Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Layers of Fear - Historia Muzyka: opis przejścia

Alternatywne spojrzenie na historię Malarza.

Historia Muzyka, czyli Ostatnia Nuta to dodatkowa opowieść, jaką znajdziemy w odświeżonym Layers of Fear. Dodatek uruchomimy z poziomu menu wyboru rozdziału lub za pośrednictwem notatnika, jaki znajdziemy w pokoju z maszyną do pisania podczas jednej z naszych wizyt w latarni morskiej w trakcie przechodzenia głównej fabuły.


Na tej stronie:


Bandaże, strzykawka, butelka

Wcielamy się w postać żony i matki, którą z pewnością kojarzysz, jeśli masz za sobą Historię Malarza lub pierwsze Layers of Fear. Tym razem dostajemy możliwość pokierowania tą tragiczną postacią i poznania historii z jej perspektywy.

  • Zaczynamy w sypialni na piętrze. Wyjdź na korytarz i skieruj się w stronę pokoju dziecięcego na lewo od schodów, a dokładniej do małego pomieszczenia z obrazem (pomiędzy gabinetem a pokojem dziecięcym).
  • Gdy wyjdziesz, znajdziesz się w innym miejscu.
  • Na szafce na wprost znajdziesz latarkę - podnieś ją.
  • Po podniesiony latarki przejdź przez najbliższe drzwi.
  • Podejdź do dużego obrazu wiszącego na środku pomieszczenia i aktywuj go po lewej stronie.
  • Następnie wyjdź drzwiami na wprost i wejdź w kolejne, które znajdziesz zaraz za nimi. Podnieś przedmiot leżący przy lampie naftowej i wróć na korytarz. Skieruj się w prawo korytarzem z łańcuchami.
  • W następnym korytarzy skorzystaj z pierwszych drzwi po lewej i odłóż bandaż na tackę przy ścianie.
  • Następnie podejdź do obrazu i aktywuj go przy lewej stronie.
  • Wyjdź drzwiami na wprost i kontynuuj ciemnym korytarzem po lewej.
  • W następnym korytarzu skorzystaj z drzwi po prawej - oznaczone są krwawym śladem dłoni.
  • Zabierz buteleczkę ze stolika i wyjdź na korytarz.
  • Idź w prawo, ale uważaj na wroga - użyj latarki, by go unieruchomić.
  • Idź przed siebie, aż trafisz do kolejnego pokoju z dużym obrazem. Odłóż butelkę na stół - obok bandaży.
  • Ponownie aktywuj lewą stronę obrazu i wyjdź na korytarz. Idź w lewo.
  • W pewnym momencie zobaczysz lampę z kloszem po lewej stronie. Tuz przy niej leży klucz - podnieś go i idź dalej.
  • Po drodze spotkasz kolejnego wroga. W kolejnym korytarzu użyj klucza do otwarcia pierwszych drzwi po prawej.
  • Zabierz przedmiot leżący przy lampie naftowej i wróć na korytarz.
  • Wejdź w otwarte drzwi na wprost i odłóż przedmiot obok bandaży i buteleczki.
  • Ponownie aktywuj lewą stronę obrazu i wyjdź drzwiami na wprost.
  • Podejdź do zamkniętych na łańcuch drzwi na końcu korytarza i dotknij ich, by wyjść na zewnątrz.

Martwy ptak i klatka

  • Ponownie skieruj się do pokoju z portretem pomiędzy gabinetem a pokojem dziecięcym i zabierz notatkę.
  • Wróć na korytarz i zejdź schodami na niższe piętro, a następnie zajrzyj do małego pomieszczenia pod schodami.
  • Gdy wrócisz do głównego holu, znajdziesz się w innym miejscu.
  • Skorzystaj z drzwi po prawej i podejdź do klatki dla ptaków.
  • Po chwili uwięzienia rozlegnie się dźwięk trzepotania skrzydłami, a w pomieszczeniu pojawi się wyjście.
  • Skorzystaj z drzwi i podnieś futerał ze skrzypcami, a następnie otwórz szafę na prawo od wejścia.
  • Jest tu przejście od korytarza, w którym na stole leży ciało martwego ptaka - podnieś go.
  • Włóż martwego ptaka do klatki po lewej stronie (możesz też położyć je przy oknie, jeśli szukasz innego zakończenia).
  • Skorzystaj z drzwi, które się otworzą i kontynuuj długim korytarzem z lampami i łańcuchami wiszącymi pod sufitem.
  • W pomieszczeniu za drzwiami na końcu korytarza przewróć obraz stojący na podłodze przy oknie.
  • Po krótkiej scence znajdziesz się w pokoju z obrazami.
  • Wyjdź na korytarz i dotknij drzwi zamkniętych na łańcuch.

Winda, biblioteka i łańcuchy z notatkami

  • Skorzystaj z drzwi po prawej, by zejść do piwnicy. Na dole podejdź do fortepianu i usiądź przy nim.
  • Po krótkiej scence znajdziesz się w nowym miejscu - odwróć się o 180 stopni i idź korytarzem, który masz przed sobą.
  • W następnym korytarzu podbiegnij do szybu windy i zeskocz na dół.
  • Po chwili najdziesz się w dziwnym korytarzu - uciekaj przed siebie, przewracając wszystko, co stoi na drodze.
  • Po ucieczce spadniesz w kolejny szyb windy, po czym ockniesz się w łóżku.
  • Po scence przerywnikowej wyjdź na korytarz i skieruj się do gabinetu po lewej stronie.
  • Po wyjściu z gabinetu znajdziesz się w nowym miejscu - w biblioteczce.
  • Trzymaj się prawej strony. Podnieś notatkę wiszącą na łańcuchu, a za plecami otworzy się przejście.
  • Przejdź przez oświetlone na pomarańczowo drzwi i idź dalej po wąskich deskach.
  • Na końcu znajdziesz jeszcze jeden łańcuch z notatką - zabierz ją i zawróć.
  • Zaraz po wyjściu z pomieszczenia skręć w lewo i trzymaj się lewej strony, aż dojdziesz do pomarańczowych drzwi przy pomarańczowej lampie leżącej na podłodze.
  • Za drzwiami przejdź po deskach na przeciwną stronę pomieszczenia, gdzie znajdziesz trzeci łańcuch z notatką.
  • Zawróć, a po wyjściu z pomieszczenia trzymaj się prawej strony. Po kilku krokach trafisz na kolejne pomarańczowe drzwi po prawej stronie.
  • Na końcu korytarza znajdziesz czwarty łańcuch z notatką.
  • Zawróć i skieruj się przez pomost w centralnej części pomieszczenia. Idź w stronę migającej pomarańczowej lampy, przy której znajdziesz wąskie spiralne schody prowadzące na niższe piętro.
  • Zejdź na dół i kieruj się na wprost do oświetlonych na pomarańczowo drzwi.
  • Za drzwiami skorzystaj z desek, by znaleźć piąty łańcuch z notatką.
  • Możesz wrócić tą samą drogą do głównego pomieszczenia. Po przejściu przez drzwi skieruj się w korytarz na wprost, a za pomostem trzymaj się lewej strony.
  • Trzeba pokrążyć nieco pomiędzy półkami, ale za nimi znajdziesz kolejne pomarańczowe drzwi.
  • Przejdź przez korytarz pełen łańcuchów i skorzystaj z drzwi na jego końcu. Znajdziesz za nimi kolejny łańcuch z notatką.
  • Zawróć i kontynuuj korytarzem z pękającymi żarówkami, a po wyjściu do głównego pomieszczenia trzymaj się prawej strony, aby dotrzeć do centralnej części pomieszczenia.
  • Po przejściu przez pomost kieruj się na lewo do kolejnego pomostu. Na środku znajdziesz drewnianą skrzynię - zajrzyj do środka i zabierz pióro.
  • Podejdź teraz do pobliskiego biurka i umieść na nim wszystkie zebrane notatki i przedmioty.
  • Wybierz jedną z kartek i zacznij na niej pisać. Na potrzeby tego poradnika 0 wybierz kartkę po lewej.
  • Po krótkiej scence otworzą się drzwi na wprost - skorzystaj z nich.
  • Dotknij zamkniętych na łańcuch drzwi na końcu korytarza, a wyjdziesz do głównego pomieszczenia na piętrze.

Laleczka

  • Skieruj się do pokoju dziecięcego.
  • Gdy z niego wyjdziesz, znajdziesz się w nowym miejscu. Podążaj za lalką.
  • W korytarzu z przewrócona lampą w pierwszej kolejności zajrzyj do pomieszczenia po prawej, gdzie znajdziesz klucz leżący na stole.
  • Otwórz kluczem drzwi na końcu korytarza (za rogiem, za lampą).
  • Za drzwiami skorzystaj ze schodów prowadzących na górę, a gdy przejście stanie się niemożliwe - skorzystaj z drzwi po prawej.
  • Idź jedyną dostępną drogą, a następnie podejdź do płaczącej laleczki.

Kuchnia i klątwy

  • Po scence przerywnikowej obudzisz się w swoim łóżku. Wyjdź na zewnątrz i udaj się schodami na niższe piętro, a stamtąd - do kuchni.
  • Po wyjściu z kuchni do głównego holu znajdziesz się w nowym miejscu. Przejdź przez drzwi po prawej i idź jedyną drogą.
  • Użyj latarki, by zdjąć klątwę z obiektów po lewej lub prawej stronie.
  • Zawróć i wyjdź przez drzwi za plecami.
  • Miń lalkę i skieruj się do drzwi na prawo od niej.
  • W następnym pomieszczeniu zignoruj schodki po lewej i wyjdź drzwiami na wprost.
  • Ponownie użyj latarki, by zdjąć klątwę z przedmiotu po lewej lub prawej stronie.
  • Zawróć i idź przed siebie. W pomieszczeniu z napisem na ścianie skorzystaj z drugich drzwi na prawo. Za nimi są schody prowadzące na górę.
  • Na górze skieruj się w prawo i przez korytarz do kolejnych schodów (z czerwonym dywanem).
  • Przeczytaj notatkę leżąca na białym stole, a znajdziesz pod nią klucz.
  • Zawróć i skieruj się w kręty korytarz pełen zawalonych ścian. Uważaj na zjawę.
  • Na końcu szukaj białego łuku i drzwi - tu też pojawi się zjawa.
  • Pokonaj ją i wyjdź przez najbliższe drzwi.
  • Idź przed siebie, a w następnym korytarzu skorzystaj z drzwi po lewej, gdzie znajdziesz ostatnie przedmioty do „odczarowania” (nożyczki i skrzypce). Użyj światła, by zdjąć klątwę.
  • Wyjdź na korytarz i idź w lewo, a na rozwidleniu wybierz drzwi po lewej.
  • Znajdziesz z animi drzwi zamknięte na łańcuch - dotknij go, by wyjść, ale zamiast przejścia zobaczysz scenkę.

Droga do zakończenia

  • Po rozmowie z obrazem wyjdź na główny korytarz i zejdź na niższe piętro.
  • Skieruj się do pracowni malarskiej, a po wizycie w pomieszczeniu zawróć - znajdziesz się w nowym miejscu.
  • Podążaj przed siebie do biurka.
  • Przeczytaj notatkę i zawróć - pojawi się kolejna dziwna kładka. Idź w stronę światła.
  • Trzymaj się lewej strony i kontynuuj jedyną dostępną drogą na dół.
  • Dotrzesz w końcu do lustra - przeczytaj leżącą przy nim notatkę.

Po tym uruchomi się scenka - to już koniec Historii Muzyka. Możesz teraz obejrzeć jedno z kilku zakończeń. Po wszystkim możesz spróbować przejść tę opowieść raz jeszcze, by odblokować alternatywne zakończenia, lub możesz kontynuować grę.


Poprzednie: Layers of Fear - Córka: Spadek

Spis treści: Layers of Fear - Poradnik, Solucja

Następne: Layers of Fear - Historia Aktora: opis przejścia

Read this next