Skip to main content

Zamów kolekcjonerski ALMANACH i odbierz darmową grę na GOG

Odkryj gatunek gier przygodowych, które oczarowały świat.

Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Layers of Fear - Malarz, Rozdział 6: Świadek

Zakończenie historii malarza.

Przed nami ostatni rozdział historii malarza w Layers of Fear. Przygotuj się na sporo spotkań z duchem kobiety i kilka pięknych, choć niepokojących widoków. Czeka nas też wielki finał, który jednak może być ciężko zrozumieć, jeśli wcześniej nie poświęcaliśmy wiele czasu na czytanie notatek i listów.


Na tej stronie:


Droga przez dom i szczury

Zaczynamy w pracowni malarskiej. Wyjdź drzwiami na wprost i przejdź przez krótki korytarz. W następnym pomieszczeniu możesz zdjąć klątwę z obrazu po lewej.

  • Udaj się do drzwi na wprost.
  • W następnym pomieszczeniu użyj latarenki, by usunąć nawiedzone krzesła i utorować sobie przejście.
  • W pomieszczeniu za drzwiami znajdziesz pistolet, ale to tylko rekwizyt. Nie można z niego strzelać.
  • Wróć na korytarz i wejdź w drzwi na wprost. Przejdź przez wąską kuchnię, a w następnym pomieszczeniu skorzystaj z drzwi po prawej.
  • Możesz też poczytać notatki wiszące na czarnej kolumnie w centralnej części pomieszczenia.
  • W następnym pomieszczeniu przejdź po deskach do drzwi na wprost, a następnie wyjdź drzwiami po prawej.
  • Zabierz martwego szczura z krzesła i cofnij się do poprzedniego pokoju. Wyjdź drzwiami na wprost (obok lalek).
  • W następnym pomieszczeniu skieruj się w lewo. Idź za szczurami.
  • Pojawi się duch, więc wykorzystaj wzmocnione światło latarenki, by się go pozbyć.
  • Zwróć - teraz drzwi po przeciwnej stronie stoją otworem.
  • W korytarzu skorzystaj ze światła, by odblokować przejście w dwóch punktach, ale uważaj na atakującego ducha.
  • Przeciśnij się między szafkami i kontynuuj do rozwidlenia ze świecznikiem na środku.
  • Skręć w lewo.
  • W następnym pomieszczeniu zacznij od podniesienia buteleczki stojącej na stole za obrazem w lewym kącie pokoju.
  • Całe pomieszczenie się zmieni i otworzy się przejście pomiędzy meblami.
  • Trzymaj się prawej strony i kieruj się do przeciwległego kąta pomieszczenia.
  • Na miejscu podnieś kolejną buteleczkę, by otworzyć drogę do wyjścia.
  • Przed drzwiami wyjściowymi znajdziesz fragment obrazu po lewej stronie - trzeba zdjąć klątwę z krzesła.
  • Idź dalej przez korytarz pomazany farbą, a na końcu skorzystaj z drzwi w podłodze.
  • Spadniesz na dół, a po ocknięciu się idź do drzwi na wprost.

Upadek

  • Idź dalej jedyną dostępną drogą, aż dotrzesz do pomieszczenia z dziurą w podłodze i łańcuchem.
  • Użyj korby po prawej stronie, by zobaczyć obraz z kodem.
  • Podejdź bliżej obrazu i zdejmij klątwę z łańcucha, a obraz spadnie.
  • Wyjdź najbliższymi drzwiami i idź dalej do korytarza z wózkiem inwalidzkim.
  • Przepchnij wózek do końca korytarza.
  • Dotrzesz do drzwi. Przejdź przez nie i kontynuuj następnym korytarzem.
  • Na rozwidleniu przy oknie skręć w lewo.
  • W następnym pomieszczeniu wyjdź drzwiami po prawej.
  • Dotrzesz do głównego salonu przed pracownią malarską.

Duch i przeklęte obrazy

  • Po chwili układ pomieszczenia się zmieni, a koło łazienki pojawi się duch, który będzie nas prześladował dłuższy czas.
  • Używaj światła, by zyskać trochę czasu.
  • Wejdź w drzwi po lewej (do pracowni malarskiej), a znajdziesz się w nowym pomieszczeniu.
  • Idź na wprost, trzymając się prawej strony.
  • Użyj światła, by zdjąć klątwę z obrazów nad kominkiem.
  • Cofnij się do poprzedniego pomieszczenia i od razu skręć w prawo do pokoju z następną klątwą do zdjęcia.
  • Uważaj na ducha.
  • Wróć teraz do głównego pomieszczenia i udaj się do drzwi po prawej.
  • Zaraz za drzwiami znajdziesz kolejne przeklęte obrazy. Użyj światła, by je oczyścić.

Łazienka i zakończenie

  • Wróć do głównego salonu i użyj światła na duchu.
  • Po chwili otworzy się przejście do łazienki na prawo od schodów.
  • Wejdź do łazienki i zbadaj nóż leżący w zlewie, a następnie spuść wodę z wanny.
  • Gdy się ockniesz, powtórz czynność i ponownie skorzystaj z wanny.
  • Płyń do wyjścia, a po chwili jeszcze raz zanurz się w wannie.
  • Po trzecim razie znajdziesz w wannie dziwny słoik. Podnieś go.
  • Możesz teraz wrócić do pracowni malarskiej. Dotknij obrazu na sztaludze, by rozpocząć sekwencję zakończenia gry. Od tego momentu droga jest prosta, więc idź cały cas przed siebie jedyna dostępna ścieżką, słuchając dialogów i oglądając sceny. Gdy ponownie wrócisz do pracowni, dotknij obrazu. Gratulacje! To koniec historii malarza.

Poprzednie: Layers of Fear - Malarz, Rozdział 5: Dotyk

Spis treści: Layers of Fear - Poradnik, Solucja

Następne: Layers of Fear - Córka: Spadek

Read this next