Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Layers of Fear - Aktor, Rozdział 4: Oddychaj

Szczury, jabłka i maleńka latarnia.

Kontynuujemy historię aktora w Layers of Fear. Czwarty rozdział nie jest przesadnie skomplikowany, ale droga może być myląca. Przygotuj się na szukanie różnych dziwnych obiektów i uwalnianie szczurów.


Na tej stronie:


Droga do gramofonu

Ponownie zaczynamy w swojej kajucie. Udaj się drabinka na wyższe piętro i uruchom projektor. Zaraz po obejrzeniu filmu udaj się do drzwi na prawo od projektora, a trafisz na korytarz statku. Idź przed siebie, animując manekina przy pomocy latarki. W kuchni są znikające drzwi, do których należy podejść od lewej strony kolumny.

  • Na prawo od manekina jest spiżarnia z kolejnymi znikającymi drzwiami - podejdź do nich od prawej strony kolumny. Jest tu tez kolejny plakat do zebrania.
  • Wyjdź znikającymi drzwiami i kieruj się kolejnymi korytarzami do schodów.
  • Pokonuj kolejne schody, kierując się na górę, a na końcu znajdziesz przewrócone drzwi - skorzystaj z nich.
  • Kontynuuj, aż spadniesz na dół. Po ocknięciu się wyjdź przez drzwi na wprost i wejdź do czerwonego pomieszczenia.
  • Wewnątrz obróć tablice po prawej i wyjdź drzwiami, które masz za plecami.
  • W pomieszczeniu z wielkim kwiatem animuj manekina przy pianinie po lewej, a znajdziesz kolejne zdjęcie do kolekcji.
  • Wyjdź korytarzem na prawo od wejścia, a na rozwidleniu skręć w lewo i kieruj się do drzwi na wprost.
  • Za drzwiami pociągnij dźwignie po lewej, a obraz straci kolory. Otworzy się też brama na wprost.
  • Zejdź schodami na dół, animując dwa manekiny, a na końcu zamknij wieko trumny - świat odzyska kolory. Za trumna lezy też zdjęcie do kolekcji.
  • Udaj się schodami na górę, do biało-czerwonego korytarza, po drodze włącz małe radyjko.
  • Kontynuuj uciekającymi korytarzami, aż stracisz przytomność i ockniesz się w pomieszczeniu z gramofonem.
  • Pokręć korbą gramofonu.

Jabłka i latarnia

  • Gdy otworzy się przejście, idź kolejnymi korytarzami do całkowicie czerwonego pokoju z telewizorem, a po krótkiej animacji wyjdź drzwiami, które pojawią się w miejscu szafki po lewej.
  • Idź dalej, a gdy droga będzie zablokowana, zawróć. W pokoju z białymi sofami. Znajdziesz tu 7 jabłek - większość jest na widoku, ale jedno ukryto w szufladzie małej białej szafki w rogu pomieszczenia.
  • Aktywuj wszystkie jabłka, by otworzyć przejście.
  • Idź jedyną dostępną drogą, aż trafisz do czerwonego pokoju. Animuj to manekiny przy pomocy latarki, by utorować sobie przejście do wyjścia. Idź dalej.
  • Gdy po jakimś czasie stracisz, a następnie odzyskasz kontrolę nad postacią, kieruj się schodami. W białym korytarzu znajdziesz na ścianie plakat filmowy do kolekcji.
  • Przed salką kinową siedzi manekin - animuj go latarką i weź od niego bilet.
  • W salce kinowej podejdź do projektora i ustaw go tak, by na ekranie wyświetlał się obraz latarni.
  • Gdy obraz straci kolor, podejdź schodkami po lewej do ekranu.
  • Przeniesiesz się w nowe miejsce - należy aktywować tu 5 serc porozrzucanych w różnych miejscach, na szczęście łatwo je dostrzec, ponieważ świecą pomarańczowym światłem.
  • Gdy zniszczysz wszystkich 5 serc, podejdź do latarni na środku pomieszczenia, a znajdziesz klucz.
  • Otwórz następnie małe drzwiczki latarni, które masz na wprost od klucza - znajdziesz się wewnątrz budynku.
  • Korzystaj z drabinek, by dotrzeć na szczyt.
  • W nowym miejscu podnoś żółte kwiat, które znajdziesz na ziemi tuż przed sobą.
  • Po chwili znów przeniesiesz się w nowe miejsce.
  • Podążaj za śladem krwi na podłodze.
  • W pomieszczeniu z czerwonymi kotarami musisz odsłonić manekina kryjącego się pod nimi - trzeba krążyć dookoła i rozsuwać kotary.
  • Przy manekinie znajdziesz klucz.
  • Wyjdź pobliskimi drzwiami i kontynuuj ciemnym korytarzem w stronę czerwonego szyldu.
  • Gdy zobaczysz płomienie na końcu kolejnego korytarza, natychmiast obróć się w tył i biegnij w stronę macek.
  • Po chwili zobaczysz manekina, a zaraz potem kufer - sprawdź leżący na nim rysunek i obróć się o 180 stopni. Po prawej znajdziesz kolejny plakat.
  • Idź do wyjścia i schodami na górę. Oświetl manekina po prawej.
  • Obok niego jest kufer.
  • Kod do skrzyni to: 847.
  • Zabierz zawartość skrzyni i poszukaj stołu z naczyniami po prawej.
  • Za stołem jest oświetlony niebieskawym światłem tunel - skorzystaj z niego.

Jaskinia

  • Idź dalej jedyna droga, aż trafisz na manekina z głową w talerzu - podnieś jego go tak, by nie leżał już na stole.
  • Obok niego znajdziesz na podłodze małą klatkę ze szczurem - wypuśc go i patrz, w którą stronę biegnie.
  • Idź za szczurem.
  • Trafisz do tunelu. Kontynuuj do oświetlonych na czerwono schodów prowadzących na dół. Poznasz je po kwiecistej tapecie zdobiącej ściany.
  • Idź dalej ciemnym korytarzem, a w pokoju z łóżkami znajdziesz kolejną klatkę ze szczurem - wypuść go i podążaj za gryzoniem.
  • Wyjdź schodami i trzymaj się lewej strony.
  • Przejdź przez białe drzwi i dotknij ręki manekina leżącego na łóżku z prześcieradłem w białe i czerwone paski.
  • Wypuść kolejnego szczura i podążaj za nim.
  • Dotrzesz w końcu przez białe drzwi do pokoju z dwoma telewizorami.
  • Zmień kanał na tym po lewej tak, by widoczna była czaszka.
  • Telewizor po prawej dostrój tak, by pojawiła się ręka.
  • Za plecami masz manekina, a na prawo od niego kolejną klatkę ze szczurem. Wypuść go i idź za zwierzęciem.
  • Trafisz w końcu na wąskie niskie przejście zakończone podwójnymi drzwiczkami. Skorzystaj z niego.
  • W sypialni, gdzie dwa manekiny leżą na małżeńskim łożu, najpierw dotknij manekinów, a następnie wypuść kolejnego szczura z klatki.
  • Wróć do łazienki i skorzystaj z szafki, by tunelem wrócić do jaskini.
  • Na wprost znajdziesz małą drewnianą trąbkę linową - wespnij się po niej, a znajdziesz się w nowym miejscu.
  • Uruchom tu 7 armat. Każda armata wystrzeliwuje kulę światła prowadzącą (mniej więcej) do następnej armaty. Na końcu znajdziesz wyjście.
  • Wewnątrz małego statku znajdziesz kolejną szpulę z filmem leżącą na stole. Podnieś ja, a nasza postać straci przytomność. Gdy się ockniesz, idź przed siebie, odsuwając niebieskie kotary.
  • Gdy trafisz do pomieszczenia ze szczurami, podejdź do piedestału od lewej strony i dotknij małego światełka.

Świecące szczury

  • W pomieszczeniu ze szczurem spójrz w prawo - zobaczysz małego białego szczura. Obróć go tak, by światło z jego oczu skierować na posąg dużego szczura.
  • Obróć się i poszukaj małej białej zasłonki, za którą kryje się tunel. Jest dobrze oświetlona. Na końcu znajdziesz kolejnego szczura - ponownie skieruj światło z jego oczu w stronę dużego szczura.
  • Wejdź w tunel po lewej, a na pierwszym rozwidleniu skręć w prawo.
  • Jest tu zielona zasłonka, a za nią - szczur.
  • Odsuń zasłonkę i obejdź szafę dookoła, by ustawić kolejnego szczura w kierunku posągu.

Wróć na środek pomieszczenia, a w miejscu dużego posągu znajdziesz dziwną roślinę, z której wyrastają gałki oczne. Zabierz ją. Wrócisz do pomieszczenia z wieloma szczurami na podłodze. Otwórz pudełko i wypuść szczura - znajdziesz je za piedestałem w oświetlonym miejscu. Po chwili pojawi się chłopiec, więc biegnij za nim przez kolejne korytarze, aż stracisz przytomność. To koniec tego rozdziału.


Poprzednie: Layers of Fear - Aktor, Rozdział 3: Korzenie we krwi

Spis treści: Layers of Fear - Poradnik, Solucja

Następne: Layers of Fear - Aktor, Rozdział 5: Na zawsze

Read this next