drzwi narysowane kredkami na ścianie. Gdy się odwrócisz o 180 stopni, pojawią się rysowane płomienie.
  • Odwróć się jeszcze raz i przejdź przez drzwi, które właśnie się pojawiły.
  • W następnym korytarzu skręć w prawo i zabierz fragment obrazu z szuflady po prawej.
  • Idź dalej przez drzwi na wprost do pokoju z zabawkami i kieruj się na wprost za żółtą linią narysowaną na podłodze.
  • Gdy sprawdzisz drzwi na końcu, zawróć i przejdź przez drzwi, które otworzyła lalka.
  • Wewnątrz użyj wzmocnionego światła latarenki, by zdjąć klątwę z szafki.
  • Otwórz szufladę i wyjmij z niej klucz.
  • Wyjdź z pokoju i otwórz kluczem drzwi a końcu korytarza po prawej.
  • Zaatakuje nas duch - użyj latarenki, by unieszkodliwić przeciwnika, a następnie szybko przebiegnij do następnego pomieszczenia i przez drzwi na wprost.
  • Przy świecach po prawej znajdziesz fragment obrazu.
  • Przejdź przez kolejne drzwi na wprost, a znajdziesz się w pomieszczeniu ze stolikami i lalkami.

Zagadka z herbacianym przyjęciem

  • Trzeba tu ustawić stolik i dwa fotele z lalkami po lewej tak, by stworzyć „herbaciane party” dla lalek takie, jak po przeciwnej stronie pokoju.
  • Po prostu przesuwaj megle w lewo, aż znajdą się we właściwej pozycji.
  • Gdy prawidłowo ustawisz meble, żarówka lampy się przepali.
  • Stolik po przeciwnej stronie pokoju zniknie i można będzie wyjść z pomieszczenia.
  • Idź dalej jedyna dostępną drogą, aż dotrzesz do rozwidlenia.
  • Po prawej będzie jasne serduszko (możesz tam zagrać w warcaby z duchem), na lewo znajdziesz drzwi i wyjście.
  • Idź dalej i na rozwidleniu skręć w lewo do drzwi z różowymi kwiatkami.
  • Przejdź przez pokój ze stołem do drugiego, identycznego, ale zabałaganionego pomieszczenia, a potem do jeszcze jednego takiego samego pokoju, ale z lalkami.
  • Przeczytaj notatkę trzymaną przez lalkę siedzącą na stole, a otworzą się drzwi po prawej.
  • Trafisz na kolejny podobny pokój i zamknięte drzwi. Gdy przy nich staniesz, uruchomi się krótka scenka z głowami lalek, po której drzwi staną otworem.
  • Podejdź do lalki na środku korytarza i podnieś nożyczki.
  • Stojąc w tym samym miejscu, odwróć się w lewo i użyj latarenki, by otworzyć przejście do kolejnych drzwi.
  • Miń pomieszczenie ze stołem i otwórz drzwi pomiędzy dwiema pomarańczowymi lampami.
  • W następnym pomieszczeniu rozsuń kotary zasłaniające okno i otwory się - układ pomieszczeń uległ zmianie.
  • Skręć w lewo i udaj się schodami na górę.

Labirynt

  • Czeka nas tu mały labirynt. Zaraz za chodami skręć w prawo na kolejne schody.
  • Za schodami ponownie skręć w lewo w znajomo wyglądający korytarz.
  • Na środku pojawi się wózek inwalidzki z rysunkiem ciężarnej kobiety.
  • Zabierz rysunek.
  • Ponownie skręć w lewo i wejdź schodami w ciemny korytarz.
  • Przejdź przez drzwi, a znajdziesz się w długim korytarzu pełnym domów dla lalek.
  • Idź przed siebie, aż dojdziesz do końca i napisu „Gone”.
  • Po krótkiej scence znajdziesz się w nowym pomieszczeniu. Odwróć się o 18 stopni i wyjdź przeszklonymi drzwiami.
  • W pomieszczeniu z kilkoma ścieżkami udaj się na wprost.
  • Za drzwiami znajdziesz windę, wiec skorzystaj z niej, by zjechać na dół.
  • Idź dalej, aż miniesz skrzynię.
  • W następnym korytarzu skręć w prawo i idź za zabawką.

Drzwi z pieskiem, kotkiem i szczurem

  • Idź długim korytarzem, aż trafisz na drzwi z namalowanym kotkiem. Czeka nas tu krążenie po kilku pokojach w poszukiwaniu kluczy, jednak wędrówkę utrudniać będzie nam polujący na nas duch.
  • Od drzwi z kotkiem udaj się w lewo do schodów, ale nie wchodź na górę. Skręć w prawo w korytarz prowadzących do drzwi ze szczurem.
  • Skorzystaj ze schodów po prawej stronie - tuż przy drzwiach ze szczurem.
  • Na górze skręć w lewo i idź prosto (mijając drzwi z pieskiem po prawej), aż dojdziesz do lalki chodzącej po poręczy schodów.
  • Skręć dwa razy w lewo i wejdź do pokoju z uchylonymi drzwiami.
  • Przeprowadź egzorcyzm na psiej budzie, by zdobyć klucz.
  • Wróć do mijanych przed chwilą drzwi z pieskiem i wejdź do środka.
  • Po drodze uważaj na atakującego ducha.
  • W pokoju za drzwiami z pieskiem odkręć kółko drewnianego kotka, by znaleźć klucz z kotkiem.
  • Wróć na niższe piętro do drzwi z kotkiem, które mijaliśmy na początku. Uważaj na ducha.
  • W pokoju za tymi drzwiami przeprowadź egzorcyzm lalki, by zdobyć ostatni klucz.
  • Wyjdź z pokoju i przygotuj się na atak ducha.
  • Skręć w prawo w kierunku schodów, a następnie znowu w prawo i otwórz drzwi ze szczurem.
  • Za kolejnymi drzwiami jest korytarz z gwiazdkami wiszącymi z sufitu. Otwórz białe drzwi po prawej.
  • Znajdziesz się w dziecięcej sypialni. Otwórz szufladę w szafce na prawo od łóżeczka i zabierz przedmiot.
  • Aktywuj małą karuzelę na środku pokoju.
  • Po nieco dłuższej scence podejdź do łóżeczka i zabierz z niego pukiel dziecięcych włosów.

To prawie wszystko w tym rozdziale. Możesz wyjść z dziecięcej sypialni i bez przeszkód wrócić na niższe piętro, prosto do pracowni malarskiej. Dotknij sztalugi, by zakończyć ten rozdział Layers of Fear.


Poprzednie: Layers of Fear - Malarz, Rozdział 3: Farba

Spis treści: Layers of Fear - Poradnik, Solucja

Następne: Layers of Fear - Malarz, Rozdział 5: Dotyk

Read this next